וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המופע של גאנז בפארק: כל מה שקרה שם

15.7.2017 / 19:00

לפני צאת השבת עלו אקסל רוז עם צלב וסלאש עם משקפי שמש על במת פארק הירקון, וקהל של 61 אלף איש נכנס לאקסטזה. הלהקה נטפה זיעה אבל לא הפסיקה לרוץ ולתת את הנשמה. זיקוקים בשמיים וגם בלב. כל מה שקרה בהופעה של פעם בחיים

גאנז אנד רוזס בפארק/צילום: נמרוד סונדרס
גאנז אנד רוזס בפארק הירקון בתל אביב. נמרוד סונדרס
ברוכים הבאים לג'ונגל המיוזע: הופעת גאנז אנד רוזס בפארק הירקון/נמרוד סונדרס

הערב הפכה תל אביב לפרדייז סיטי: להקת גאנז אנד רוזס הופיעה בפארק הירקון, בה חתמה את החלק האירופאי של סבב האיחוד של הלהקה, "Not in this Lifetime" שמו. על תאריך קיומה של ההופעה פורסם לראשונה בוואלה! תרבות. הופעתה הקודמת של הלהקה בהרכב המקורי היתה בשנת 1993, ובהרכב הלא מקורי הופיעה כאן לפני 5 שנים. הלהקה הופיעה בהרכב הכולל את הסולן אקסל רוז, סלאש ודאף מק'אגן. לצדם המתופף פרנק פרר, הקלידן דיזי רד, הגיטריסט ריצ'ארד פורטוס והקלידנית מליסה רייס.

כל הכרטיסים להופעה אזלו מראש, ועל פי ההפקה נמכרו 61 אלף כרטיסים. מחירי הספסרות הרקיעו שחקים והגיעו עד ל-5,000 ¤ לכרטיס VIP ו-3,600 שקלים לכרטיס לגולדן רינג. מאות אנשים שלא הצליחו להשיג כרטיסים ניצבו מחוץ לגדר, חלקם עם שמיכות וכסאות, והסתפקו בהאזנה להופעה מ"גבעת הקמצנים" או לידה. כניסה לתוך מתחם ההופעה גילתה כי רבים מהנוכחים לבשו חולצות של גאנז, ונרשמה התנפלות עזה על מרצ'נדייז של הלהקה.

על ההופעה המרהיבה בת שלוש השעות העיבה תקרית טרגית: צעירה בת 27 נפלה ונפצעה באורח בינוני. מהמשטרה נמסר לכתב וואלה! NEWS אבי אשכנזי, כי האישה ניסתה לטפס על הבמה מצדה האחורי ונפלה מגובה של שני מטרים. היא נחבלה בראשה ופונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים איכילוב בעיר. במשטרה ציינו כי הצעירה הייתה שיכורה.

אקסל רוז מתוך ההופעה של גאנז אנד רוזס בפארק הירקון. נמרוד סונדרס
"זה לא קל"? דווקא נראה היה שדי קל לאקסל רוז לרוץ, לקפץ ולרקד/נמרוד סונדרס

ההופעה נפתחה כפי שהוכרז בשעה 20:00 (ודקה, אם רוצים לדייק) כשהסולן אקסל רוז עלה לבמה עם חולצה שחורה, חולצה משובצת על המותניים וצלב, והלהקה פתחה בלהיט "It`s So Easy". נראה שדי קל לו לרקוד, לקפוץ ולהפגין אנרגטיות רבה, בעוד שסלאש לידו עם משקפי שמש. מרבית הקהל מורכב מבני 30 ו-40, רוקד בהתלהבות למרות הלחות הכבדה. ההופעה נמשכה עם השירים "Brownstone" ו"דמוקרטיה סינית".

גאנז אנד רוזס בהופעה בפארק הירקון. נמרוד סונדרס, נמרוד סונדרס
תבכו מהתרגשות הלילה: אקסל רוז/נמרוד סונדרס, נמרוד סונדרס

"וולקאם תל אביב אני רוצה לשמוע אתכם צורחים", קרא רוז לקהל ולשמיים נורו זיקוקים. הלהקה פצחה בלהיט "ברוכים הבאים לג'ונגל", בעוד הקהל בטירוף. בהמשך, בעת ביצוע גרסת הכיסוי לשיר של ווינגז "Live & Let Die" סלאש עולה על המגבר' בשביל סולו גיטרה שמקפיץ את הקהל. בשיר "רוקט קווין" רוז עולה לבמה עם כובע ומתחתיו בנדנה אדומה ומשקפי שמש. בעת הלהיט הזה, גם סלאש שר לראשונה מעט.

סלאש בהופעת גאנז אנד רוזס בפארק הירקון בתל אביב. נמרוד סונדרס
סלאש מעיף את הקהל/נמרוד סונדרס

"מה שלומכם? הרבה מכם הגעתם. זה ערב נחמד, לא?", אמר בתום השיר רוז, ולקהל היה נחמד בהחלט. אחרי השיר "You Could Be Mine", שהופיע בפסקול "שליחות קטלנית 2", אומר רוז "תודה רבה" בעברית. רוז מלא באנרגיות, רץ ממקום למקום, נותן את כל כולו. סלאש מפציץ בסולואים. השליחות הקטלנית להרים את הקהל מצליחה בהחלט.

גאנז אנד רוזס בהופעה בפארק הירקון. נמרוד סונדרס
אקסטזה מיוחדת בקהל נרשמה בשיר "Sweet Child o' Mine"/נמרוד סונדרס

בשיר "Civil War" סלאש עובר לגיטרה 12 מיתרים. בין השירים הבאים גם "קומה", אבל רוז וסלאש הכי רחוקים ממצב של "קומה" - למרות שהם נוטפי זיעה הם לא מפסיקים לרגע לרוץ ולתת את הנשמה בכל שניה. רוז בשלב מסויים מציג את כל הנגנים. בסוף הוא מגיע לסלאש לקול תשואות רמות בקהל. אקסטזה מיוחדת בקהל נרשמה בשיר "Sweet Child o' Mine".

גאנז אנד רוזס בהופעה בפארק הירקון. נמרוד סונדרס
שליחות קטלנית: אקסל רוז מרים את הקהל/נמרוד סונדרס

במת הלהקה גדולה במיוחד, לטענת ההפקה הגדולה ביותר שנבנתה אי-פעם בארץ: היא מתנשאת לגובה 16 מטרים, ומתפרשת על לא פחות מ-60 מטרים. בשלב מסויים סלאש עולה לחלק העליון של הבמה, ורוז על הפסנתר בעת ביצוע גרסת כיסוי אינסטרומנטלית ל"Wish You Were Here " של הפינק פלויד, וכנראה שאיש בקהל לא הקדיש את השיר לחבר הלהקה רוג'ר ווטרס. אחרי זה צינן את החום הגדול הלהיט "November Rain".

סלאש בהופעת גאנז אנג רוזס בפארק הירקון. נמרוד סונדרס
גרסת הכיסוי האינסטרומנטלית ל"Wish You Were Here " של הפינק פלויד לא הוקדשה לרוג'ר ווטרס/נמרוד סונדרס

בתום השיר "Nightrain", ירדה הלהקה מהבמה, ושבה להדרנים, ובהם הלהיט המרגש "Don't Cry", שנעדר מהופעתם הקודמת בהרכב המקורי בשנת 1993, ואולי ההופעה הזאת כולה היתה סוג של פיצוי להופעה אז, שרבים היו מאוכזבים ממנה. המופע - ולמעשה, כל החלק האירופאי של סיבוב האיחוד - נחתם בביצוע השיר "פרדייז סיטי". לא היה לאף אחד סיבה לבכות הלילה.

גאנז אנד רוזס בהופעה בפארק הירקון. נמרוד סונדרס
מאות אנשים רבצו בגבעת הקמצנים בחוץ/נמרוד סונדרס

הופעתה של גאנז אנד רוזס התקיימה, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, על רקע מחאה בקרב רבים בציבור הדתי בעקבות הקדמת תחילת המופע מהשעה המקורית, 20:30, להלן דקה לאחר צאת השבת, לשעה 20:00. הסיבה לכך, על פי ההפקה, היא הבטחתה של הלהקה לקיים מופע ארוך בן 3 וחצי שעות, והגבלת הרשויות המחייבת את ההפקה לסיים את ההופעה עד השעה 23:30. שומרי שבת אמרו לוואלה! תרבות שהקדמת תחילת ההופעה ל-20:00, חצי שעה לפני צאת השבת, תוך הודעה על כך 6 ימים בלבד לפני המופע, הינה גם "אי הגינות צרכנית" וגם "הדרה דתית".

קהל ממתין לתחילת הופעת גאנז אנד רוזס בפארק הירקון. נמרוד סונדרס
קהל ממתין לתחילת הופעת גאנז אנד רוזס בפארק הירקון/נמרוד סונדרס
קהל ממתין לתחילת הופעת גאנז אנד רוזס בפארק הירקון. נמרוד סונדרס
רבים בקהל לבשו חולצות של הלהקה/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully