וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: שיר מצמרר מהפרויקט האחרון של אמיר פרישר גוטמן

24.7.2017 / 13:59

"למה אני, למה דווקא עכשיו" ו"לא מגיע לי לסבול" הם חלק ממילות שיר מרגש שכתב פרישר גוטמן ל"הוספיטל", המחזמר על חייו שעליו עבד לפני מותו. שי להב, שותפו לפרויקט, מספר על השיר הנחשף כאן לראשונה ועל הפגישה שתוכננה להתקיים ביום מותו

עריכת וידאו:ניר חן
תמונות ארכיון של אמיר פיי פרישר גוטמן. צילום: ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
אמיר פרישר גוטמן/ראובן קסטרו, צילום: ראובן קסטרו

"למה אני
למה דווקא עכשיו
באיזה ספר גורלות הגורל הזה נכתב
אני אף פעם לא התלוננתי על החיים
לא בכיתי על המשבר של גיל 40
לא קיטרתי, גם אם הכוס הייתה יותר ריקה ממלאה
וגם טיטאתי מתחת לשטיח את כל הזוהמה
נכון, אני לא מלאך
אבל אלוהי הקארמה במרומים,
לא מגיע לי לסבול,
עשיתי טוב לכל כך הרבה אנשים"

המילים המצמררות האלה שכתב אמיר פרישר גוטמן, הנחשפות לראשונה בוואלה! תרבות, נוצרו עבור מחזמר על חייו שהוא יצר, "הוספיטל דה מיוזיקל" שמו, שהינו הפרויקט האמנותי האחרון עליה עליו עבד לפני מותו הטרגי. אתמול (ראשון) בשעה 11:00 בבוקר היתה אמורה להתקיים פגישה בין אמיר פרישר גוטמן לבין המוזיקאים שי להב ואסף אברבוך, המשמשים כמפיקים ומעבדים מוזיקליים של המחזמר ושותפים בלחנים, באולפנו של האחרון, כדי לסיים את כתיבת השיר האחרון של המחזמר. באותה שעה ממש נלחם פרישר גוטמן על חייו לפני שהלך לעולמו.

שי להב. נמרוד סונדרס
המוזיקאי שי להב/נמרוד סונדרס

את המחזמר כתב פרישר גוטמן עם נועה ברנר על קורותיו בבית חולים. הוא בחר לחזור ולשתף פעולה עם חברו שי להב, חבר להקת "מופע הארנבות של דוקטור קספר", שהמציא את להקת היי פייב והפיק, הלחין ועיבד את אלבומיה. להב היה גם שותף בהפקה, בעיבוד וכתיבת שירים לאלבום הסולו של גוטמן. סטיבן דקסטר היה אמור לביים את "הוספיטל", ומיכל אמדורסקי הייתה אמורה ליצור את הכוריאוגרפיה. "ביום שלישי היה סשן. כמעט סיימנו, וביום ראשון היינו אמורים להפגש בבוקר", שחזר להב בשיחה עם וואלה! תרבות. "כמובן שגם הוזמנתי למסיבה בחוף שבמהלכה טבע למוות, אני פשוט לא אדם שבא למקומות שמזמינים אותי".

"המחזמר הפך לפרויקט האמנותי האחרון עליו עבד פרישר גוטמן בחייו. אמיר סיפר לי על 'הוספיטל דה מיוזיקל', שהוא כתב, כבר כשהיה בבית חולים", הוסיף להב. "כשהוא יצא הוא בכלל סיפר לי על זה כל הזמן. מההתחלה הוא רשם בעמוד הראשון: ניהול מוזיקלי: שי להב. זאת היתה הנחת המוצא שלו. אחר כך הוא דיבר איתי. אמרתי לו, 'אוקיי, אני לא כל כך יודע'. באיזשהו שלב צירפנו את אסף אברבוך, כי אני לא פרוגרמר. אני נשארתי בצד של ההלחנה וקריאת הטקסטים. קראתי את המחזה כמה פעמים. בחודש האחרון נכנסנו לשוונג של עבודה והלחנות, כל זה כדי להגיש את זה כפרזנטציה לתיאטראות".

תמונות ארכיון של אמיר פיי פרישר גוטמן. צילום: ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
תפקיד ראשי. אמיר פיי גוטמן/ראובן קסטרו, צילום: ראובן קסטרו

פרישר-גוטמן רצה לשחק את התפקיד הראשי במחזמר, אבל להב התנגד לרעיון בגלל החשש למעמסה נפשית ופיזית כבדה מדי עליו לאחר הסרטן שממנו החלים. השיחה בה להב מנסה לשכנע אותו לוותר על הרעיון תועדה לסדרה "מחוברים". "שכנעתי את אמיר לא לשחק בתפקיד הראשי. הרי אמיר הוא שאמר ש'זה באסה להיות בן 40 עם רגליים שמרגישות כמו של בן 90'. אני מכיר את אמיר, הוא כמו חלק מהדם שלי, ואני יושב מולו ואומר לו: 'אתה לא הולך לרוץ כל ערב על הבמה, לצרוח ולהתרוצץ. פשוט תשכח מזה, אין מצב שזה קורה. מה פתאום'".

עבודתו המחודשת למחזמר של להב עם פרישר גוטמן דמתה בעיניו מאוד לעבודתם המשותפת בימי "היי פייב". "היה רגע שישבנו אמיר ואני, ותפסנו שיר מתוך המחזמר. זה היה כמו בימים הטובים, שאני יושב על קלידים, אמיר שר לי את הרעיונות שלו, אני מוצא את האקורדים. אסף יצא מהחדר, הלך להכין קפה או משהו, וכשהוא חזר היה כבר שיר מולחן. זה היה פשוט אחד לאחד כמו השיר הראשון שעשינו ביחד. כמו אז אמיר בא עם רעיון ואני יושב על הקלידים ומוצא מה האקורדים של מה שהוא רוצה. מחפש, עושים סקיצה. בדיוק ככה. פתאום היה לנו את המומנט הזה ביחד, לבד לגמרי, וכשאסף חזר לחדר, אמרתי לו 'תעשה רקורד בבקשה', והקלטנו את זה כשאני מנגן בפסנתר ואמיר שר. זה הדבר האחרון שבעצם עשינו ביחד".

מיכל אמדורסקי, אמיר פרישר גוטמן. אינסטגרם, אתר רשמי
אמיר פרישר גוטמן ומיכל אמדורסקי, ביומו האחרון/אתר רשמי, אינסטגרם

"המילים של השיר מדהימות, זה תוכנן להיות מבוצע על ידי הדמות של אמיר במחזמר. אמרתי לו, בוא ניקח רגע טקסט מהעתיד. 'למה אני, למה עכשיו, למה זה מגיע לי, עשיתי טוב לכל כך הרבה אנשים'. אם תשמע את זה עם השירה שלו, אתה נכחד. זה הדבר האחרון שהקלטתי איתו".

"אני חווה את זה עכשיו פעם שניה. בפעם הקודמת שעבדתי עם אמיר ביחד, על האיחוד המתוכנן של היי פייב, אמיר התאשפז עם לכאורה סרטן. ועכשיו כשאנחנו עובדים ביחד על המחזמר, קרה הדבר הזה. כל כך עצוב. אמיר הוא כמו אח קטן שלי, ואני הכי בשוק בעולם. תנחומיי לינאי ולמשפחה, לבי איתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully