וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרנבל בוונציה: ארבעה סרטים ישראלים ישתתפו בפסטיבל היוקרתי

27.7.2017 / 12:42

שמונה שנים לאחר שקטף את אריה הזהב, שמוליק מעוז חוזר לתחרות הרשמית של פסטיבל ונציה עם "פוקסטרוט" בכיכובו של ליאור אשכנזי. כמו כן, במסגרות הצד של הפסטיבל ישתתפו שלושה סרטים נוספים תוצרת הארץ

עריכת וידאו:ניר חן

הישג מרשים לקולנוע הישראלי: פסטיבל ונציה הכריז היום על התפריט המלא שלו, ובין המתחרים בו השנה יהיו לא פחות מארבעה סרטים כחולים-לבנים.

הפסטיבל הוותיק נחשב לאחד משלושת אירועי הקולנוע החשובים בעולם, יחד עם הפסטיבלים של קאן ושל טורונטו. בשנים האחרונות מעמדו התחזק עוד יותר, ויש הרואים בו כחשוב עוד יותר מקאן, ולפיכך פסטיבל הקולנוע הכי הכי באירופה. בשנה שעברה, למשל, ערכו בו את הבכורות שלהם "לה לה לנד", "המפגש", "יצורים ליליים" ו"ג'קי", ארבעה שהפכו לכמה מן השמות הבולטים של עונת הפרסים ההוליוודית.

מבין ארבעת הסרטים הישראלים, הבולט הוא "פוקסטרוט" של שמוליק מעוז, שישתתף בחלון הראווה המרכזי של הפסטיבל –התחרות הרשמית. הבמאי, כזכור, כבר היה בעבר עם "לבנון" וזכה אז באריה הזהב, הפרס הכי יוקרתי בוונציה.

גם סרטו החדש מתרחש על רקע שירות צבאי, וגיבורו הוא אב (ליאור אשכנזי) שחיילים דופקים בדלתו עם בשורה מטלטלת על גורלו של בנו, ויותר מכך לא נחשוף כדי לא לספיילר את הדרמה העוצמתית ועתירת הפיתולים העלילתיים הזו.

פוקסטרוט. גיורא ביח,
בחזרה לתחרות הרשמית. מתוך "פוקסטרוט"/גיורא ביח

באוריזונטי, מסגרת הצד של הפסטיבל, ישתתפו שני סרטים תוצרת הארץ: "העדות" של עמיחי גרינברג, בו אורי פפר מגלם היסטוריון הנלחם בהכחשת שואה, ו"הבן דוד" של צחי גראד, בו הוא עצמו מגלם מושבניק השוכר פועל פלסטיני לעבודה, דבר המוציא מתוכו ומתוך סביבתו הרבה שדים פנימיים ולא נעימים.

את הרביעייה ישלים "געגוע" של שבי גביזון הוותיק בכיכובם של שי אביבי, אסי לוי ונטע ריסקין, גם כן על אב המקבל בשורה מטלטלת לגבי צאצאיו. היא תשתתף ב-Venice Days, מסגרת עצמאית הפועלת בצד הפסטיבל.

ארבעת הסרטים נתמכו בידי קרן הקולנוע הישראלי, שמנהלה כתרי שחורי מסר: "זהו הישג חסר תקדים הן לקולנוע הישראלי והן לקרן הקולנוע שלראשונה בתולדותיה 4 סרטים שבתמיכתה התבלו באותה שנה לפסטיבל סרטים יוקרתי זה".

ובנימה קצת פחות פרובנציאלית. אלה כמה מן הסרטים הבינלאומיים שישתתפו גם כן בתחרות הרשמית ויתחרו מול "פוקסטרוט": "אמא" של דארן ארונופוסקי בכיכובה של ג'ניפר לורנס, "Suburbicon" של ג'ורג' קלוני בכיכובם של מאט דיימון וג'וליאן מור, "The Shape of Water" של גיירמו דל-טורו וכן הסרטים החדשים של עבד א-לטיף קשיש, פול שרדר, פרדריק וייסמן וקולנוענים מהוללים אחרים.

המהדורה ה-74 של הפסטיבל תתקיים בין השלושים באוגוסט עד התשעה בספטמבר, ותצא לדרך עם הבכורה העולמית של
"Downsizing", סרטו החדש של אלכסנדר פיין בכיכובו של מאט דיימון. את חבר השופטים של האירוע תוביל אנט בנינג.

עוד באותו נושא

ריאיון עם שמוליק מעוז לאחר זכייתו באוסקר האירופאי

לכתבה המלאה
העדות. עודד אנטמן,
נלחם במכחישי שואה. אורי פפר מתוך "העדות"/עודד אנטמן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביים ומככב. צחי גראד ב"הבן דוד"/מערכת וואלה!, צילום מסך
געגוע.
הפך לפתע לשם החם של הקולנוע הישראלי. שי אביבי מתוך "געגוע"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully