וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאבדות, התקף לב ונפילה מחלון: קללת הסרט שבו פרצה לוסי דובינצ'יק

2.8.2017 / 15:04

נפילת לוסי דובינצ'יק מקומה רביעית היא טרגדיה שלישית של יוצאי הסרט "קלרה הקדושה". מי ששיחק בתפקיד ראשי לצדה שם קץ לחייו בגיל 28 ומפיק הסרט מת בטרם עת בגיל 45. האם קיימת קללה על הסרט שבו התגלתה לוסי דובינצ'יק?

עריכת וידאו:ניר חן

רצה הגורל והסרט "קלרה הקדושה" שודר אתמול בשעה 20:30 בערוץ yes קולנוע ישראלי, באותו ערב ממש שבו נפלה הכוכבת הראשית שלו, לוסי דובינצ'יק, מהקומה הרביעית של דירה ביפו. נפילתה אמש ומצבה הקשה כתוצאה ממנה היא טרגדיה שלישית שקרתה לכמה שמות בולטים בקאסט הסרט. קדמו לכך מותו של חליל אלוהב, ששיחק בתפקיד הראשי לצד דובינצ'יק בילדותו ושם קץ לחייו בגיל 28 ומותו בטרם עת בגיל 45 של אחד ממפיקי הסרט, אורי סבג, בעקבות בעיות בלבו. בהתייחס לשלושת המקרים הטרגיים של שחקני ומפיק הסרט, שנכתב ובויים על ידי אורי סיון וארי פולמן בשנת 1996, היו בתעשיית הקולנוע מי שהשתמשו בביטוי "קללת קלרה הקדושה".

דובינצ'יק בת ה-34, זוכת פרס אופיר לשחקנית הראשית הטובה ביותר לשנת 1996 על משחקה ב"קלרה הקדושה", נפלה אמש מקומה רביעית בנסיבות שאינן ידועות, ועם זאת ללא חשד לפלילים על פי המשטרה. לאחר נפילתה, פונתה במצב קשה על ידי מגן דוד אדום לבית חולים איכילוב בתל אביב, והוכנסה לחדר ניתוח. משם הועברה לטיפול נמרץ כשהיא מונשמת ומורדמת. דובינצ'יק נפגעה באגן וברגליים, היא סובלת משברים, ונכון לשעה זו מצבה עדיין מוגדר קשה. לפי הפרסומים, בתה אלמה בת ה-10 לא שהתה בדירה באותה שעה.

קלרה הקדושה. טרנספקס
כוכבי הסרט "קלרה הקדושה": לוסי דובינצ'יק וחליל דוד אלוהב/טרנספקס

אסון אחר אירע באפריל 2010 לחליל דוד אלוהב, ששיחק עם דובינצ'יק בילדותם בתפקידים הראשיים ב"קרלה הקדושה". לאחר שנקלע לדיכאון, אלוהב שם קץ לחייו בראש פינה, בגיל 28. בתקשורת פורסם כי קשיים נפשיים ליוו את אלוהב בעשר השנים האחרונות בחייו, עמם ניסה להתמודד בין היתר על ידי המוזיקה. בניגוד לשותפתו בסרט "קלרה הקדושה", לוסי דובינצ'יק, הוא נטש את עולם המשחק, וגם עזב את תל אביב וחזר לראש פינה, ניגן בהרכבים מוזיקליים ויצר מוזיקה להצגות.

אלוהב גדל בראש פינה, בן למוזיקאי איתי אלוהב ולציירת והאמנית טלי אלוהב. מגיל צעיר עסק במוזיקה, ניגן בפסנתר ובתופים ויצר שירים. כשהיה בכיתה ד' עברה משפחתו לתל אביב. הוא פרץ לתודעה כשנבחר על ידי ארי פולמן ואורי סיוון לשחק את אדי טיקל בסרט "קלרה הקדושה". אחרי ההצלחה, שלוותה בהערצה רבה כלפיו, חלה דעיכה. "בגיל 17 נרגעתי מהבלגנים, הפסקתי עם השטויות ונכנסתי לדיכאון חריף", הוא סיפר בראיון לאבנר שביט ב-2003 בעיתון "העיר". "אפשר להסביר אותו בכמה סיבות מרכזיות: העובדה שלא מימשתי את הפוטנציאל שלי כמוזיקאי, ההרגשה שאין לי את הכלים ליצור את היצירה המושלמת, התסכול מזה שלא הייתי הנגן הכי טוב בעולם, האי-נוחות שהרגשתי בעיר. ואחר כך היו גם הגירושים של ההורים שלי, הפטירה של דודה שלי, והסמים".

עוד אמר באותו ריאיון על מצבו הנפשי הקשה: "כוח החיות שלי מאוד נחלש ועדיין יש לי קשיים בארגון המחשבות, מה שעושה אותי פחות מבריק". כמו כן דיבר על עלייתו במשקל, על חברים שזנחו ואכזבו אותו ועל הקשיים שהוליד היותו ילד פלא: "לא מומלץ להגיע לשיא שלך בגיל 13. הרבה אנשים אמרו לי את זה גם אז. משם אפשר רק לרדת. אני בנאדם מאוד צנוע, שמחפש את האמת ואת הרגעים האמיתיים. הדבר האחרון שאני מחפש זה תהילה. לדעתי, ככל שאתה מתפרסם יותר אתה מתבזה יותר". ועם זאת, טען כי התגבר על המשבר. "ההתגברות הגיעה רק בתקופה האחרונה, אחרי שכבר חשבתי כל מיני מחשבות קיצוניות", אמר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כרזת הסרט "קלרה הקדושה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בילדותו, בזמן צילומי 'קלרה הקדושה', הוא היה ילד פעלתן, מלא בחיוניות ובבטחון עצמי, ומקסים", נזכר מרק רוזנבאום, אחד ממפיקי הסרט. "להיות ילד פלא זו חוויה לא קלה. אתה נוסק לגבהים מטורפים בגיל 13-14, ואחר כך אתה חוזר להיות אחד מהיישוב. חליל נכנס למשבר בגיל 17-18. שנים לאחר הצילומים, פגשתי אותו שוב כשעבד כסדרן בסינמטק תל אביב, ופעם נוספת בראש פינה בעת פסטיבל הטלוויזיה. כמה שנים אחרי זה הוא התאבד. זאת היתה החמצה גדולה, היה שחקן מצוין ומוזיקאי מצוין".

המשורר רוני סומק פגש באלוהב כשהצטרף להופעות ההרכב "בלוז ראש פינה". "הוא היה מוזיקאי שרק המלה אדיר הולמת את היכולות שלו", אומר סומק לוואלה! תרבות. "הוא פשוט היה קורא על הבמה את המחשבות שלי, לפני שאני חשבתי אותן. זה מה שהיה. הוא הצליח בכל פעם שהוא הצטרף להופעות להוסיף עוד תו, שלא היה קודם בסולם המוזיקלי שתכננו. מין עושה נסים".

לאחר שאלוהב שם קץ לחייו, רוני סומק כתב שיר לזכרו, ששמו "מות החליל: לזכר חליל אלוהב", מתוך "נקמת הילד המגמגם", ואלו מילותיו:

"כל ימיו גרר מריצות מלט
למלא נקבים לאורך גופו,
כשמת נשפו שפתי העץ
בלוז תהומות"

מקרה טראגי נוסף של אחד השמות הבולטים בסרט "קלרה הקדושה" היה מותו בטרם עת מבעיות בלב, בגיל 45, של מפיק הסרט ומי שיזם אותו, אורי סבג. סבג ניהל את חברת ההפקות פרלייט עם אשתו, עינת ביקל. הוא חתום גם על הסרטים "החברים של יאנה", "מבצע סבתא", "בית"ר פרובנס", "הדברים שמאחורי השמש", "קרקס פלשתינה", "לבנון" ועוד; וחתום על הסדרות "המקום" ו"תעשה לי ילד". הוא הלך לעולמו בספטמבר 2008, ושנה לאחר מותו הוענק לו פרס אופיר של האקדמיה הישראלית לקולנוע על הישגים והצטיינות מקצועית.

"אורי סבג היה זה שבעצם גילה את התסריט של קלרה, כשהיה מפיק מתחיל", אומר רוזנבאום. "הוא היה היזם של הפרויקט, ואחר כך הוא צירף אותי. הוא היה מפיק מצויין, עשה דברים טובים מאוד, עם טעם מעולה. הסרט האחרון שהוא הפיק היה 'לבנון', שזכה בוונציה. לצערי לבו לא החזיק מעמד".

והטרגדיה האחרונה לצוות הסרט, שיש לקוות שתסתיים בהחלמתה של דובינצ'יק, אירעה אתמול. "נפילתה של לוסי מאוד הפתיעה אותי", אומר לוואלה! תרבות מרק רוזנבאום. "כילדה היא הייתה מלאה באופטימיות. עם התבגרותה המשיכה לעבוד, בין השאר בתיאטרון גשר. פגשתי אותה לא מעט. אין לי מושג מה היה שם. היתה לה תקופה כשחקנית שהיא עבדה פחות. אני מקווה שננצח את 'קללת קלרה הקדושה', אם יש דבר כזה, ומקווה שהיא תחלים".

לוסי דובינצ'יק. ראובן קסטרו
"מלאה באופטימיות". דובינצ'יק/ראובן קסטרו
seperator

(השתתפה בהכנת הכתבה: יעל געתון)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully