וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם משה איבגי היה מספיק מוסרי להודות במה שעשה, לא הייתי 'צריכה' את כתב האישום"

ההחלטה כי יוגש כתב אישום נגד משה איבגי הפיחה הקלה בנפגעות שהעידו בתחקיר וואלה! NEWS שחשף את הפרשה. "אין לי כעס על שהיה", אמרה לנו אחת מהן, "אבל יש לי כעס אדיר על זה שעכשיו הוא מוציא אותי ואת כל עשרות האחרות שפגע בהן כשקרניות, ואת עצמו כקורבן"

עריכת וידאו: ניר חן

"הקלה". אומרת לנו היום אחת הנפגעות המרכזיות שהעידו בתחקיר וואלה! NEWS, בתגובה לכתב האישום נגד השחקן משה איבגי. "אם איבגי היה מספיק מוסרי להודות במה שעשה, לא הייתי 'צריכה' אישית את כתב האישום הזה בכדי לסגור מעגל. עבר הרבה זמן ואין לי כעס על שהיה. אבל יש לי כעס אדיר עליו עכשיו. על זה שהוא מוציא אותי ואת כל עשרות האחרות שפגע בהן כשקרניות, ואת עצמו כקורבן, ובכך מחזיר אחורה את העולם בכמה שנים טובות. אני ממש מתביישת בו שהוא לא הודה, שהוא מחזיר קורבנות תקיפה מינית בחזרה לארון.

"הבחורה הראשונה שהתלוננה היא מבחינתי דוד נגד גוליית. אני מאוד גאה בה. הלוואי שלי היו הביצים והחכמה לפני 20 שנה לעשות את זה בעצמי. אבל מי חשב אז, לפני 20 שנה, להתלונן על הטרדה מינית. זה היה בגדר פנטזיה. בעקבות ההחלטה הזאת, נפתח לי צוהר של תקווה בלב שאולי הילדים שלי יחוו עולם קצת פחות מאיים".

נפגעת נוספת שהעידה בתחקיר אמרה לוואלה! תרבות: "אני בהלם. לא ציפיתי. לא ציפיתי שאחרי כל כך הרבה זמן ועצימת עין של חלק ניכר בסביבה, איבגי יועמד לדין. אני לא חפצה באף עונש. גם כשסיפרתי את הסיפור, לא רציתי איזה נקם. רציתי שהדבר ייפסק. עכשיו, בלי שום קשר לתוצאות המשפט, אני מקווה שכך יהיה. כמו שאני גם מקווה, שכל אותם האנשים בתעשייה ומחוצה לה שהכפישו את המוטרדות, שהגנו על הפוגע, שעצמו את העיניים אל מול המתרחש - שכל אותם האנשים יהיו בדממה לפחות ליום אחד ויתנו אוזן קשבת ליושרה פנימית. אמן וידע כל המנצל את כוחו לרעה, שהאמת תיחשף, ואולי אף תובל לפני השופט. דבר טוב נעשה היום"

משה איבגי מופיע בתל אביב, פברואר 2016. ניב אהרונסון
הוגש נגדו כתב אישום. משה איבגי/ניב אהרונסון

הנפגעת ר', שהעידה גם היא בפני וואלה! תרבות, אמרה היום: "זו החלטה שיש בה מצד אחד אנחת רווחה, מכך שהנושא מקבל הכרה, לא נדחק בין השורות ולא מבטלים אותנו כ'נשים היסטריות' או 'תאוות נקם'. עכשיו לא תהיה ברירה אלא להאמין לנו שזה באמת קרה. אם לא הייתה החלטה להעמיד אותו לדין, הייתי מרגישה מצוקה גדולה. יחד עם זאת, יש בי עצב גדול שהיה צריך להגיע לזה בכלל. אולי היום איבגי מבין את חוסר הלגיטימיות ואת האלימות שבמעשים שלו. צר לי, אבל מאוד חשוב להוקיע ולפרסם התנהגויות כגון זו של איבגי, כי יש עוד כמוהו, שלא מבחינים בהבדל בין חיזור לבין הטרדה ותקיפה".

עוד באותו נושא

אחרי חשיפת וואלה! NEWS: איבגי יואשם בתקיפה מינית של 4 נשים

לכתבה המלאה

שחקנית התיאטרון והקולנוע י', שטענה בתחקיר וואלה! NEWS כי הוטרדה מינית על ידי איבגי ואף פוטרה לטענתה בגלל השחקן לאחר שדחתה אותו, סיפרה אף היא בחודש מאי האחרון כי חשה הקלה, בעקבות המלצת המשטרה להעמיד את השחקן לדין. "אני קוראת את הידיעה על המלצת המשטרה להעמיד את איבגי לדין ודמעות עולות בעיניי. דמעות של הקלה, של סגירת המעגל. שנים של כעס, עלבון, הסתרה ופגיעה מתמוססות להן לאט לאט. שנים שבהן פני חוסר הצדק והשקר התנוססו על רוב מסכי הטלוויזיה והקולנוע הישראלים. כמו ילדה קטנה אני שואלת: עכשיו אתם רואים? עכשיו אתם מאמינים? כולי תקווה, שהפרשה הזאת תיצור מרחב מכבד ובטוח יותר, לא רק במקצוע שלנו, אלא בכלל. שיותר ויותר יחלחל לתובנה ותודעה של אנשים שגוף האישה הוא לא חפץ, שניצול לרעה של כוח לא נשאר ללא עונש. שלא משנה כמה אתה מפורסם וחזק, האמת אכן יוצאת לאור ומשנה לתמיד את יחסי הכוחות. לא מופקרות יותר, אלא מוגנות וזקופות. לא שקרניות, אלא דוברות אמת ומצביעות על עיוות שמתוקן, ואמן ולא יצמח יותר בהיקף כזה בחברתנו".

בתחקיר וואלה! NEWS טענה י' כי לפני יותר מעשר שנים, בגיל 23, הוטרדה על ידי איבגי במהלך חזרה ראשונה לסדרה. לטענתה השחקן כפה עליה נשיקה בפה, וניסה לדחוף את לשונו לפיה, מה שהוביל לדבריה לכך שדחפה אותו בסערה. לטענתה, בעקבות כך פוטרה מהסדרה. "התקשרו אלי מהסוכנות שלי. הטלפון תפס אותי בבית. נאמר לי: 'תשמעי, חדשות לא כל כך טובות, אני מצטערת, אבל בסופו של דבר הפרויקט הזה לא יוצא לפועל. איבגי לא מוכן לעבוד איתך'. אמרו לי שאני מפוטרת מהסדרה". י', כמו עדה נוספת בתחקיר שהשמיעה טענות דומות, נבדקה על ידי וואלה! NEWS בפוליגרף ונמצאה דוברת אמת בכל השאלות.

אישה נוספת, שעבדה עם איבגי ושעדותה פורסמה בתחקיר שחשף את הפרשה, אמרה בתגובה להחלטת המשטרה לפני מספר חודשים: "על איבגי נשים שתקו 40 שנה. אני שתקתי 17 שנה. טעיתי. עכשיו היה לי אומץ להתלונן, וכמה שזה נשמע תמוה, נשים בימינו צריכות להיות אמיצות ועמידות במיוחד כדי להתלונן כשמישהו פוגע ותוקף אותן ומשאיר אותן בוכות ומושפלות. ואלו שכבר מעזות, עושות זאת לרוב בטשטוש זהות. מה שמחזק אותי היום זה שהצלחתי להיות חלק משינוי משמעותי שעובר על החברה הישראלית, תהליך שבסופו אולי אשאיר לילדיי עולם קצת יותר מוגן".

עדות: משה איבגי הטריד אותי מינית. עידו שחם
"עכשיו אתם מאמינים?". המתלוננת י'/עידו שחם

אחה"צ היום (ראשון) הודיעה פרקליטות מחוז חיפה כי תגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד השחקן משה איבגי בגין עבירות של מעשים מגונים והטרדה מינית נגד ארבע נשים, שעם חלקן עבד, אשר פורסמו לראשונה בחשיפת וואלה! NEWS. מחקירת הפרשה, שנוהלה בידי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), עלה החשד לביצוע המעשים על ידי איבגי בין השנים 2013-2012.

בפברואר 2016, פורסם תחקיר וואלה! NEWS שחשף את עדויותיהן של נשים שטוענות להטרדה מינית מצד השחקן איבגי. בתחקיר ובפרסומים בעקבותיו, 10 נשים העידו בפני וואלה! NEWS ולפחות 5 נשים נוספות העידו לכלי תקשורת נוספים, בטענה כי השחקן הטריד אותן או נגע בהן בניגוד לרצונן במהלך עבודתן עמו בתיאטרון, בטלוויזיה ובקולנוע. שתיים מהנשים העידו בפנינו כי לאחר שדחו נשיקה בכפיה עם לשון מצד איבגי, זמן קצר לאחר מכן פוטרו מעבודתן. שתיהן נשלחו לבדיקת פוליגרף ויצאו דוברות אמת. בנוסף לכ-15 נשים לפחות שהעידו בפני התקשורת על הטרדה מצד איבגי, נשים נוספות עמן דיברנו סיפרו גם הן על התנהגות בעייתית דומה, חלקן באופן מפורט, אולם הן ביקשו שהסיפור האישי שלהן לא יופיע בתקשורת, מאחר שמדובר בתעשייה קטנה והן חוששות לשמן הטוב ולמקור פרנסתן. השחקן טען בתגובה: "מעולם לא פגעתי באישה". בעקבות תחקיר וואלה! NEWS, המשטרה פתחה בחקירה, גבתה עדויות רבות ובסיומה המליצה לפרקליטות להעמיד את איבגי לדין בגין עבירות מין בארבע נשים.

  • עוד באותו נושא:
  • משה איבגי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully