וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהונתן גפן: "אני לא מכיר אבות ובנים עם יחסים כמו שלי ושל אביב"

7.8.2017 / 15:39

פסטיבל המוזיקה של ראשון לציון, שייערך בחול המועד סוכות, חוגג השנה 30, כשהפקת הדגל שלו תהיה חגיגה לציון יום הולדתו ה-70 של יהונתן גפן בניהולו האמנותי של בנו אביב. בריאיון לוואלה! תרבות סיפר אביב גפן: "הבן שלי יכתוב עלי שירי אהבה עדינים ויפים"

אביב ויהונתן גפן במסיבת עיתונאים פסטיבל ראשון לציון , אוגוסט 2017. צילום: ראובן קסטרן, ראובן קסטרו
אביב ויהונתן גפן/ראובן קסטרו, צילום: ראובן קסטרן

פסטיבל המוזיקה של ראשון לציון, הנחשב לאחד מפסטיבלי המוזיקה הגדולים בישראל, חוגג השנה 30 עם למעלה מ-100 אמנים, הרכבים ומוזיקאים. הפסטיבל יתקיים בחול המועד סוכות, בין 5-10 באוקטובר. חלק מההופעות יהיו פתוחים לקהל הרחב וחלקם בתשלום.

הפקת הדגל של הפסטיבל תהיה חגיגה לציון יום הולדתו ה-70 של יהונתן גפן בניהולו האמנותי של בנו אביב גפן. בין האמנים שיצדיעו לגפן ויופיעו בחגיגה: שלום חנוך, יהודה פוליקר, גידי גוב, מתי כספי, דיוויד ברוזה, דני ליטני, קורין אלאל, יעל לוי ועוד רבים אחרים.

"הרגשתי שיש לי הזדמנות חד פעמית להעמיד את כל האמנים הכי בכירים בישראל, ושישירו את השירים לפי המקור", סיפר אביב גפן לוואלה! תרבות. "אני בחיים לא ראיתי בישראל על במה אחת בישראל את גידי גוב, שלום חנוך, יהודה פוליקר, מתי כספי, שלמה יידוב ועוד ועוד. זה נראה לי מטורף. דבר שני, זה אבא שלי. הוא אחד מהאהובים שלי. אני יודע שאני יכול לנהל את זה אמנותית הכי טוב שיש. והכי כיף שזה גם לא הופעה שלי. זה הכול לאבא".

אביב ויהונתן גפן במסיבת עיתונאים פסטיבל ראשון לציון , אוגוסט 2017. צילום : ראובן קסטרון, ראובן קסטרו
אביב ויהונתן גפן במסיבת עיתונאים של פסטיבל ראשון לציון/ראובן קסטרו, צילום : ראובן קסטרון

אתם שונים מאוד.

יהונתן: "ממש לא".

אביב: "בגדול לא. את המוזיקה שלי שאבתי מאבא שלי: הפינק פלויד, הביטלס, טום ווייטס ולאונרד כהן. הכול זה מאבא. זו כן סגירת מעגל בשבילי. ההופעה הזו מצדיעה לפסקול לא נגמר: אבשלום, דון קישוט, פחות אבל כואב. זה לא נגמר".

יש ביניכם חילוקי דעות?

יהונתן: "אביב עכשיו בתקופה כמו שאני הייתי כשהייתי בגילו. הוא נורא זועם וכועס".

אביב: "לא נכון. אני לא זועם".

יהונתן: "כועס".

אביב: "גם לא כועס. תלוי על מה".

יהונתן: "אתה מתעצבן על מה שקורה".

אביב: "כן, לפעמים".

יהונתן: "אני לא. אני עזבתי את זה כי אני חושב שלכתוב עוד ספר ילדים או עוד כמה שירים טובים יותר יועיל לדור הבא מאשר להילחם את המלחמה הזו שהם ינצחו בה. עד שלא תהיה מהפכה שהיא מהפכה אמיתית, לא מנומסת, אנחנו נידונים לחיים של פחד ופחד".

מה זו מהפכה אמיתית?

יהונתן: "אני לא רוצה להיכנס לזה".

אביב: "אני חושב שליאור שליין, רביב דרוקר ומולי שגב בשילוב עם אמנים - ביניהם גם אבא שלי וגם אני עם השיר החדש שלי - יוצרים סוג של לחץ. זה להגיד לקהל: 'חברים, יש כאן משהו בישראל שהוא מושחת, שהוא לא מריח טוב, זה תפקידנו".

יהונתן, מה גילית על אביב בכל התהליך הזה?

"אנחנו בתהליך כבר ארבעים שנה, תהליך של התקרבות, אהבה וחמלה. אני לא עוזב אותו לרגע, אני מקשיב לו, אנחנו אומרים בזמן אמיתי מה שאנחנו מרגישים, אני לא מכיר הרבה יחסים כאלה בין אבות ובנים. לא מכיר".

אביב, כתבת על אבא שירים לא פשוטים בצעירותך, איזה שירים הבן שלך יכתוב עליך?

"שירי אהבה עדינים יפים. כל אחד הוא האבא שהוא בוחר להיות והכי טוב שהוא יכול להיות. אני מרגיש שאני לדילן האבא הכי טוב שאני יכול להיות. אני מאוד משקיע ומאוד קיים. היחסים שלי עם אבא בתקופה האחרונה מלאים בחמלה ודאגה".

עוד באותו נושא

אביב גפן: "ברדיו מפחדים להשמיע את שירי החדש כי הוא נגד נתניהו"

לכתבה המלאה
החברים של נטאשה, הופעה בהאנגר 11. ניב אהרונסון
חוגגים 25 שנה לאלבום המופת. נטאשה/ניב אהרונסון

מופעים נוספים שיעלו בפסטיבל: החברים של נטאשה יחגגו 25 שנה לאלבום המופת "שינויים בהרגלי הצריחה" ויארחו את מארינה מקסימיליאן, אמיר דדון ואביב גפן; אייל גולן במופע לרגל יציאת אלבומו האחרון; דני סנדרסון יהיה אורח מיוחד של תזמורת צה"ל בהפקה מיוחדת לפסטיבל בשיתוף פעולה עם כאן 88; מירי מסיקה תארח את גליקריה; מוש בן ארי יתארח בהפקה המקור של ילדי בית העץ; חיים משה יארח את דקלון, סגיב כהן וצביקה פיק, הראל סקעת יארח את זהבה בן; משה פרץ יארח את אגם בוחבוט בחגיגה ים תיכונית ועוד.

אייל גולן, משה פרץ. משה ששון,
יופיעו, אבל לחוד. גולן ופרץ/משה ששון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully