וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישרדות 8: הפרק שהוכיח מי המתמודדת שראויה לניצחון

אחרי ההדחה הדרמטית של שגיא, יוסי נשאר עם מעיין בעמדת נחיתות מספרית מול הברית היריבה, וגם עם מטענים ודם רע. אבל אל תמהרו להספיד את שני הפוליטיקאים הממולחים האלה כל כך מהר. כשהתחת שלהם על הגריל, הם יידעו גם לבלוע צפרדע

צלמים זמניים מורשים

"הערב, האסטרטגיה הביסה את הרומנטיקה", הודיע גיא זוארץ בקול המנחה המלוקק שלו, תוך שהוא מנמיך גבות ומישיר מבט אל המתמודדים. שגיא זה עתה הודח בדרכו לאי המתים, מעיין מוחה דמעה ויוסי עוד מלקק את הפצעים שהוא ספג במועצת השבט העקובה מדם הזאת. כל כך הרבה פעמים השלישייה הזאת עמדה בסכנת פירוק, כל כך הרבה מועצות שבט שבהן היה נראה שמעיין או יוסי הולכים להיות מודחים ואיכשהו זה לא קרה. זה לא קרה כל כך הרבה פעמים שכבר קשה היה לדמיין את זה קורה. אפילו כשאחד מהם הודח – יוסי – הוא חזר. אז מה הפלא שהשלישייה הזאת הפכה למיתוס בלתי שביר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעיין ושגיא/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל כמו כל האימפריות, גם במקרה של יוסי, מעיין ושגיא, תחילתו של הסוף בסדקים הפנימיים. כבר מהרגע שיוסי חזר למשחק מאי המתים היה ברור שהאידיליה שם היא לא מה שהייתה. אף על פי שבתקופה שהם שיחקו בשבטים יריבים ונכפתה עליהם פרידה וגלות, נראה היה שמעיין מתגעגעת ליוסי (השותף המשמעותי יותר בנטל האסטרטגי של הברית הזאת, ביחס לשגיא ה'פרווה'), יוסי חזר מסובב על מעיין. עוד בפרק האיחוד, הוא הקדיש את הדקות הראשונות שלו עם שובו למשחק בהנחת תשתית אסטרטגית לבגידה במעיין. הוא דיבר עם ענבר, זהבי ונתי ורמז שאם המהלך הבא הוא על הראש של מעיין, הוא יזרום איתם. ואחרי כמה דקות ניסה להפציר בשגיא לחתוך ממנה ולהתחיל לעשות חברים חדשים במשחק.

איכשהו בפרקים שבאו לאחר מכן זה התמסמס, אבל הכימיה בין יוסי למעיין לא חזרה להיות מה שהייתה והעניינים רק הסלימו על רקע "ברית הבנות" שמעיין יזמה. לא באמת ברור מה מעיין חשבה לעצמה עם הברית הזאת – האמנם באמת "נסחפה בלהט הרגע" כמו שהסבירה לשגיא ויוסי וזרמה עם האחווה הנשית שנוצרה באותו לילה שבו רבה עם שגיא ובנות השבט באו לנחם אותה ולקלוע צמות בשערה? מתי בפעם האחרונה ראיתם את מעיין נסחפת עם משהו במשחק הזה? אני אגיד לכם: אף פעם. היא לא עשתה את זה בחיים. לא שהיא אדם נטול רגש, ממש לא. יש לה מזג חם, יש לה רגשות לשגיא, יש לה אגו, ברוך השם. אבל כשזה מגיע למהלכים אסטרטגיים ובריתות היא השחקנית הכי ממולחת, מחושבת ומעוטרת במשחק הזה. אין מתמודד/ת טוב/ה ממנה.

עוד באותו נושא

סוף לרומן בין שגיא למעיין? הצצה לריב הדרמטי ב"הישרדות"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מדסקסים/מערכת וואלה!, צילום מסך

קשה לקנות את ההסבר שלה, לפיו היא שגתה ונסחפה לתוך הברית הזאת. ברור מאוד שברית נשית כזאת, לו הייתה יוצאת לפועל, הייתה מעמידה בסכנה קודם כל את הגברים של ברית המיעוט, קרי – את יוסי ואת שגיא. ולכן, לא פלא שיוסי לא קונה אותו ולא מצליח להרגיע את העצבים שלו עליה. הפיצוץ ביניהם והמתח שזה יוצר בתוך הברית מעמידים את שגיא בין הפטיש לסדן. ואתם יודעים איך זה, כשאמא ואבא מתגרשים, הילדים הם אלה שמשלמים את המחיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מועצת השבט התחילה כמו טיפול זוגי של צמד הנאהבים. כמו בכל מערכות היחסים הלא מאוזנות, גם בזו שגיא היה זקוק לפורום מרובה המשתתפים והמביך הזה כדי להעז לפתוח עד כמה היחסים האלה יכולים להכביד עליו לפעמים. מה זה אומר אם יותר קל לו לומר את זה מול עוד 7 מתמודדים, מנחה, שני מושבעים ומי יודע כמה מצלמות? מעיין לא נרתעת מהמעמד הפומבי ואומרת שלו ידעה עד כמה זה מקשה על שגיא היא הייתה מוכנה "לשלם את המחיר" בשביל להקל עליו. מה זה אומר? תוהה המנחה. "לסתום", היא עונה בפשטות. אבל את המועקה של שגיא לנוכח המתיחות בין שני בני הברית שלו קל היה לראות, למי שהסתכל. גם המריבה שלו עם מעיין בפרק הקודם הייתה ביטוי מובהק לזה, מוזר שהיא היחידה שלא הבחינה בזה עד עכשיו.

אבל כל המבוכה הזאת מפנה את מקומה למבוכה אחרת, כשמיכל מוציאה את המרצע מהשק וחושפת שיוסי ביקש שאם הם כבר מדיחים מישהו מהברית שלהם, ש"יתחשבו בו". כלומר, שידיחו את מעיין, שאיתה הוא כבר לא כל כך מסתדר, וישאירו לו את שגיא. הבקשה הזאת של יוסי היא מוזרה מאוד. קודם כל, כי אתה לא הולך לאויב שלך ומבקש התחשבות. שנית, הוא אותת בכך באופן חד משמעי לברית היריבה שלו במשחק שהברית שלו נחלשה. וזו טעות אסטרטגית שממש לא מתאימה לו. חשיפת המידע הזה במועצת השבט מאירה אותו באור מאוד לא מחמיא. ובאמת הוא מאבד את שלוותו לכמה דקות, נעלם מהמועצה וחוזר רק אחרי דקות ארוכות. ובזמן שנותר עד להצבעה הוא נראה המום ושבור. בשלב מסוים הוא אפילו מבקש: "שכחו מה שביקשתי. תדיחו אותי". לשמחתו או לצערו, יוסי נשאר ושגיא הוא זה שמודח.

עכשיו הוא נשאר עם מעיין, בעמדת נחיתות מספרית (הם שניים מול השלשה של מיכל, ענבר וזהבי, שבינתיים מאחדת כוחות עם נתי ו-ורד), עם מטענים נפיצים ודם רע. האם שני המוחות האסטרטגיים המבריקים האלה יצליחו להתעשת, לאסוף את עצמם ולחזור לעשות מהלכים במשחק הזה? התחושה שלי היא ששני הפוליטיקאים הממולחים האלה יודעים לבלוע צפרדעים כשצריך, ובמיוחד אם התחת שלהם על הכף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חכמת השבט:

דמיון מופרך: "בואי נדמיין אותנו מוצאות את הפסלון" (מיכל וענבר מחפשות פסלון חסינות)

פרו בונו: "אחי, בדרך כלל היא מקבלת על זה כסף. אל תתלהב" (נתי על מעיין)

לכי הביתה, את שיכורה: "אני מודה שאני קצת מבושמת מהכוח הזה" (מיכל)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • הישרדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully