וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משחקי הכס" 7.05: כל ממזר מלך

14.8.2017 / 17:07

שיתוף פעולה מלכותי מסתמן, מכתבים ודמויות מהעבר חוזרים אל חיינו לטוב ולרע, גילוי אגבי ביומן ישן ללא ספק ירעיד את חיי כולם, ונראה שהדרך מוכשרת כדי להסית אחות נגד אחות. ספוילר

באדיבות HOT

כמו בדרך כלל אחרי פרקים עמוסי אקשן ב"משחקי הכס", קיבלנו עכשיו רגיעה יחסית, אולם הפעם כזו שמקדמת את העלילה צעדים רבים קדימה, ומן הסתם מציבה את הדמויות שנמצאות בצפון בפני מערכה אלימה ומדממת נוספת. מה גם שהפרק הבא הוא אחד לפני האחרון - שעד כה נודע בעולמה של "משחקי הכס" כ"פרק 9". האקשן היחיד שקיבלנו הוא הוצאתם להורג של רנדיל ודיקון טארלי, רגע מאוד סמלי שערער את ואריז וטיריון מסיבות טובות.

אף כי נראה שדאינריז נוהגת בחישוב ורחוקה מהטירוף של אביה, אאיריז טארגאריין, קשה היה לשני היועצים להימנע מהשוואות. בריסטן סלמי הפתיע בשעתו את דאני כאשר סיפר לה שהסיפורים על המלך המשוגע אינם שקרים שהמציאו אויביו. "הוא רצח בנים לעיני אבותיהם", אמר לה. "הוא שרף אנשים בעודם בחיים עם אש פרא וצחק בעוד הם צורחים". בריסטן עצמו עמד שם וראה כיצד שרף באש את ריקרד סטארק, אביהם של נד, ליאנה, בנג'ן וברנדון הבכור, בשעה שהאחרון היה קשור בצווארו עם חרב אך מעט הרחק מהישג ידו, חונק את עצמו בניסיון להציל את אביו.
"אני לא אבי", אמרה לו אז דאינריז בתגובה.
"לא, הוד מעלתך. תודה לאלים", אמר בריסטן. "אבל המלך המשוגע הביא לאויביו את הצדק שסבר כי הם ראויים לו, ובכל פעם זה גרם לו לחוש צודק ורב עוצמה, ממש עד הסוף".

קטע מתוך "משחקי הכס" עונה 7 פרק 5.
מה יקרה כשיגלו?

הסיבה שלשמה הגיעו בני סטארק אל המלך מלכתחילה, הייתה כדי למחות על חטיפתה של ליאנה - בתו של ריקרד ואחותו של ברנדון - על ידי הנסיך ראיגר, בנו של אאיריז ואחיה הבכור של דאני. אלא שכבר ראינו בסוף העונה הקודמת שבמקום מושבה ליאנה ילדה בן, ובפרק החדש נחשף רמז גדול נוסף במסגרת הדפדוף האגבי של גילי ביומנו של מיינרד. מתברר שהמלומד ביטל אז את נישואיו של הנסיך ראיגר לרעייתו החוקית, אליה מארטל, והשיא אותו לאחרת בטקס סודי בדורן. מיהי אותה אחרת מלבד זו שלכאורה חטף?

הגילוי של גילי רחוק מלעניין את סאם כרגע, אך המשמעות הסבירה היא אדירה: לא זאת בלבד שג'ון הוא בנו של ראיגר טארגאריין - משהו שאולי דרוגון כבר חש במידה כזו או אחרת כשהוא מאפשר לו ללטף אותו - אלא אף נולד במסגרת נישואים, ועל כן אינו ממזר כלל ומהווה את היורש החוקי המובהק לכתר. האפשרות הזו מקבלת נופך אירוני במפגש החביב בין ג'ון שלג לממזר האחר בפרק - יותר מאשר מדובר במפגש בין בנים לא חוקיים, זוהי פגישה של יורשי עצר עלומים ולכאורה יריבים.

עוד באותו נושא

לקרוא ולשרוף: כך נוצרה סצנת מתקפת הדרקון האדירה של "משחקי הכס"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זכרונות מרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבאראתיאון האחרון

אם מישהו לא הספיק להיחשף לדיווחים על שובו הסביר של גנדרי בעונה השביעית - תולדה של מעריצים שזיהו את השחקן בשדה התעופה של בלפסט, שם עוברים רבים משחקני הסדרה בדרכם לצילומים - הפתיח של הפרק החדש הציג את שמו של דמפסי בלי ניסיון להסתיר את ההפתעה. מאז שראינו אותו בפעם האחרונה בעונה השלישית חותר הרחק מדרגונסטון, בעזרתו של דאבוס ששילח אותו משם כדי למנוע את מותו, שמו של גנדרי הפך בעיקר לבדיחה שגורה על כך שהוא כנראה ממשיך לחתור עד היום. בדיחה שדאבוס חזר עליה עתה כקריצה לצופים.

הסיבה לאובססיה להיעדרותו של גנדרי היא שהבחור היה דמות משמעותית מאוד שנעלמה פתאום לבלי שוב. לא רק מפני שהוא הממזר של המלך המנוח רוברט באראתיאון ועל כן עשוי מתישהו לתבוע לעצמו את המלוכה (בפרט כעת כשרנלי, סטאניס ואפילו שירין אינם בין החיים), אלא כי השפעתו על כמה דמויות מרכזיות הייתה גדולה. מאחר שעברו שנים רבות מאז שראינו אותו לאחרונה, הנה תקציר לרענון הזיכרון.

אחרי מותו של רוברט באראתיאון אולץ גנדרי לעזוב את עבודתו כשוליית הנפח טובהו מוט במעלה מלך מחשש ממשי לחייו - בהוראת המלך החדש דאגו חיילי הגלימות הזהובות לרצוח את כל הממזרים האפשריים של המלך המנוח כדי שלא יקראו תיגר על מלכותו של ג'ופרי, מאחר שרבים ידעו כי אינו באמת הבן של רוברט. בלי שאפילו ידע את זהות אביו ושזו הסיבה לכך שרוצים להרוג אותו, גנדרי נמכר על ידי הבוס שלו למשמר הלילה. איתו היו שני נערים שלא הכיר לפני כן - האחד שמנמן המתכנה "פשטידה" והשני הוא ארי, שנושא עמו חרב קטנה וחדה. עד מהרה למד גנדרי על הזהות והמגדר האמיתיים של ארי, והשניים התיידדו. גם בדרך צפונה חייו לא היו בטוחים - אנשיה של סרסיי הגיעו עד לשם בדרישה לקבל אותו לידם, ואף טבחו בכמה מהם, בכללם יורן, איש משמר הלילה שהיה האחראי לגיוסם. אריה הצליחה לתעתע ברוצחים והצביעה על אחד המתים כגנדרי.

משחקי הכס עונה 7 פרק 5. הלן סלואן,
חתר ליעד/הלן סלואן

אלה שנותרו בחיים נלקחו בשבי והועברו להארנהול, שם כישוריו של גנדרי הפכו אותו לנפח הטירה ואילו אריה נעשתה המוזגת האישית של טיווין לאניסטר. בעזרת ג'קאן הגאר הם נחלצו מהמקום וניסו להגיע אל מחוזות בית טאלי, משפחתה של אריה, אולם נתקלו בדרך באחווה ללא דגלים ובלית ברירה הצטרפו אל אנשיה. גם הפעם ניצל גנדרי את מיומנותו כנפח ועבד עבורם, אבל אף על פי שלראשונה בחייו הרגיש במחיצתם כבן משפחה, האחווה בגדה בו ומכרה אותו למליסנדרה מאחר שהזדקקו בעיקר לזהב שיממן את פעולותיהם.

הכוהנת האדומה לקחה את גנדרי אל דרגונסטון, משכנו של סטאניס, ולראשונה חשפה בפני הנער את זהות אביו האמיתי. מליסנדרה ביקשה להקריב את גנדרי לטובת כוח עבור סטאניס, אך דאבוס - אחרי ניסיונות רבים וכושלים לשכנע את אדונו לחוס על חיי אחיינו - הבריח אותו משם בסירה ואמר לו לחתור בחזרה אל מעלה מלך, אנשי הגלימות הזהובות לא מכירים את פניו.

רבים מאירועי העבר האלה נרמזים בפרק החדש, בעיקר בפגישה הראשונה בין דאבוס לגנדרי אחרי כל השנים, כמו גם במפגש בין כל הגברים במזרח החומה. לא בכדי קרוי הפרק "מצפה המזרח" - כל האיבות, הבריתות השבריריות ושותפות הגורל מתנקזות לזמנים האלה. לא רק שם בחומה, אלא באופן כללי, בין אם ידעו את זה ובין אם לא. כולם באותו צד כי כולם נושמים.

שחקן מספר אחת

טוב, תמיד יישארו כאלה שנמצאים בצד של עצמם. בייליש כבר הבהיר שמבחינתו המלחמה מול המתים היא רק עיכוב קל בדרכו לפסגה, וסוף סוף נראה שהוא עושה מעשה, או לפחות מנסה. הוא מצליח לקרוא בקלות את מהלכיה של אריה ומוביל אותה אל מה שרצה שתראה - המכתב ששלחה סאנסה בלית ברירה מהמצודה האדומה אל רוב כשאביהם הואשם בבגידה: "רוב, אני כותבת לך בלב כבד. מלכנו הטוב רוברט מת, נהרג מהפצעים שספג בציד חזירי-בר. אבא הואשם בבגידה. הוא קשר קשר עם אחיו של רוברט נגד ג'ופרי אהובי וניסה לגנוב את כסאו. הלאניסטרים מתייחסים אלי טוב מאוד ומספקים לי כל שניתן. אני מתחננת אליך: בוא למעלה מלך. הישבע אמונים למלך ג'ופרי ומנע כל ריב בין שני הבתים הגדולים של לאניסטר וסטארק. אחותך הנאמנה, סאנסה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם יצליח לשטות/מערכת וואלה!, צילום מסך

כל זה כמובן נועד לתקוע טריז בין סאנסה לאחותה, שגם ככה חושדת במניעיה. אבל האם זה באמת יעשה את העבודה? מעבר לסבירות שכל שנדרש כדי לטהר את האווירה בין השתיים הוא שיחה כנה, סאנסה כבר למודת ניסיון עם בייליש, ובנוסף יש להן נשק משמעותי - בראן. למעשה, כל מעלליו של בייליש עכשיו, כאלה שייתכן כי יעלו חשד נגדו, עשויים להוביל אל התוצאה ההפוכה מבחינתו: בואו נשפשף את כדור הבדולח ונראה מה אצבעון עשה בשנים האחרונות. לא דברים טובים למשפחת סטארק.

כמוהו גם סרסיי כמובן דואגת לעצמה, אולם במפתיע הפעם היא חסה על טיריון ומוכנה להיעתר לבקשתה של דאינריז. ההיריון המפתיע שלה מפיח בה תקווה ומצב רוח טוב, אך גם במקרה שלה הסימנים לא מבשרים טובות. הזקנה מגי הצפרדע שפגשה סרסיי בנעוריה חזתה במדויק כי יהיו לה שלושה ילדים וכולם ימותו בטרם עת, מה שאכן קרה. האם הנבואה שלה הייתה מוגבלת ולא ראתה שבאמת יהיה ילד רביעי? או שאולי סרסיי עצמה תמצא את מותה לפני שזה יקרה, או לחלופין תיאלץ לחוות גם את אובדנו עוד לפני הלידה, מה שיוביל אותה סופית אל פי השיגעון? בווסטרוז כדאי להמר על הדברים הרעים.

משחקי הכס עונה 7 פרק 5. מאקול ב. פוליי,
איחוד מרגש, אבל שוב יש גבר נאה בדרך/מאקול ב. פוליי

קטנות:

היה יפה ומרגש לראות את ג'ורה מתאחד שוב עם מלכתו, אפילו אם נועד גם הפעם לחזות בה מהצד דלוקה בעליל על גבר אחר שאינו הוא. למעשה, כשבזה אחר זה הם מצהירים שירכבו אל המתים בצפון, נראה שדאני חרדה לגורלו של ג'ון יותר מאשר לזה של ג'ורה.

כשסרסיי שואלת את ג'יימי אם העניש את ברון, קשה לא להעלות על הדעת את האיבה האמיתית בין השחקנים לינה הידי (סרסיי) וג'רום פלין (ברון), שהיו פעם בני זוג וזה לא נגמר טוב. גם הידי הייתה רוצה שברון ייענש.

ניתן היה לצפות שגנדרי יאזכר את אריה במפגש שלו עם ג'ון. משונה ומפתיע שזה לא קרה.

או, קיבלנו אזכור לאוב. מתברר שהוא יושב בווינטרפל וממתין לאדוניו. כה חמוד.

טורמונד + בריאן = 3>3>3>

  • עוד באותו נושא:
  • משחקי הכס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully