וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביאו מניפה: איך להגיע לשורות הראשונות בהופעות חיות

17.8.2017 / 11:00

להגיע מוקדם, להתיידד עם הסובבים מסיבות אסטרטגיות ובכלל, להתרוקן מראש, לא לשתות ולאכול מעבר למה שהכרחי, ולהביא מניפה. אתם תודו לעצמכם על כך שהבאתם מניפה. הנה מספר טיפים הכרחיים למי שרוצה להגיע לשורה הראשונה בהופעה חיה

עידו ישעיהו

(בסרטון: רדיוהד בהופעה בישראל ביולי 2017)


הופעה חיה היא תמיד חוויה שונה עבור כל הנוכחים בה. דין מי שעומד מאחור אינו דין מי בחזית, מי שעומד בצד ימין חווה דברים שונים בתכלית ממי שנמצא שמאל. זה נכון גם למה שרואים על הבמה (ולנתח שרואים ממנה) וגם לסאונד. לפעמים בשביל לקבל את הצליל המיטבי צריך לעמוד בסוויט ספוט, עמדת איש הסאונד איפשהו במרכז. מה שבטוח, קשה להתווכח עם החוויה מהשורה הראשונה בהופעה חיה. גם בתנאים לא אופטימליים, העמדות הקדמיות נוטות לספק את החוויות המדהימות באמת, מרעידות אמות הספים, משנות החיים.

כדי לעשות את זה נדרשים כוח סבל, תושיה, סבלנות ולפעמים קצת נבזיות. כמובן, המקרה של ההופעות בישראל עוד פחות פשוט - בשביל להגיע לשורות הראשונות צריך בראש ובראשונה לשלם המון כסף כדי להיכנס למתחם הגולדן רינג. יש יוצאים מן הכלל כמו רדיוהד, שהקפידו לא לאפשר מתחם בתשלום כדי שלכל אחד בקהל תהיה אפשרות לחתור קדימה, ובפסטיבלים ברחבי אירופה יש אמנם מתחמים סגורים סמוך לבמה, אבל כולם יכולים להיכנס אליהם אם רק יגיעו בזמן.

המדריך הזה, אם כן, רלוונטי יותר להופעות פתוחות בלי דירוגי מחירים, אבל יש להניח שאפשר להיעזר בו גם לכאלה.

גאנז אנד רוזס בהופעה בישראל. נמרוד סונדרס
ניכר שחם? הקהל בהופעה של גאנז נ' רוזס בישראל/נמרוד סונדרס

הגיעו מוקדם

כן, זה הדבר המובן מאליו, אבל קשה להדגיש עד כמה הוא חשוב. במקרים של להקות גדולות אתם יכולים לבנות על זה שהמעריצים השרופים יהיו שם שעות רבות לפני פתיחת השערים וירוצו פנימה ברגע שיתאפשר להם. האידיאל אם כן הוא להיות הראשונים בשער, אבל גם אם אתם לא פסיכים (בקטע טוב), כדאי שתגיעו לפחות שעה לפני פתיחת השערים.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

היו ערוכים מבחינת מזון ושתייה

דאגו שיהיה אתכם תיק עם מה שצריך כדי להתקיים, אבל במהלך שעות הציפייה רצוי לאכול ולשתות בדיוק במינימום ההכרחי כדי לקיים את עצמכם. זה נכון בעיקר לשתייה. כמובן, כל אחד יעשה זאת לפי ההיכרות עם גופו, ואין לראות בדברים האלה המלצה לעשות משהו שעלול להזיק לכם, אולם מוטב להסתפק בלגימות פה ושם מדי פעם, בהתאם למזג האוויר.

ג'סטין ביבר בהופעה בפארק הירקון. נמרוד סונדרס
ממעוף הציפור הנמוכה. ג'סטין ביבר/נמרוד סונדרס

התיידדו עם הסביבה

השילו את האנטיפתיות ואת המיזנטרופיות והתחילו להכיר את הזרים שסביבכם. טוב לחלוק את הסבל עם אחרים, אומרים שזה טוב לנפש, ומעבר לכך זה יעזור לכם - לפעמים ממש יציל אתכם - במידה ותצטרכו לצאת לשירותים או מסיבה אחרת כלשהי ואז לחזור למקומכם.

התרוקנו לפני כן

אף על פי כן, עדיף להימנע במידת האפשר מיציאה וחזרה, בטח אם אתם לוקחים את הזמן שלכם עד שאתם חוזרים. תמיד יהיו כאלה שיעקמו את האף על כך שאתם עוקפים אותם, ופעמים רבות גם יחסמו אתכם פיזית במפגיע (לכן כאמור חשובה ההתרועעות וההיכרות עם הסובבים). מבחינת תזמון - אם אין ברירה וחייבים לשחרר, נטשו את עמדתכם שתי הופעות לפני זו שאתם מחכים לה, או מעט לפני הופעת החימום, וכמובן הבהירו שאתם מתכוונים לחזור.

בריטני ספירס בהופעה בישראל. מגד גוזני
אטמי אוזניים יעזרו לכם לצלוח להקות חימום מתישות. בריטני ספירס בישראל/מגד גוזני

בכלל, הבהירו את כוונותיכם לסובבים

אם למשל באתם כדי לראות את ארקייד פייר ואחריהם מופיעים קינגז אוף ליאון שפחות מעניינים אתכם, דאגו שהחבר'ה מסביב ידעו את זה. רבים עומדים שעות רק בשביל הלהקה הספציפית שלהם, ולא יהיה איכפת להם לפנות לכם את מקומם לזמן מה בשביל הופעה שפחות מעניינת אותם.

תיהנו מההופעות שבדרך

פעמים רבות תצטרכו לצלוח אמנים שלא מעניינים אתכם בדרך אל המנה העיקרית, בין אם מדובר ביום של הופעות בפסטיבל ובין אם מדובר בשורת חימומים שאין לכם איתם דבר. נסו בכל זאת לתת הזדמנות למה שקורה על הבמה, לא רק כי אולי תגלו פנינה חדשה, אלא כי זה עשוי להעביר לכם את הזמן.

רדיוהד בפארק. לירון שניידר ואריאל עפרון,
תתארגנו על מניפה. רדיוהד בישראל/לירון שניידר ואריאל עפרון

הביאו אטמי אוזניים

אבל אם בכל זאת איתרע מזלכם ונתקלתם בלהקה מזעזעת במהלך יום של פסטיבל (נניח להקת הפאנק-פולק-אירי המגוחכת Dropkick Murphys, סתם דוגמה שעולה על הדעת), אטמי אוזניים אמנם לא יחסמו כל הגה, אבל לפחות יעמעמו ככל הניתן. בכלל, באזורים מסוימים בקהל יש רעש מופרז שעלול לפגוע בשמיעה, כך שאטמים בהישג יד הם רעיון טוב בכל מקרה.

וגם קרם הגנה ומניפה

אתם כל כך תאהבו את עצמכם כי הבאתם מניפה.

השתדלו לשבת בין הופעה להופעה

ככל שמתקרב מועד ההדליין כך נעשה יותר צפוף וקשה יותר להתיישב. אם בכל זאת עלה בידכם לעשות זאת, תמצאו את עצמכם מעקמים את הרגליים באופנים שהם כנגד דרך הטבע, ובמקביל לא מאפשרים תנועה לאומללים שנותרו לעמוד. אף על פי כן, יום שלם של עמידה גובה מחיר פיזי לא פשוט, ועל כן נצלו את האפשרות לשבת כל זמן שהיא קיימת. טיפ למתקדמים: כרית ישיבה. זה במיוחד יעיל בהופעה בוצית.

פט שופ בויז, הופעה בפארק הירקון. מגד גוזני
תשתדלו לשבת לפני כן. פט שופ בויז/מגד גוזני

נעלו נעליים נוחות

כן, זה די מסביר את עצמו.

נצלו את הפוגו כדי להתקדם

אם הזדמן לכם להיות נוכחים בהופעת רוק פרועה, הטחות הפוגו הפראיות שבוודאי יהיו שם מהוות הזדמנות פז להתקדם. אנשים עפים אנה ואנה ברחבי הקהל, וזו שעת הכושר שלכם לנצל תנופה כזו כדי להשתדרג כמה שורות קדימה. הייתה לי הזכות לראות מישהו עושה את זה באחת מההופעות שנכחתי בהן, ולמרות שהוא עקף אותי בעשותו כן, זה היה כל כך מעורר התפעלות ומדהים כמו שירה, עד שכל שנותר הוא להתפעל בשקט.

הגעתם לשורה הראשונה - תיהנו מהחוויה באופן בלתי אמצעי

כלומר, מננו את הצילומים שלכם. וידאו של שיר פה ושם או מספר צילומים לאורך ההופעה זה מאסט, אבל בחייאת, אם כבר עברתם את כל זה ואתם בחזית, תנו לדבר הזה לשטוף אתכם בלי סלולרי שיפריע לכם (ולאחרים) בדרך. זה אולי לא יישמר פיזית/דיגיטלית, אבל בכם יהיה חקוק לנצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully