וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל חיפה 2017: מה יוקרן בתחרות הישראלית?

27.8.2017 / 16:06

סרטים על שכול, אבל גם אגדות באנימציה; עבודות ביכורים, אבל גם היצירות החדשות של שלומי אלדר ורם לוי. מה יהיה בתחרות הישראלית של פסטיבל חיפה, שיתקיים בסוכות?

יח"צ - חד פעמי

סוף החופש הגדול הוא גם האות לתחילת עונת הפסטיבלים. בסוף השבוע הקרוב ייפתח פסטיבל ונציה, לאחר מכן יגיע פסטיבל טורונטו ובסוכות, כמדי שנה, פסטיבל חיפה, שחשף היום את התחרות הישראלית שלו.

במסגרת העלילתית, יוקרנו תשעה סרטים, בהם שלושה שיתחרו קודם לכן בוונציה: "פוקסטרוט" המדובר של שמוליק מעוז, "הבן דוד" של צחי גראד ו"העדות" של עמיחי גרינברג. כמו כן, יתחרו "מוצא אל הים" של דניאל מן שכבר היה בפסטיבל ברלין ו"מונטנה" של לימור שמילה, שיהיה בפסטיבל טורונטו.

את התשיעייה ישלימו "אל תשכחי אותי" של רם נהרי על פי תסריט של ניתאי גבירץ, "אווה" של חיים טבקמן, "בית בגליל" של אסף סבן ו"המועדון לספרות יפה של גברת ינקלובה" של גלעד אמיליו שנקר.

מחוץ לתחרות, יוקרנו "אזימוט" של מייק בורשטיין הוותיק וכן "אגדת המלך שלמה" של חנן קמינסקי, אחד מסרטי האנימציה הארוכים הראשונים שנעשו בארץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך "אל תשכחי אותי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת התיעודית, הסרט הבולט על פניו הוא "ארץ זרה" של שלומי אלדר, העיתונאי המוביל שהיה אחראי בתחילת העשור ל"חיים יקרים" המופתי. גם הפעם עוקב היוצר אחר ניסיונות למצוא שפיות ואנושיות בתוך הסכסוך, ועושה זאת יחד עם השחקן הפלסטיני רסאן עבאס.

עוד יצירות שכדאי לשים אליהן לב: "דיבוקים" של רם לוי הוותיק ("לחם", "חירבת חיזעה") על אחורי הקלעים של העלאת "הדיבוק" בתיאטרון גשר; "חדר ריק" של שירלי ברקוביץ על זוג המבקש להשתמש בזרעו של בנם המנוח; "מגידו" של איציק לרנר, גרסה קולנועית לסדרה השערורייתית שלו על בתי הכלא הביטחוניים; ו"שמנה" של הלית לוי, על מסעה האישי של אשה עם עודף משקל.

את הפסטיבל ינעל "מסתור", סרטו הטרי של ערן ריקליס.

עוד באותו נושא

זה מה שקרה בפסטיבל הקודם

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך "ארץ זרה"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך "המועדון לספרות יפה של גברת ינקלובה"/מערכת וואלה!, צילום מסך
חדר ריק. שירלי ברקוביץ,
מתוך "חדר ריק"/שירלי ברקוביץ
מונטנה.
מתוך "מונטנה"
פוקסטרוט. גיורא ביח,
מתוך "פוקסטרוט"/גיורא ביח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully