וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב לליאור אשכנזי: "לא מתאים לך להיות גרבוז של המזרחים"

4.9.2017 / 12:00

בנאומה בהשקת "יום הקולנוע הישראלי", תקפה שרת התרבות את הסרט "פוקסטרוט" של הבמאי שמוליק מעוז שבעולם דווקא זוכה לשבחים. "לא אסכים להציג את צה"ל כמטייח. מי שרוצה, מוזמן לעשות סרטים כאלה מכספו". מהקהל נשמעו קריאות לעברה: "כדאי שתצפי בסרט קודם"

צילום: יותם רונן עריכת וידאו:ניר חן

אחרי שקצר שבחים חסרי תקדים בפסטיבל ונציה, הסרט "פוקסטרוט" של הבמאי שמוליק מעוז זוכה שוב למתקפה מצד שרת התרבות מירי רגב. באירוע ההשקה של "יום הקולנוע הישראלי" שיתקיים מחרתיים בבתי הקולנוע בישראל, אמרה (שני) רגב: "המדינה לא תממן סרטים שמוציאים דיבה. הביקורת ל'פוקסטרוט' נובעת מהסצנה האחרונה. הסרט זכה למימון המדינה והוא מציג את החיילים כהורגים ומטייחים".

בתגובה לדבריו של שחקן הסרט ליאור אשכנזי לערוץ 2 אמש, שלפיהם היא לא מבינה את הסצנה האחרונה, אמרה: "אחרי שליאור אשכנזי לעג לי והתנשא מעלי, אני רוצה לומר לו: אל תתנשא עלי. לא מתאים לך להיות הגרבוז של המזרחים. אל תביא את צ'כוב כעורך הדין שלך ואל תמרח אותנו. גם אתה וחבריך יודעים שצה"ל הוא לא צבא של מטייחים".

"תרצו שניתן חותמת לשקרים? לא אתן יד למי שמשמיץ את חיילי צה"ל. אפשר לבקר, אפשר להציג את הדילמות, אבל לא אסכים להציג את צה"ל כמטייח. מי שרוצה, מוזמן לעשות סרטים כאלה מכספו שלו. אף אחד לא נמצא מעל החוק, גם לא התרבות. חופש המימון הוא זכותה של המדינה. הזכות לבחור ולתמרץ את הנושאים שנכון לה לתמרץ. לא נממן נושאים שהם בניגוד לחוק".

בשלב זה איש הקולנוע שאול דישי קרא לעברה: "כדאי שתצפי בסרט קודם".

מירי רגב עם משה אדרי ושאר משתתפי יום הקולנוע הישראלי. מגד גוזני
מירי רגב עם משתתפי יום הקולנוע/מגד גוזני

יום הקולנוע הישראלי יתקיים מחרתיים, 6 בספטמבר, ויעמוד השנה בסימן מחווה לסרטו הראשון של אבי נשר, "הלהקה", במלאת (כמעט) 40 שנה ליציאתו לאקרנים. הסרט, שכתב וביים נשר ב-1978, זכה להצלחה בקופות ובביקורות. התאחדות הקולנוע תעניק לו אות הוקרה עבור תרומתו לתעשיית הקולנוע הישראלית ועל מכירה של למעלה ממיליון כרטיסים בבתי הקולנוע מסרטיו, ובהם גם "דיזינגוף 99", "סוף העולם שמאלה", "הסודות", "החטאים", "פעם הייתי" ו"פלאות".

במסגרת יום הקולנוע, יוקרנו בכל רשתות בתי הקולנוע ברחבי הארץ 33 סרטי קולנוע ישראלי חדשים, משנה זו, חלקם בהקרנות בכורה, במחיר של 10 שקלים לכרטיס. בין הסרטים שיוקרנו, חמשת הסרטים המועמדים לפרס "הסרט הטוב ביותר" בטקס "פרס אופיר" 2017 שיתקיים ב-19 בספטמבר: "געגוע" של שבי גביזון, "מוטלים בספק" של אלירן אליה, "לא פה, לא שם" של מייסלון חמוד, "פוקסטרוט" של שמוליק מעוז ו"פיגומים" של מתן יאיר.

עוד באותו נושא

"מפה זה ירוץ לאוסקר": תגובות משתפכות בוונציה על "פוקסטרוט"

לכתבה המלאה
כתבה בערב הפתיחה של פסטיבל קולנוע ירושלים 2016, שיחות עם אבי נשר, אסי לוי ונועה רגב. דייב שחר
קיבל כבוד. אבי נשר/דייב שחר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully