וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בגל"צ מתנער מהנחיית ליברמן לא לראיין אמנים סרבנים: "זה לא יקרה"

5.9.2017 / 12:54

הנחיית שר הביטחון למפקד גל"צ לאסור על ריאיונות עם אמנים סרבני גיוס מטעמי מצפון, עוררה התנגדות בתחנה. "זה לא יקרה", אמר גורם בגל"צ. באשר להנחיה שלא להשמיע אמנים סרבנים ברדיו, אמר: אני לא מכיר כאלה. גם אביב גפן וגם עברי לידר לא התגייסו בגלל בעיות בריאותיות"

עריכת וידאו:ניר חן

הנחיות שר הביטחון, אביגדור ליברמן, למפקד גלי צה"ל הטרי, שמעון אלקבץ, לביצוע שינויים בתחנה, מעוררים בה סערה והתנגדות. "נראה לך? זה לא יקרה", אמר גורם בגל"צ לוואלה! תרבות, בהתייחסות להנחייתו של ליברמן לאסור על ריאיונות בתחנה הצבאית עם אמנים שסרבו להתגייס מטעמי מצפון.

עם זאת, הגורם נשמע מעט פחות נחרץ בנוגע להנחיה אחרת של ליברמן על אלקבץ - לא להשמיע שירים של אמנים סרבני מצפון. "אני לא יודע אם איסור השמעת השירים של אמנים סרבנים יקרה או לא. אלה דברים שמפקד גל"צ החדש יצטרך ללמוד אותם. אין כרגע הנחיה של מפקד גל"צ בעניין זה. הוא כולה שלושה ימים בתפקיד. צריך לזכור שזאת תחנה של הצבא, והיא צריכה לפעול על פי קודים וגם ברמה הערכית, אבל אלה דברים שאלקבץ יתמודד איתם בהמשך ויצטרך לבחון אותם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שר הביטחון אביגדור ליברמן ומפקד גל"צ הנכנס שמעון אלקבץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול (שני) התקיימה פגישת עבודה ראשונה בין שר הביטחון אביגדור ליברמן למפקד גל"צ הנכנס, שמעון אלקבץ, שנכנס לתפקידו ביום שישי. על פי פרסום בחדשות 2 אמש, בפגישה הנחה השר ליברמן את המפקד החדש לבצע מספר שינויים בתחנה, ובהם איסור על השמעת שירים של זמרים שהיו סרבני מצפון בתחנות גלי צה"ל וגלגלצ וכן איסור לראיין אותם; להשמיע בתחנה יותר שירים ים תיכוניים; לגייס אליה יותר חיילים מהפריפריה ויותר יוצאי חבר העמים מתוך מטרה לגוון את תמהיל החיילים. עוד פורסם על כוונה להעביר את התחנה מיפו לירושלים.

עוד באותו נושא

שר הביטחון הנחה את מפקד גל"צ החדש לאסור השמעת שירים של סרבני מצפון

לכתבה המלאה
נושא: אביב גפן והתעויוט בהופעה חיה באולפן השקוף של וואלה. ראובן קסטרו
"גם אביב גפן וגם עברי לידר לא התגייסו בגלל בעיות בריאותיות". אביב גפן/ראובן קסטרו

ההנחיה השנויה ביותר במחלוקת – האיסור על השמעת שירים של אמנים סרבנים ועל ראיונות איתם, עוררה מצד אחד כעס בתעשיית המוזיקה ומצד שני גם עלו טענות כי האיסור הזה ממילא לא רלוונטי כי לא זכורים מקרים של אמנים מוכרים שלא התגייסו מטעמי מצפון והצהירו על כך בפומבי. "לא זכור לי אף אמן ידוע שסרב להתגייס מסיבת מצפון", אמר לוואלה! תרבות גורם בתעשיית המוזיקה. "אבל גם אם ההנחיה של שר הביטחון ליברמן היא עקרה מתוכן במובן זה, היא עדיין מדאיגה אותי. החשש הוא שיהיה מדרון חלקלק. אני מפחד מהתערבות ומסייגים של הממשל בתרבות ובתקשורת. זו התערבות מסוכנת, כי הרדיו הציבורי אינו רדיו פרטי של שר הביטחון.

ילדות והעיר הגדולה – עברי לידר.
"מפקד גל"צ יפעל להגדיל את מכסת השמעות המוזיקה הישראלית". עברי לידר

"נשאלת השאלה עד כמה מפקד גל"צ החדש יהיה מריונטה של שר הביטחון, עד כמה יפגין את יכולתיו העיתונאיות לנהל ולפקח. ההנחיות החדשות של ליברמן מדאיגות כי עולה השאלה: איפה עובר הגבול? האם להחרים את שירי פינק פלויד, בראשה עומד רוג'ר ווטרס שקורא להחרמת ישראל? האם להחרים אמנים בינלאומיים שהחרימו את ישראל? צריך צריך להיות פלורליזם תרבותי מעל גלי האתר. לא ייתכן שהרדיו הציבורי יהווה תשתית לגחמותיו של שר כזה או אחר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שר הביטחון אביגדור ליברמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם הגורם בגלי צה"ל שעמו שוחחנו, הסתייג: "אני לא מכיר אמנים מפורסמים שלא התגייסו מסיבות מצפון. גם אביב גפן וגם עברי לידר לא התגייסו בגלל בעיות בריאותיות". כששאלנו את הגורם האם השר לדעתו התכוון גם לסרבני מצפון מטעמי דת, הוא השיב: "לא יודע. תשאל את השר". לדבריו, הכללים החדשים הם המלצות של ליברמן בלבד, ואלקבץ עוד לא קיבל שום החלטה והוא עוד לומד את הדברים. "למפקד גל"צ הנכנס היתה פגישת עבודה ראשונה עם שר הביטחון ליברמן. השר העלה כמה רעיונות, מחשבות. אלקבץ עצמו לא נתן שום הנחיה לאף אחד. הוא כולה שלושה ימים בתפקיד, הוא עוד בשלבי קליטה, עדיין לא חתם על החוזה. הוא לא נפגש עדיין עם מנהלי המחלקות שלו. הועלו בפגישה הצעות, המלצות, חלקם פורסמו בחדשות 2. אבל זה לא שקמים מחר בבוקר, ויאללה. מפקד גל"צ עוד צריך ללמוד את התפקיד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תושמע יותר בגלגלצ? שרית חדד/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעוד שנותרו סימני שאלה האם אלקבץ מסכים ויישם את המלצות השר ליברמן בחלק מהנושאים ובהם איסור השמעת אמנים סרבני מצפון, הגורם בתחנה מעריך כי מפקד גל"צ כבר תומך בכמה מהרעיונות האחרים של ליברמן, ובהם להעביר את התחנה לירושלים, משום ש"אלקבץ בעד לחזק את עיר הבירה"; עוד להערכת הגורם בתחנה, המפקד החדש גם בעד הגברת מינון המוזיקה הים תיכונית בגלי צה"ל ובגלגלצ, "אבל ממש בצורה מדודה, בתיאום, בצורה מסודרת ולבחון דברים. מצד אחד, גלגלצ, עם כל הכבוד, היא לא שום רדיו איזורי. מצד שני, צריכים להיות קשובים"; הגורם בתחנה אומר עוד כי מפקד גל"צ "בעד להגדיל את מכסת השמעות המוזיקה הישראלית, ויפעל להגדלתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully