וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקדמיה לקולנוע שוקלת לא להזמין את רגב לפרסי אופיר

7.9.2017 / 15:36

יו"ר האקדמיה לקולנוע, מוש דנון, אומר כי באקדמיה מתלבטים אם להזמין את השרה רגב לטקס פרסי אופיר בעקבות הסערה שעוררה לפני שנה בעזיבתה מהאולם בעת ביצוע שיר של דרוויש ובהתנגחותה עם הקהל. דנון לוואלה! תרבות: "אין לנו עניין לחטוף על הראש ביום חגנו"

ספק 500

באקדמיה הישראלית לקולנוע ולטלוויזיה שוקלים לא להזמין את שרת התרבות מירי רגב להתארח טקס פרסי אופיר שיתקיים ב-19 בחודש באשדוד, בעקבות הסערה שהתקיימה בשנה שעברה בטקס. יו"ר האקדמיה, מוש דנון, אמר לוואלה! תרבות כי באקדמיה "מתלבטים אם להזמין את השרה לטקס, כי אין לנו עניין לחטוף על הראש ביום חגנו. בפעם הראשונה לא ידענו מה צפוי. הפעם אנחנו יודעים, והשרה לא מסתירה זאת, אז מה ההיגיון? הכל ידוע מראש, הכל מתוכנן מראש. למה על הבמה החגיגית של כולנו? הטקס מבחינתנו הוא יום חג לתעשיית הקולנוע, יום בו אנו נותנים פרסי הצטיינות ליוצרים אשר עבדו שנים להרים את הסרט שלהם וכמובן לסרטים. מבחינתי זהו יום ללא מחלוקות, ללא עימותים. יום של שמחה וגאווה, אני מבקש מהשרה לעשות הפסקת אש ליום אחד אין לנו עניין לחזור על מה שהיה בטקס בשנה שעברה".

בטקס פרסי אופיר לפני שנה נקטה השרה רגב בפרובוקציה מתוכננת מראש, כשקמה ונטשה במחאה את האולם בעת שעלו על הבמה הראפר תאמר נפאר (שכיכב בסרט "ג'נקשן 48" והיה מועמד לפרס השחקן הטוב ביותר) ויוסי צברי. השניים ביצעו קטע של מאש-אפ בין השירים "אנא מיש פוליטי" של נפאר ו"תרשמירי" של צברי, ובו שילבו קטע משירו של המשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש: "תרשום, אני ערבי". אחר כך כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "אין בי שמץ של סבלנות לדרוויש ולכל מי שרוצה לחסל את עמי או מדינתי. לא אהיה קהל לשיריו".

יו"ר האקדמיה לקולנוע, מוש דנון. יח"צ,
יו"ר האקדמיה לקולנוע, מוש דנון/יח"צ

לאחר מכן, השרה שבה לאולם, ובנאומה התנגחה עם הקהל. "הקולנוע הישראלי לא יהיה מועדון סגור, אני כאן כדי להבטיח הזדמנות הוגנת לכולם, גם לשקופים של תעשיית הקולנוע", אמרה בין השאר, וחלק מהנוכחים בקהל עזבו את האולם בכעס. שחקניות הסרט הזוכה "סופת חול" סרבו לעלות לבמה לקבל מהשרה את הפרס כמחאה.

בדיקת וואלה! תרבות, שהתקיימה חודש לאחר הטקס, העלתה כי בעקבות הסערה חלה עלייה במכירות ובביקוש לספרי דרוויש.

טרם התקבלה תגובת השרה רגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully