וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר והקאמבק: שלמה ארצי חושף את הסיפור מאחורי "ירח"

13.9.2017 / 0:02

מיוחד: במלאת 25 שנה לצאת האלבום הקלאסי "ירח", חושף שלמה ארצי לוואלה! תרבות את הסיפור מאחורי האלבום שהצליח לשנות את חייו המקצועיים: "לא הופעתי תקופה ו'ירח' זימן לי את האפשרות לחזור למיינסטרים שרציתי בו"

צילום מסך

בימים אלו חוגג שלמה ארצי 25 שנה לצאת אלבומו הקלאסי "ירח". בתיעוד מיוחד עבור וואלה! תרבות חושף שלמה ארצי מה עמד מאחורי ההחלטה להקליט את האלבום. "האלבום 'ירח' בא מתוך בעיה שלי לחזור לבמה המרכזית. לא הייתי על הבמה הזו אחרי צאת האלבום "כרטיס ללונה פארק". למעשה אפילו לא הופעתי תקופה ו"ירח" זימן לי את האפשרות לחזור למיינסטרים שרציתי בו". צפו בשלמה ארצי מספר על כך - בווידאו למעלה.

לדברי ארצי, הוא חש אז שהוא צריך לפרק את החומה בינו לבין הקהל שלו. "רציתי להקל על הקהל, הרגשתי שנהיה מחסום ביני לבין הקהל ושמה שהם אהבו ב"חום יולי אוגוסט" או ב"לילה לא שקט" נתקע. הלכתי לשחרר את המחסום. פגשתי את רביב גזית שהביא את יהודה עדר. יהודה כתב את התפקיד המיוחד במינו של הגיטרה (בשיר ירח – נ"י) וכמובן ניגן את זה. אני חושב שזה מה שהיה שם. הייתה לנו הבנה שנביא שיר עם גיטרה וניכנס לאנשים אל הלב".

ארצי גם מספר את הסיפור מאחורי השיר 'ואלס בחמש ושלושים' שנחשב לאחד הלהיטים האהובים באלבום. "זה נורא מצחיק. היה לי רעיון להמשיך את השיר "תרקוד" ב"ואלס חמש ושלושים". כלומר, שהבחור נתקע וחיכה לה כל השנים. המזל של השיר שהוא היה יפה בפני עצמו. הרגשתי ב'ירח' שכתבתי את המיתוס של החיים שלי. זה כמו סרט כזה. כל שורה היא תמונה".

האלבום "ירח" יצא ב-1992. האלבום זכה להצלחה מסחררת והיה לאלבום הנמכר ביותר של ארצי עד אז. באלבום היו להיטים רבים, והוא נחשב לאחד האלבומים המצליחים של ארצי אי פעם.

seperator

שלמה ארצי יחגוג 25 שנה לצאת "ירח" בסיבוב הופעות מיוחד: ביום חמישי, 14.9, הוא יופיע באמפי-פארק באר שבע, ב-23.9 יופיע באמפי-קיסריה וב-5.10 בפארק רעננה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שלמה ארצי במופע 25 שנה לאלבום ירח. דנה יבין דיסטורשן,
ארצי/דנה יבין דיסטורשן
שלמה ארצי בהפגנת הענק במחאה על מצוקת הדיור ויוקר המחיה בתל אביב, אוגוסט 2011. נמרוד סונדרס
ארצי/נמרוד סונדרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
25 שנה. עטיפת האלבום ירח/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully