וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמזון הסירה 900 ביקורות גולשים על ספרה החדש של הילרי קלינטון

14.9.2017 / 10:26

הקיטוב בארה"ב בעקבות הבחירות הסוערות לנשיאות, נמשך גם סביב ספרה החדש של המועמדת הדמוקרטית. הוצאת הספר הביעה חשש ש-1,600 הביקורות הקיצוניות לחיוב ולשלילה שפורסמו עליו בתוך 24 שעות מהפצתו, לא הגיעו מאנשים שקראו אותו. בדיקה שערך אתר טכנולוגי מאשרת זאת

הילרי קילנטון מציגה את ספרה החדש. GettyImages
שוב בעין הסערה. הילרי קלינטון מציגה את ספרה החדש/GettyImages

"What Happened", ספרה האוטביוגרפי החדש של הילרי קלינטון, יצא שלשום (שלישי) רשמית לחנויות וכבר הספיק לחולל מיני-סערה. ענקית הקמעונאות וחנות הספרים הגדולה בעולם, אמזון, הסירה יותר מ-900 ביקורות גולשים שנכתבו על הספר בתוך 24 השעות הראשונות להפצתו. חברת ההוצאה לאור של הספר הביעה חשש שחלק ניכר מהמדרגים כלל לא קראו את הספר לפני שדירגו אותו.

אתר הטכנולוגיה Quartz ניתח את 1,600 הביקורות שהתפרסמו עד בוקר יום רביעי, ומצא כי רק 338 מבין המדרגים היו משתמשים שרכשו את הספר מאמזון. אמנם קיימת כמובן אפשרות סבירה שחלק מהמדרגים רכשו את הספרים בחנויות אחרות, וביקשו להביע את דעתם באתר המשפיע, ואף על פי כן נדמה כי מרבית הדירוגים נעשו על ידי אנשים שלא טרחו לקרוא לפני הבעה דעתם.

הילרי קילנטון מציגה את ספרה החדש. GettyImages
1,600 ביקורות בתוך 24 שעות/GettyImages

"נראה מאוד לא סביר שכמות כזאת של אנשים קראה את הספר של הילרי קלינטון בתוך לילה אחד, והספיקה להגיע למסקנות חד משמעיות שמדובר בספר מבריק או מחריד", אמר ג'ונתן קארפ, נשיא "סיימון ושוסטר", בית ההוצאה של הספר. עיקר העניין סביב ספרה של קלינטון נובע כמובן ממערכת הבחירות הסוערת ומלאת התהפוכות, שבסיומה הפסידה קלינטון את הנשיאות לדונלד טראמפ. התבוסה הדרמטית של מי שנחשבה למועמדת שאי אפשר לנצח, והשתיקה שגזרה עליה קלינטון בעקבותיה, הפכו את הספר לרב מכר ודאי.

חלק ניכר מהאנטוגניזם שבנה טראמפ (וממשיך לבנות גם בעודו מכהן כנשיא) כלפי המועמדת הדמוקרטית, בא לידי ביטוי בחלק מהביקורות המהירות שפורסמו לספר. "האופן שבו קלינטון לא מסוגלת לקבל אחריות אישית להפסד שלה הוא פאתטי וילדותי", נכתב באחת מהן, "היא הייתה מועמדת איומה ונוראית, והתקשתה מאוד לנצח גם את ברני סנדרס". מנגד, תומכיה של קלינטון מרעיפים על הספר שבחים מהירים. "אוהבת את האישה הזאת, את הכנות שלה, את השובבות שבה, את הגאונות שלה ואת ההתרסה שלה", כתבה מבקרת אחרת. באמזון סירבו להתייחס למחיקת התגובות.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
הילרי קילנטון מציגה את ספרה החדש. GettyImages
תומכים ומתנגדים מוצאים בספר הצדקות לעמדתם כלפיה/GettyImages

בקטעים ראשונים מתוך הספר, שפורסמו במהלך השבוע, מספרת קלינטון על מערכת היחסים עם בעלה, הנשיא לשעבר, ביל קלינטון. בדבריה סותרת מי ששימשה כסנאטורית מטעם מדינת ניו יורק את הדימוי המרוחק של נישואיהם, ומתייחסת אף לפרשת מוניקה לווינסקי, שאיימה לפרק את משפחתה. קלינטון טוענת ששאלה אותה אם היא עדיין אוהבת את בן זוגה ואם היא עדיין רואה בו את אותם המעלות שראתה לפני הפרשה, וכשהשיבה לעצמה בחיוב, החליטה להותיר את הפרשה מאחוריה. בקטע אחר שמתייחס להפסד בבחירות, מכה קלינטון על חטא שלא העניקה ביטוי מספיק לזעם של אמריקאים רבים ממצבה של הכלכלה ושוק העבודה. לדבריה, הזדהות שכזו הייתה אחד הדברים שיצר טראמפ מהרגע הראשון וסייעו לו לרתום מצביעים מתוסכלים רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully