וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי מרגשות, הכי מעניינות: 14 הכתבות שהכי אהבתם השנה

28.9.2017 / 0:00

כמו כל השנים שלפניה, גם תשע"ז הייתה עמוסה בסיפורים, גיבורים ונבלים. ארזנו עבורכם כמה מהכתבות הקרובות ביותר לליבנו שהתפרסמו לאורכה - וכאלה שאהבתם במיוחד

הולדתה של אומה: כך שיחרר הסיטקום את השחורים בארה"ב

הם התחילו כקריקטורות בשנות ה-50, עברו את תור הזהב של נורמן ליר וסדרות כמו "סנפורד ובנו" ו"זמנים טובים", הגיעו לשיא בסדרה ששינתה הכל עבור הקהל השחור, ומובילים את החזית הקומית ב"שחור כזה" ו"קרמייקל" האמיצות. כתבה מרתקת על האבולוציה של הטלוויזיה השחורה, ושל קהל הצופים ב-50 השנים האחרונות. לכתבה המלאה.

משפחת קוסבי. AP
השתנו מול עינינו. הקומדיות בכיכובם של שחורים/AP

פעם בחיים: סיפורו המופלא של "סרג'נט פפר" - אלבום המופת של הביטלס

כשסביבם נשמעו כבר התהיות על סיום דרכם ופירוק קרוב, התכנסו ארבעת המופלאים מליברפול באולפן הקלטות והסתגרו בו לאורך תקופה ארוכה. מה הוביל אותם לשם ואיך כל זה התחבר ל-"Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band", האלבום ששינה את המוזיקה כפי שאנחנו מכירים? לכתבה המלאה.

סרג'נט פפר, ביטלס. GettyImages
מאחורי הקלעים של אחד האלבומים הגדולים בהיסטוריה/GettyImages

25 סרטי הקיץ הגדולים של המאה ה-21

מעט מוזר להתייחס לכמה מהסרטים הכי רווחיים בהיסטוריה כמקופחים, אבל סרטי קיץ סובלים גם במאה ה-21 מתדמית הבידור הלא מחייב. אחרי שקיבלו הכרה גם ממגדל השן של הוליווד, התכנסנו כדי להעניק גם לסרטי הקיץ את מקומם הראוי בשרשרת הוויכוחים האינסופית על רשימות קולנועיות. פרויקט מיוחד. לכתבה המלאה.

הסרטים הטובים. עיבוד תמונה
סרטי הקיץ שעשו לנו את 17 השנים האחרונות/עיבוד תמונה

בדידות, געגועים ואפס חרטות: מתי כספי פותח את הלב בריאיון חושפני

אחרי 50 שנות קריירה מוצלחות ומלאות הישגים, הרגיש מתי כספי צורך לדבר בלי פילטרים: האכזבה מהיחס לתרבות בישראל, הגעגועים לאהוד מנור ומאיר בנאי, הניסיון להקים את המקבילה הישראלית לביטלס והעידן של סטטיק ובן אל. לכתבה המלאה.

מתי כספי. דרור עינב
מתגעגע ולא מתחרט. מתי כספי/דרור עינב

פאק, פאק, פאק: 40 שנה לאנרכיה של הסקס פיסטולס

ארבעה מדוכאים חברתית החליטו לתקוף את כל מה שקדוש לתרבות המיינסטרים. זה נגמר בהצלחה מסחרית אדירה שנתקלה בצנזורה אגרסיבית, ולבסוף גם ברצח. 40 שנה אחרי "Anarchy In The UK", חזרנו לסיפורה של הלהקה שהמציאה את תנועת הפאנק הבריטית, מהסוף הטראגי ועד להתחלה התמימה. לכתבה המלאה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלהקה שהמציאה את תנועת הפאנק הבריטית/מערכת וואלה!, צילום מסך

יובל ל"מאה שנים של בדידות": הסיפור המופלא מאחורי הספר והסופר

פברואר 1965, על הכביש שמחבר בין מקסיקו סיטי לאקפולקו, נולד אחד הספרים היפים, החשובים והמשפיעים בתולדות הספרות. הסופר והעיתונאי גבריאל גרסיה מארקס היה אז בדרך לחופשה עם אשתו מרסדס ושני בניו, כשלפתע עלה במוחו חיזיון שבו אדם עומד מול כיתת יורים וחווה את כל חייו כרגע אחד. "זה היה כל כך בהיר ובשל, שאם היה לי מכשיר הקלטה הייתי יכול להקליט מילה במילה את כל הפרק הראשון", הוא יספר לימים על הרגע הזה... לכתבה המלאה.

הספר "מאה שנים של בדידות". ראובן קסטרו
50 שנים לקלאסיקה/ראובן קסטרו

לה לה גירל: הטיפוס לצמרת של אמה סטון

הרבה לפני שהפכה לפייבוריטית הגדולה לאוסקר, הייתה אמה סטון ילדה חרדתית עם חלומות גדולים. הכשלונות, האכזבות וגם הוויתור על צבע השיער שלה, הובילו אותה לבסוף אל היעד שהציבה לעצמה: לרקוד על גג העולם בעיר הכוכבים. סיפורה המרגש של זוכת האוסקר. לכתבה המלאה.

אמה סטון בטקס גילדת השחקנים. GettyImages
מחלומות גדולים לבמת האוסקר. אמה סטון/GettyImages

נטו למשתכר: ריאיון שיכור לחלוטין עם הבמאי אקי קאוריסמקי

לקראת עליית "הצד האחר של התקווה", פגשנו במלון ברלינאי את הבמאי הפיני הענק אקי קאוריסמקי. הוא הגיע לשיחה שיכור כלוט, הציע גם לנו לשתות - ומכאן והלאה המפגש התפתח בצורה מוזרה עוד יותר. לריאיון המלא.

אקי קאוריסמקי. GettyImages
שיכור ולא מתנצל. ארי קאוריסמקי/GettyImages

נשיא ותיהני: דונלד טראמפ הוא התגשמות הפנטזיות ההוליוודיות הפרועות ביותר

דונלד טראמפ לא מספיק מוכשר כדי לככב בסרטים איכותיים, אז הוא לקח את העניינים לידיים והפך להתגשמות המציאותית של כל אותן דמויות שלא היה בכוחו לגלם. "הסנדק", הקלאסיקה ההוליוודית הגדולה מכולן, מתחילה במשפט "אני מאמין באמריקה. בזכותה עשיתי את הוני", וכך גם יוצא לדרך הסרט של טראמפ. בעוד ארבע שנים נדע אם הפעם זה ייגמר בראזי או באוסקר. אבנר שביט בטור על האיש שמרחף מעל כל עולם התרבות בשנה החולפת. לטור המלא.

דונלד טראמפ בקולנוע. צילום מסך מהסרט "שותף סמוי", צילום מסך
האיש שמרחף מעל עולם התרבות. דונלד טראמפ/צילום מסך, צילום מסך מהסרט "שותף סמוי"

1 מתוך 5: הנתון המדהים על הנשים שכותבות לתכניות הבידור

בדיקה מיוחדת של וואלה! תרבות מעלה כי 18% בלבד מכותבי הסאטירה והבידור בישראל הן נשים. ב"ארץ נהדרת" שוררת אווירה גברית, ב"מועדון לילה" מועסקות שתי כותבות בלבד, והתמונה לא ורודה יותר גם ב"מה זה השטויות האלה". ואצל מי קיים דווקא שוויון בין נשים לגברים? לתחקיר המלא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האמת על אחורי הקלעים נחשפת/מערכת וואלה!, צילום מסך

ים של דמעות: סיפור חייו הדרמטי של אמיר פרישר גוטמן

כמה דברים שאולי לא ידעתם על אמיר פרישר גוטמן: הוא חלם בכלל להיות עיתונאי, הקדים את שחרורו מצה"ל והתחרט על כך, לא רצה להנהיג את הקהילה הגאה ונעלב מחבריו להיי פייב שלא ביקרו אותו בבית החולים. סיפור חייו הדרמטי של הכוכב שהלך לעולמו בנסיבות טראגיות ביולי האחרון. לכתבה המלאה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרישר גוטמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

נטישת השבט: כך הפך ליל שישי בטלוויזיה לשממה

רק לפני שני עשורים, כוכבי התרבות הגדולים ביותר של ישראל קמו ונפלו בערבי שבת, משבצת השידור האטרקטיבית של עם ישראל. מדוע ננטש מכרה הזהב הזה (רמז: בעיקר בגללנו) והאם יש סיכוי שזה ישתנה בקרוב? לכתבה המלאה.

חוצה ישראל - דודו טופז. חינוכית 23
תור הזהב שלא יחזור. יום שישי של דודו טופז/חינוכית 23

הגאון שהפך לבדיחה: כך התרסק דובר קוסאשווילי, ההבטחה הגדולה של הקולנוע

הבמאי המבריק שהחזיר את הקולנוע הישראלי לאופנה עם "חתונה מאוחרת", הפך מאז לפרובוקטור ששחקנים, קולנוענים וקרנות קולנוע מתרחקים ממנו. "הסרטים שלו הפכו לקטעי פורנוגרפיה שרצים בטלפונים של חיילים", טוענים בתעשייה. אף על פי כן רובם בטוחים: מוקדם להספיד אותו לכתבה המלאה

דובר קוסאשווילי. עומר מירון
קוסאשווילי/עומר מירון

הילד בן 70: עשרים השירים הגדולים של יהונתן גפן

אחד מגדולי הפזמונאים בתולדות המוזיקה העברית ידע ללעוג לנוסטלגיה והמליטריזם הישראלי, תוך שהוא מבקר אותם וגם הופך לסמלם. לרגל יום הולדתו השבעים ניסה נדב מנוחין לדוג מתוך מאגר היצירה האינסופי של גפן את השירים היפים מכולם. לכתבה המלאה.

"אומרים שהיה פה", יהונתן גפן. איה אפרים, מערכת וואלה! NEWS
מאגר אינסופי של יצירתיות. יהונתן גפן/מערכת וואלה! NEWS, איה אפרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully