וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים בלה לה לנד: הפייק ניוז הגדולים של השנה בוואלה! תרבות

29.9.2017 / 13:00

אמנם צדקנו במספר רב של הזדמנויות, אבל יום כיפור הוא זמן טוב להכות על חטא ולהיזכר איך נפלנו בכל הקשור ל"טודו בום", "וונדר וומן", "סופת חול", דוראן דוראן ו"לה לה לנד"

האגדה מספרת על חבר כנסת שכתב מאמר מלומד, בו הסביר מדוע סדאם חוסיין לעולם לא יפלוש לכוויית. מובן שביום הירידה לדפוס, הרודן העיראקי פלש גם פלש. העורכים מיהרו להתקשר למחבר, ואמרו לו – "טעית!". בתגובה, הוא ענה – "אני טעיתי? סדאם טעה!".

הסיפור הזה ממחיש מאיפה נולדות טעויות תקשורתיות מביכות: מתוך זחיחות והתנשאות כמובן, אך גם מתוך ניסיון לחשוב בצורה רציונלית, בשעה שהעולם לא תמיד מתנהג כך. לכן, לא רק אותו חזאי מדופלם נפל בזמנו: גם אנחנו שגינו השנה לא פעם (וכמובן גם צדקנו פעמים רבות, אבל מי זוכר את זה?). רוב הזמן, זה קרה כשניסינו לחשוב בהיגיון – יותר מדי בהיגיון, אבל לחיים היו תוכניות אחרות. אז הנה מיטב הפייק ניוז שהפצנו בתשע"ז, כי קצת הלקאה עצמית אף פעם לא הרגה אף אחד.

כשחזינו ש"וונדר וומן" הולך להתאדות

באמצע מאי, רגע לפני שהחלה עונת סרטי הקיץ, ניסינו להמר כאן מי יתגלו כלהיטים ומי יתרסקו בקופות. ברבים מן המקרים, פגענו נכון: חזינו ש"ספיידרמן" יפתיע לטובה, ש"גנוב על העולם" יהיה שובר הקופות הגדול של העונה וש"המגדל האפל" ייכשל בגדול. עם זאת, היו לנו גם טעויות מביכות, ובראשן הנבואה האומללה ש'וונדר וומן' יתאדה במהרה".

אז נכון, ייאמר לזכותנו כי מראש חזינו שבארץ הסרט דווקא כן יכה גלים, תרתי משמע. להגנתו נאמר גם שניסינו בסך הכל להמר על פי ההיגיון הבריא: כל סרטי גיבורות העל שיצאו במשך השנים תמיד נכשלו קופתית, הדיווחים המוקדמים על איכותו של "וונדר וומן" היו מדאיגים וגם היה ברור שהוליווד הולכת בסך הכל לקיץ קשה מסחרית, מה שאכן קרה. אלא מה: חוקי ההיגיון לא תקפים בעולם הסופר-הירוז. לא לקחנו בחשבון את הקסם המיוחד של גדות ושל הבמאית פטי ג'נקינס, את האיכות של התוצר המסוים הזה ואת העובדה שיצא בול ברגע התרבותי המתאים. כעונש, דנו את עצמנו לצפייה מחודשת ב"אשת החתול" עם האלי ברי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשהספדנו את הקריירה של סטטיק ובן אל

מיד אחרי ש"טודו בום" פרץ לחיינו, מיהרנו להתייחס אליו. הזכרנו שתוך פחות מיממה הוא כבר עבר את רף מיליון הצפיות ופרגנו לפופולריות השיא שלו – אבל גם הוספנו שנדמה כי מדובר ב"תחילת הסוף של המסע המונומנטלי של השניים".

על משקל האמירה המפורסמת של צ'רצ'יל, היום כבר אפשר להגיד שהלהיט הזה לא היה הסוף וגם לא ההתחלה של הסוף. המומנטום של סטטיק ובן אל תבורי לא דעך ולא דרך במקום אלא רק המשיך והתחזק, ונדמה כי המסע של השניים מונומנטלי מתמיד ועוד ארוך ומלא הפתעות. אינספור המעריצים והמעריצות של צמד האלילים אולי רוצים עכשיו לנחור בפנינו בבוז בעודנו אוכלים את הכובע, אבל שלא ישכחו שלפני ואחרי הפייק ניוז האחד הזה, עפנו עליהם כהלכה לאורך כל הדרך. חוץ מזה, מי שלא עושה לא טועה, כפי שיודעים היטב מי שחזו כי הקריירה של ביונסה תיעצר אחרי דסטניז צ'ילד או שלביטלס אין עתיד במוזיקה. אז בשורה התחתונה: הכל בסדר, טודו בום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשהימרנו ש"לה לה לנד" יזכה באוסקר והכרזנו שכך אכן קרה

מחרוזת הטעויות שלנו עם "לה לה לנד" התחילה לפני האוסקר, כשהימרנו עליו בנחרצות כזוכה הבטוח – והמשיכה כמובן בטקס עצמו, עת נחפזנו להעלות כותרת ולפיה הוא אכן זכה בפרס, רק כדי לתקן את עצמנו תוך דקותיים ולהכריז שדווקא "אור ירח" הוא הזוכה האמיתי.

קשה להאשים אותנו בטעות הראשונה ובוודאי שלא בזו השנייה. חשבנו ש"לה לה לנד" יזכה באוסקר כי הוא קטף כל פסלון אפשרי קודם לכן ולפי האינדיקטורים ההיסטוריים, לא היתה שום סיבה לחשוב אחרת – ואכן, גם טובי החזאים בהוליווד נפלו בפח. כתבנו שהוא אכן זכה כי המגישים הכריזו זאת על הבמה מול כל העולם, ובכל השנים שבהן סיקרנו את הטקס, מעולם לא קרה שהתבלבלו במעטפות - עד השנה. כך או כך, התירוצים האלה לא היו קבילים בפני בית הדין, שדן אותנו לצפייה בלופים ב"מנצ'סטר ליד הים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשהבטחנו לכם ש"סופת חול" בדרך הבטוחה לאוסקר

פייק ניוז קולנועי אחרון, וגם הוא קשור לאוסקר: מיד לאחר טקס פרסי אופיר הקודם, בו זכה "סופת חול" ומתוקף כך הוגדר באופן אוטומטי כנציג שלנו בתחרות של האקדמיה האמריקאית, ניסינו להמר מה הסיכויים שלו ומול מי יתחרה. מלכתחילה, היה ברור לנו שזה כמו לשחק ברולטה, כי קטגוריית הסרט בשפה זרה ידועה בשרירותיות ובגחמנות שלה, ואמנם – לא צדקנו.

אז נכון, כבר בספטמבר חזינו ש"הסוכן" האיראני ייקח את האוסקר בפברואר. שיערנו נכון גם שהנציג הדני יהיה מועמד יחד איתו בחמישייה. לעומת זאת, טעינו בתחזית לגבי שלושת האחרים – הלכנו על ספרד, אוסטריה וישראל, ובמציאות היו אלה נורבגיה, אוסטרליה וגרמניה שהשלימו את המועמדויות בקטגוריה. ככה זה: כשמשחקים בחול, בסוף אין מה לאכול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשאמרנו שמסתמן כי דוראן דוראן יגיעו לארץ

את כל הפרטים על ההופעה של טייק דאט בישראל קיבלתם בראשוניות בוואלה! תרבות, וכך גם את המידע על הופעתו של רוד סטיוארט. צדקנו גם כשדיווחנו על בואם של קאלצ'ר קלאב, גאנז נ' רוזס, בוני טיילר וז'אן מישל ז'אר - והרשימה עוד ארוכה. לעומת זאת, גם נפלנו פעם אחת.

והסיפור הוא כזה: המשא ומתן עם דוראן דוראן באמת היה מתקדם מאוד והופעתה כאן נראתה כעובדה כמעט מוגמרת. לכן, כפי שאגב עשו גם כלי תקשורת אחרים, הרשינו לעצמנו לפרסם כי מסתמן שהם מגיעים לישראל. לצערנו ולדאבון לבם של המעריצים, בסופו של דבר עלה המשא ומתן על שרטון, וההופעה לא קרמה עור וגידים. מאכזב, אבל תהיו אדיבים ואל תזכרו לנו את הטעות האחת הזאת לעומת שאר הנבואות הנכונות. חוץ מזה – אולי ההרכב הבריטי עוד יגיע לפה. איך הם בעצמם שרים? שמרו תפילה לבוקר של מחר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
וונדר וומן.
"הולך להתאדות"" פחחח. מתוך "וונדר וומן"
: סטטיק ובן אל, קליפ טודו בום. משה נחומוביץ', אתר רשמי
לא הסוף ולא ההתחלה של הסוף. "טודו בום"/אתר רשמי, משה נחומוביץ'
לה לה לנד עזריאלי.
ב"לה לה לנד" הכל נראה אחרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully