וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב ליועמ"ש: פתח בחקירה נגד מוחמד בכרי בגין הסתה

24.9.2017 / 10:09

פרסום ראשון: שרת התרבות פנתה למנדלבליט בדרישה לחקור את הבמאי והשחקן מוחמד בכרי המבקר בימים אלה בפסטיבל 'ימי פלסטין' בלבנון בגין ביקור במדינת אויב והסתה נגד המדינה: "מדובר בחציית גבול תרתי משמע. היעדר תגובה נחרצת - מתן לגיטימציה לפעילות מסוג זה"

מירי רגב, אולפן וואלה! NEWS. מרץ 2017. ראובן קסטרו
"העדר תגובה נחרצת מצד רשויות אכיפת החוק, הינה מתן לגיטימציה". מירי רגב/ראובן קסטרו

פרסום ראשון: שרת התרבות והספורט מירי רגב פנתה הבוקר (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לפתוח בחקירה נגד השחקן והבמאי הערבי-ישראלי מוחמד בכרי בשל מה שהיא מגדירה "ביקור במדינת אויב והסתה נגד המדינה".

"מוחמד בכרי הינו אזרח ישראלי. על פי הפרסומים השונים בכלי התקשורת מתברר כי בכרי שוהה בעיצומם של ימים אלו בלבנון לטובת השתתפות בפסטיבל תרבות העונה לשם "ימי פלסטין". בכרי, הידוע בעמדותיו הלעומתיות כלפי מדינת ישראל (מדינתו), הרהיב עוז וקרא למדינות ערביות המקיימות עם ישראל קשרים "בוגדות" - לטענתו ישראל היא לא יותר מאשר אויב ציוני שכל קשר עימה הוא בבחינת בגידה", כתבה רגב.

"מדובר בחציית גבול תרתי משמע", הוסיפה השרה וכתבה. "אבקש לפתוח בחקירה ולזמנו מייד עם נחיתתו בישראל. היעדר תגובה נחרצת מצד רשויות אכיפת החוק הינה מתן לגיטימציה לפעילות מסוג זה שאסור לנו לאפשרה".

מוחמד בכרי, כרמיאל מאי 2015. אדריאן הרבשטיין
"ידוע בעמדותיו הלעומתיות" מוחמד בכרי/אדריאן הרבשטיין

בימים אלה משתתף בכרי בפסטיבל "ימי פלסטין" המתקיים בלבנון. העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם ארגון חיזבאללה, ציטט מדבריו של בכרי במסיבת עיתונאים בפסטיבל באמרו כי "מעשה הנורמליזציה עם האויב הציוני הוא בגידה והדיון סביבו מביש ובלתי מקובל לחלוטין".

בכרי הוגדר בעיתון הלבנוני כ"אחד האמנים הפלסטינים הבולטים במישור המקומי והעולמי". לפי הדיווח בעיתון, הוא סיפר במסיבת העיתונאים על המצור התרבותי המוטל על ערביי ישראל. עוד אמר: "נוכחותי בלבנון, הנחשבת בישראל מדינת אויב, היא ניצחון על החוקים הגזעניים".

בכרי אמר אמש לוואלה! תרבות בתגובה: "אמרתי הרבה מאוד דברים יותר חשובים ויותר עמוקים, ועניתי בשיא הכנות על כל השאלות והנושאים השונים, במיוחד בכל הקשור לעבודותיי בתיאטרון ובקולנוע, ולא על פוליטיקה שהיא לא בדיוק התחום שלי. בסוף מסיבת העיתונאים נשאלתי מה דעתי על הנורמליזציה של יוצרים ערבים מהעולם הערבי עם ישראל, ועניתי שאסור ליוצרים ערבים מחוץ לישראל לשתף פעולה עם ישראל, כל עוד היא כובשת עם אחר ומנשלת את הפלסטינים מזכויותיהם. זה היה ברור שאני לא מכליל את עצמי כי אני חי בישראל ולא מחוצה לה. אילו הייתי חי במחנה פליטים בלבנון כמובן שלא הייתי משתף פעולה עם מדינה, שבגללה הייתי חסר בית ומשולל מזכויותיי הבסיסיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully