וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארווי ויינשטיין סולק מן האקדמיה האמריקאית לקולנוע. אחיו בוב: "הוא מטורף סוטה וחולני"

14.10.2017 / 23:54

אחיו של המפיק המטרידן שבר את השתיקה בעניינו: "הוא ביריון מעורר חלחלה. אעשה הכל כדי שימצו את הדין עמו". בינתיים, האקדמיה האמריקאית לקולנוע הודיעה כי תסלק מתוכה את מי שנחשב פעם לאחת האושיות החזקות בה

עריכה ניר חן

קצת יותר משבוע לאחר התפוצצות פרשת הארווי ויינשטיין, אחיו ושותפו העסקי בוב שובר שתיקה. בראיון מפורט וחריף להוליווד ריפורטר הוא יוצא הערב (שבת) נגד אחיו, מגנה אותו במילים הקשות ביותר ומבטיח לעשות הכל כדי להציל את החברה שהיתה משותפת לשניים.


בוב, בן 62, הוא אחיו הצעיר של הארווי – בן 65, ובניגוד לאח הראוותן, תמיד שמר על פרופיל נמוך, אפילו שגם לו היה חלק חשוב בהצלחת המפעל הקולנועי שלהם. הקהל לא כל כך רגיל לשמוע אותו מדבר, אבל בפני העיתון ההוליוודי החשוב, הוא לא חסך במילים. "אני חי בתוך סיוט. אח שלי גרם לסבל בל ייאמן", הצהיר. "כאבא לשלוש בנות, הלב שלי נשבר לנוכח כל אשה שהוא פגע בה. חברי הדירקטוריון של החברה, ובהם אני, לא ידענו על חומרת המעשים של הארווי. עכשיו גיליתי איך הוא הוציא את כל הריקנות שבתוכו בצורות כה חולניות וסוטות. הוא חולה, אבל לא באופן שאפשר לסלוח לו".

בריאיון, גילה האח הצעיר כי גם בו הארווי פגע. "הוא נקט כלפי באלימות מילולית ללא הרף ופעם אחת גם באלימות פיזית. הוא תקף אותי בנוכחות אנשים וחבל שלא עשיתי משהו נגדו כבר אז. ביקשתי ממנו שיפנה לעזרה מקצועית. התחננתי בפניו שיעשה זאת. אבל הוא התחמק מכך. אני לא מרגיש קמצוץ של חרטה ממנו עכשיו וקשה לי עם זה כל כך. התגובות שלו בנושא היו עלובות ולא שפויות. גם אני וגם הבנות שלי חשנו חלחלה כששמענו אותו כי הבנו שהוא לא חש חרטה ולא שום דבר אחר".

בוב והארווי ויינשטיין. AP
"לא דיברנו עשור". בוב ויינשטיין/AP

בוב ויינשטיין עומת גם עם השאלה – איך יכול להיות שלא ידעת על מעשי אחיך ושותפך העסקי והמקצועי? בתשובה לכך, סיפר כי הם פעלו בשתי חטיבות שונות בחברה וכי כמעט לא החליפו מילה בשנים האחרונות. "היה בינינו קרע גדול, דיברנו אולי עשר פעמים ברמה האישית בכל העשור האחרון", אמר. "ידעתי שהוא מתחיל עם כל מה שזז וידעתי שהוא בוגד באשתו. התחלחלתי מכך, אבל לא ידעתי יותר מזה. המעשים שלו עוררו בי גועל וחלחלה, אבל לא ידעתי את כל מה שנחשף בניו יורק טיימס. בשום פנים ואופן לא ידעתי שהוא התנהל כטורף".

מה שכן ידע, הוסיף האח הצעיר, זה ש"הארווי היה ביריון. הוא היה שחצן. הוא התייחס לאנשים כמו לחרא. עובדים שלו היו באים אליי בוכים למשרד. נהייתי חולה מזה. אני אשתף פעולה ככל הניתן עם החקירה המשטרתית ואני מקווה שהוא ייענש בכל החומרה על מעשיו".

בצד זאת, בוב ויינשטיין גם נשבע בריאיון שיעשה ככל האפשר כדי לשקם את העסק המשפחתי, שהארווי כמובן כבר לא יהיה מעורב בו. לחברה שלו יש בקנה עוד עשרות פרויקטים – בהם כאלה שכבר הופקו ומחכים להפצה וכאלה שעוד לא יצאו לדרך, והאח הצעיר מבטיח כי הוא לא פחות מוכשר מן האח המפורסם יותר, ולכן יש בידיו את היכולת להרים את החברה מן הקרשים, והפעם בלי לפגוע באף אחד.

עוד באותו נושא

הלקח שכולנו צריכים וצריכות ללמוד מפרשת הארווי ויינשטיין

לכתבה המלאה
בוב וינשטיין. AP
נשבע שלא ידע. בוב ויינשטיין/AP

בוב ויינשטיין סיפר גם כי הוא עומד לכתוב לאקדמיה האמריקאית לקולנוע ולבקש כי תשלול את חברותו של הארווי. מתברר כי כבר לא יצטרך לטרוח לעשות זאת, שכן מיד לאחר פרסום הראיון, המוסד היוקרתי בהוליווד הודיע שאכן ינקוט בצעד הדרמטי. וכך, מי שנחשב בעבר המלך של האקדמיה והפיק סרטים רבים שזכו בפסלונים, גורש בבושת פנים מן הממלכה שלו.

בתום ישיבת חירום של הנהלתה, הודיעה האקדמיה כי הוחלט להוקיע ממנה את הארווי ויינשטיין משתי סיבות: "גם כי הוא לא ראוי לכבוד מן הקולגות שלו, אבל גם כדי להעביר מסר שתם העידן בו התעשייה שותקת מול התנהגויות כמו שלו, שאין להם מקום בתעשייה ובחברה שלנו".

וינשטיין הוא בסך הכל החבר השני המסולק מן האקדמיה בכל תשעים שנותיה. הקודם, להבדיל, היה שחקן אלמוני בשם קרמין קרידי שהדליף בניגוד לחוק עותקי דיוידי של סרטים אותם קיבל למטרות צפייה אישית בלבד.

וינשטיין כבר סולק מן האקדמיה הבריטית לקולנוע ובקרוב גם גילדת המפיקים אמורה לקבל את ההחלטה בעניינו, ומן הסתם אף היא תחליט להוקיע אותו מתוכה.

הארווי וינשטיין. AP
המלך שגורש ממלכתו. הארווי ויינשטיין עם האוסקר על "שייקספיר מאוהב" ב-1999/AP
הארווי וינשטיין. AP
גם המשפחה שלו נגדו. הארווי ויינשטיין/AP
הארווי ויינשטיין. GettyImages
"ביריון שגרם לכולם לבכות". הארווי ויינשטיין/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully