וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורום היוצרים הדוקומנטריים נגד משפחת החשוד באונס

15.10.2017 / 16:00

פורום היוצרים הדוקומנטריים החליט לא לקיים את הטקס השנתי באולם האירועים של קסטיאל בשל מחאה חברתית. כזכור, יזם הנדל"ן ואיש חיי הלילה אלון קסטיאל, שמשפחתו מחזיקה באולם, מואשם באונס ובשורה של ניסיונות אונס

הארכת מעצר ליזם הנדל"ן אלון קסטיאל, בימ"ש השלום תל אביב. דצמבר 2016. ניב אהרונסון
אלון קסטיאל/ניב אהרונסון

בעקבות מחאה ציבורית, החליט פורום היוצרים הדוקומנטריים לא לקיים את טקס פרסי הקולנוע הדוקומנטרי הישראלי באולם האירועים של קסטיאל כמדי שנה. המחאה החלה במהלך ימי החג, פעילות חברתיות קראו למארגני הטקס למצוא מקום חלופי. כזכור, יזם הנדל"ן ואיש חיי הלילה אלון קסטיאל מואשם באונס ובשורה של ניסיונות אונס. בימים אלה הוא מוחזק במעצר בית וממתין להמשך ההליך המשפטי.

"זה אמנם הרגע האחרון, אבל הייתי שמחה אם לפחות אנחנו היינו עומדות לצד הנפגעות, בקריאה גורפת לפורום למצוא אלטרנטיבה לקיום הטקס", כתבה ברכה ברד, מנהלת קבוצת שיח פמיניסטי בפייסבוק. "למי שתוהה, לא מדובר בענישה של משפחת קסטיאל, אלא באמירה חברתית ברורה - אנחנו עומדות לצד הנשים שנתקפו, אנחנו לא תומכות בשום אירוע או ארגון שמסייע לעשות לגיטימציה לשם הזה ואיתו לבן-אדם, אנחנו לא נותנות יד למשהו שפוגע בחברות שלנו, באחיות שלנו. אנחנו מאמינות לנפגעות, ואנחנו איתן". דבריה של ברד קיבלו תהודה רבה, ולפורום הגיעו לא מעט פניות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מאמינה לך". נשים מפגינות סולידריות עם המתלוננות בפרשה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הכוונה לקיים את הטקס במקום של קסטיאל הייתה פוגעת ומעליבה", אמרה לוואלה! תרבות אחת המתלוננות בפרשה. "מקומם נורא שדווקא ארגון שכזה שעוסק ביצירה ובסרטים ומציף סוגיות חברתיות דרך העשייה, הופך עיוור ברגע שזה נוגע לו. לא ברור איך הם לא ראו את הבעייתיות בלקיים את האירוע במקום שכזה, כשהמשפט עדיין לא נגמר וקסטיאל עדיין במעצר בית. העיקר שהמחאה עבדה ויש מספיק נשים שהקימו קול צעקה והבינו כמה הדבר הזה בעייתי מבחינה מוסרית וחברתית".

כאמור, הבוקר הוציא הפורום הודעה שהטקס יתקיים בסינמטק תל אביב. בתגובה למחאה הצרו בפורום על הפגיעה בנשים: "שנים שאנחנו מקיימים את הטקס באולם קסטיאל, יש לו אופי מסוים ויש לנו שיתוף פעולה ומחיר מוזל", אמרה לוואלה! תרבות אסנת טרבלסי, יושבת-ראש פורום היוצרים הדוקומנטריים. "השנה חשבתי שעשויה להיות בעיה לקיים את הטקס שם, אבל לא מצאנו מקום עם אופי דומה. כשביררנו הבנו שהמקום לא קשור ישירות לאלון קסטיאל והוא לא חלק מהעניין. בהנהלת האולם אמרו לנו שכל הזמן מתקיימים שם אירועים של כל מיני חברות, והמקום עובד וזה מאחוריהם. אבל ברגע שהגיעו אלינו פניות, לא היה שום היסוס מבחינתנו, ואמרנו שאנחנו חייבים לשנות מקום גם אם זה כרוך בעלויות של הפקה, כמו למשל תשלום לאולם על ביטול ברגע האחרון. המחשבה שלנו הייתה שלא יכול להיות שנוסיף על הפגיעה בנשים ולא נגלה סולידריות. זה לקח כמה ימים בגלל השבת והחג. אנחנו לא כמו כל חברה, יש לנו אתיקה וערכים ואמות מידה ואין לנו סובלנות כלפי שום סוג של פגיעה מינית. חבל לי רק שלא חשבנו על זה לבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully