וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ"הנסיכה הקסומה" ועד אורחים מטורקיה: מה מחכה לנו בפסטיבל סרטים בערבה

17.10.2017 / 15:25

זוכי פרסים מוונציה, טרום-בכורות מסקרנות, אורחים מאוסטרליה, צרפת וטורקיה ושלל הקרנות מתחת כיפת השמיים: פסטיבל סרטים בערבה ממשיך לבסס את מעמדו כאחד מאירועי הקולנוע המעניינים בארץ

יח"צ - חד פעמי

פסטיבל סרטים בערבה ממשיך לבסס את מעמדו כאחד מאירועי הקולנוע המוצלחים בארץ, עם פרוגרמציה משובחת ותנאי הקרנה מיוחדים ומרהיבים תחת כיפת השמיים.

המהדורה השישית של הפסטיבל תתקיים השנה בין התשעה בנובמבר ל-18 לחודש. היא תצא לדרך בהקרנת בכורה ישראלית של "ארץ מתוקה", מערבון אוסטרלי מצוין שזכה בפרס חבר השופטים בפסטיבל ונציה אחרון. זהו סרט מרהיב מבחינה קולנועית, ואמנם הוא מתרחש בשנות העשרים, אך העיסוק שלו בגזענות אקטואלי, רלוונטי ומלא עוקץ. לא בטוח שיופץ כאן מסחרית, אז כדאי לנצל את ההזדמנות לראותו.

בסרט מככב בין השאר בריאן בראון הוותיק, הזכור בין השאר מ"תעלול קטלני" ו"ציפורים מתות בסתר", והוא יכבד את ההקרנה בנוכחותו.

אורחות נוספות הצפויות בפסטיבל הן שתי קולנועניות צרפתיות: לאונור סראיי, יוצרת "ברוכים הבאים למונפרנס", זוכה הפרס לסרט ביכורים בפסטיבל קאן, ונעמי לבובסקי, במאית "מחר לנצח". שני הסרטים, שכבר הוקרנו בפסטיבל חיפה, יוצגו גם בערבה.

סרגיי לוזניצה, אולי בכיר הבמאים האוקריאיניים בימינו, יגיע גם כן לפסטיבל ויציג את סרטו "נפש עדינה", שכבר הוקרן בירושלים וזו עוד הזדמנות להתרשם ממנו. כמו כן תגיע קבוצת קולנוענים צעירים מטורקיה שתציג בערבה את סרטיה הקצרים ותתרום לקירוב הלבבות בין המדינות.

פסטיבל ונציה 2017.
מתוך "ארץ מתוקה"

ועוד בניחוח טורקי: אחד מרגעי השיא של הפסטיבל תהיה הקרנת בכורה מקומית לגרסה המחודשת של "יול", הקלאסיקה המודרנית של אילמז גינאי שנחשבת מן הסרטים הטורקיים הגדולים בכל הזמנים. בפינת הקלאסיקות אפשר יהיה להתענג גם על ספיישל אוסטרלי, ובו יצירות המופת "פיקניק בצל ההר" ו"לנטנה". מול היצירות כבדות המשקל הללו, ניתן גם יהיה להתענג על הקרנה מיוחדת של "הנסיכה הקסומה" במלאת שלושים שנה לצאתו, ושל סרט נוסף המתאים לכל המשפחה, "הסיפור שאינו נגמר".

כמו כן יציג הפסטיבל הקרנת בכורה ישראלית של "הפי אנד", סרטו החדש של מיכאל הנקה ("מחבואים", "אהבה") שהוקרן בפסטיבל קאן האחרון, וכן של "העודף בשבילך", זוכה פרס הקהל בפסטיבל טרייבקה. בגזרה הישראלית, איך אפשר בלי עוד הקרנה של "פוקסטרוט" ומנגד טרום-בכורה של "האופה מברלין" שיעלה כאן לאקרנים מאוחר יותר השנה.

לפרטים נוספים, הזמנת כרטיסים וכדומה ראו האתר הרשמי.

עוד באותו נושא

מה שכתבנו על "ארץ מתוקה" כשהוקרן בוונציה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך "יול"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך "פיקניק בצל ההר"/מערכת וואלה!, צילום מסך
הפי אנד. מתוך הסרט סוף טוב,
מתוך "הפי אנד"/מתוך הסרט סוף טוב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך "האופה מברלין"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully