וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50 שנה למחזמר הגדול בכל הזמנים: "שינה את פני התיאטרון"

17.10.2017 / 15:18

לרגל ציון 50 שנה לעלייתו של המחזמר הקלאסי "שיער", הגיע הבמאי צדי צרפתי לריאיון במהדורת וואלה! NEWS: "היה משהו אחר. זו הייתה אופרת-רוק, עם סיפור מאוד קטן, מחזמר שהעז גם במלל, גם במוזיקה וגם על הבמה"

עריכת וידאו:ניר חן

היום לפני 50 שנה עלה לראשונה על הבמה המחזמר הקלאסי "שיער". אחרי שהצליח בבמות אוף-ברודווי, הוא המשיך לברודוויי ב-1968, וב-1979 עובד לסרט המצליח "שיער" בבימויו של מילוש פורמן. בשנת 2008 הועלתה בניו יורק גרסה חדשה של המחזמר.

"זה מחזה ששינה את פני התיאטרון", אמר הבמאי צדי צרפתי בריאיון למהדורת וואלה! NEWS. "זה מחזה עם אמירה, עם מסר, שבא בתקופה שאמריקה השתגעה. זה היה משהו אחר. זו הייתה אופרת-רוק, עם סיפור מאוד קטן, מחזמר שהעז גם במלל, גם במוזיקה וגם על הבמה. הייתה סצנת עירום אמיתית, גם בארץ".

לדברי צרפתי, המחזמר בארץ עלה כהפקה שלישית אחרי ארה"ב ואנגליה. "עוד לפני שהוא הוצג אפילו בפריז. כמעט כל המשתתפים בהפקה היו זרים: הבמאי, המנהל המוזיקלי, הכוריאוגרף. 'ייבאו' אותם לישראל וכולם למדו עברית".

צדי צרפתי. בן קלמר
"פורץ דרך". צרפתי/בן קלמר

המחזמר המקורי עוסק בתיאור אורח חייה של חבורת היפים בניו יורק, הפעילים נגד מדיניות הגיוס של הממשל האמריקאי למלחמת וייטנאם. השירים מוקדשים לנושאים כגון סמים, מין, מרד הנעורים, היחסים בין חברי הקבוצה וביקורת חברתית בכלל ועל מלחמת וייטנאם בפרט.

המחזמר הוצג לראשונה בישראל בשנת 1970, בהפקה פרטית של אורגד ורדימון. הבכורה התקיימה ב-1 ביוני 1970 בתיאטרון אואזיס ברמת גן, המחזמר רץ 300 פעמים. בתפקידים הראשיים השתתפו צביקה פיק כקלוד, גבי שושן בתפקיד ברגר ואפילו צדי צרפתי בתפקידו האחרון על הבמה.

ב-1991 הועלה המחזמר בשנית בהפקה של "טלית הפקות", בבימויו של צדי צרפתי, בתפקידים הראשיים שיחקו חגית גולדברג, אייל בוחבוט ואילן לייבוביץ'. בינואר 2015 עלה המחזמר בפעם השלישית בתיאטרון הקאמרי בבימויו של משה קפטן. עוז זהבי, דן שפירא וחן אמסלם כיכבו בתפקידים הראשיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מחזמר שיער. ליאור נורדמן,
המחזמר 'שיער' בגרסתו האחרונה ב-2015, הקאמרי/ליאור נורדמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully