וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ידעתי מספיק כדי לעשות יותר ממה שעשיתי": הווידוי של טרנטינו בפרשת ויינשטיין

20.10.2017 / 8:19

הבמאי המצליח, שותפו המקצועי הקבוע של הארווי ויינשטיין, מודה בריאיון לניו יורק טיימס כי היה מודע למעשיו של המפיק המטרידן - ולא עשה דבר בנידון. בינתיים, זוכת האוסקר לופיטה ניונגו מספרת "ויינשטיין אמר לי - 'בואי ניגש ישר לעניין ונעלה אליי לחדר"

עריכה ניר חן

במשך חצי יובל, היה קוונטין טרנטינו הבמאי ההוליוודי הקרוב ביותר להארווי ויינשטיין, שהשתתף בהפקת כל סרטיו, מ"ספרות זולה" ו"עד שמונת השנואים". השניים התנהלו כמעט כמשפחה, ולכן עלתה בשבועיים האחרונים השאלה – איך ייתכן שהקולנוען לא ידע על מעשיו של המפיק. ובכן, התשובה היא שהוא ידע – ושתק.

"לא ידעתי על היקף ועל חומרת המעשים שלו, אבל ידעתי מספיק כדי לעשות יותר ממה שעשיתי", הודה טרנטינו בריאיון מיוחד לניו יורק טיימס, העיתון שמלכתחילה חשף את פרשת ההטרדות והתקיפות המיניות של ויינשטיין. "זו לא היתה סתם רכילות לא מבוססת, היה לי מידע קונקרטי באשר להתנהגות שלו והלוואי שהייתי לוקח אחריות ועושה משהו בנידון. הייתי צריך להפסיק לעבוד איתו. תחת זאת, מיזערתי את הסיפורים שהגיעו אלי, וזה נשמע עכשיו כמו תירוץ מחורבן".

טרנטינו סיפר כי שמע לראשונה על התנהגותו של וינשטיין בזמן שהוא יצא עם השחקנית מירה סורבינו באמצע שנות התשעים, והיא סיפרה לו שהוא עשה לה מסאז' על דעת עצמו, רדף אחריה בחדר מלון והופיע יום אחד בדירתה באמצע הלילה מבלי שקראה לו. אחרי שהחלה לצאת עם טרנטינו, חדל מכך, והבמאי הצהיר – "חשבתי שבכך, נפתרה הבעיה".

טרנטינו עם ויינשטיין. AP
"הייתי צריך להפסיק לעבוד איתו". טרנטינו עם ויינשטיין/AP

לאחר מכן, הגיעו לאוזני טרנטינו סיפורים איומים נוספים. שחקנית שלא הסכימה כי העיתון יפרסם את שמה, סיפרה לבמאי על הטרדה מינית שחוותה מידי ויינשטיין בחדר מלון. הקולנוען התעמת עם המפיק והוא סיפק "התנצלות רפה", ובכך תם בזמנו הסיפור.

לגבי סיפורים נוספים שהגיעו אליו, טרנטינו אומר שהוא מתחרט כי לא לקח אותם די ברצינות. "צמצמתי את הכל לדימוי של הבוס ההוליוודי משנות החמישים שרודף אחר המזכירה שלו, כאילו שזה בסדר. זו הבושה שאני צריך לשאת עכשיו".

"עד כה, הוליווד התייחסה לנשים בצורה שמזכירה את חוקי ההפרדה הגזעית שהיו בדום ארצות הברית", הוא אומר. "סבלנו את זה עד עכשיו, כי התרגלנו לכך, אבל הגיע הזמן לעשות שינוי, ואני קורא גם לכל הבחורים האחרים שידעו ושתקו להתחיל לדבר. בואו נודה שמשהו רקוב בממלכת דנמרק. בואו נישבע לעזור לאחיות שלנו".

לסיכום, נשאל טרנטינו אם הוא חושב שכעת, גם המעמד שלו ושל סרטיו ייפגע. "אני לא יודע, אני מקווה שלא", ענה.

עוד באותו נושא

אפקט הדומינו: כך ההתרסקות של הארווי ויינשטיין משנה את תעשיית הבידור

לכתבה המלאה
טרנטינו ומירה סורבינו. AP
"כשהתחלנו לצאת הוא הניח לה, ובכך חשבתי שתם הסיפור". טרנטינו עם מירה סורבינו בניינטיז/AP

בינתיים, שחקנית נוספת סיפרה כי הוטרדה בידי ויינשטיין. הפעם מדובר בלופיטה ניונגו, זוכת האוסקר על "12 שנים של עבדות", שגם הופיעה בשני הפרקים האחרונים של "מלחמת הכוכבים" ובקרוב נראה אותה ב"הפנתר השחור".

במאמר בניו יורק טיימס, סיפרה השחקנית כי פגשה את המפיק עוד בתחילת דרכה לפני שש שנים, והוא אילץ אותה להיכנס לחדר מלון ולעסות אותו. "בזמן העיסוי, הוא אמר לי שהוא רוצה לפשוט את מכנסיו", סיפרה. "אמרתי לו לא לעשות זאת כי זה יגרום לי להרגיש מאוד לא בנוח, אבל הוא קם ועשה זאת, אז יצאתי מהחדר. בתגובה, הוא אמר שאני 'עקשנית'".

כמה חודשים לאחר מכן, הם נפגשו שוב לארוחת ערב בעניינים מקצועיים והמפיק אמר לה "בואי ניגש ישר לעניין. יש לי חדר פרטי למעלה ושם נוכל לאכול את מה שנשאר מן הארוחה". בתגובה, אמרה לו השחקנית ההמומה שהיא מעדיפה להישאר במסעדה והוא אמר לה לא להיות נאיבית, כי אם היא רוצה להצליח בהוליווד, עליה לעשות דברים כאלה. "כדוגמה, הוא נתן לי שחקנית מסוימת שלדבריו יצאה איתו והגיעה רחוק בזכות כך".

לדברי ניונגו, לאחר שסירבה לווינשטיין, היחס שלו כלפיה השתנה באופן דרסטי והוא איבד בה כל עניין ואף עקץ אותה "לא יודע מה יהיה עם הקריירה שלך".

נוסף לזאת, משטרת לוס אנג'לס פתחה בחקירה לאחר תלונה חדשה על אונס נגד ויינשטיין. הפעם, המתלוננת היא שחקנית ודוגמנית איטלקייה שהשם שלה לא נחשף, אותה המפיק. תקף לכאורה בחדר מלון בלוס אנג'לס בשנת 2013, כך שלא חל כאן תוקף ההתיישנות. עד כה, נרשמו כבר עשרות תלונות נגד מי שהיה אחד האנשים החזקים בהוליווד, וקשר השתיקה סביבו איפשר לו להמשיך לפגוע בכל מי שנקרתה בדרכו.

לופיטה ניונגו בטקס פרסי CFDA, ניו יורק, 5 יוני 2017. GettyImages
"הוא אמר לי 'בואי ניגש ישר לעניין ונעלה לחדר". לופיטה ניונגו/GettyImages
הארווי וינשטיין. AP
כל יום מתפרסמת תלונה חדשה נגדו. הארווי ויינשטיין/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully