וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכוכב הבא": פחות מעיקה ויותר כיפית מ"אקס פקטור"

30.10.2017 / 0:01

בזכות עריכה מהודקת, קצב מהיר וסטטיק ובן אל, השאירה אצלנו התכנית הראשונה של "הכוכב הבא" טעם של עוד והוכיחה שהיא טובה יותר מ"אקס פקטור". חבל רק שאסף אמדורסקי משתעמם בשולחן השופטים ושאסי עזר לא מצליח להתבגר

עריכת וידאו: הדס נוימן ורן צימט

אתמול התחילה העונה הרביעית של "הכוכב הבא" (קשת). כמעט במקביל אליה התחילה לפני כשבוע גם העונה החדשה של "אקס פקטור" ב'רשת'. אי אפשר לברוח מהשוואה בין שתי תכניות הריאליטי המוזיקליות, ואם להתחיל דווקא מהסוף –"הכוכב הבא" טובה יותר מ"אקס פקטור". קשה לשים את האצבע על הסיבות המדויקות שגורמות דווקא ל"כוכב הבא" להיות טובה יותר מ"אקס פקטור", שכן לא מדובר במתמודדים משובחים יותר או בפורמט משוכלל יותר. ייתכן והיא ערוכה בצורה טובה יותר ובאופן מוקפד יותר, ומה שבטוח זה ש"הכוכב הבא" פחות מעיקה והרבה יותר כיפית מ"אקס פקטור".

גם בגזרת השופטים ידה של "הכוכב הבא" על העליונה: עם כל החיבה לכל השופטים באשר הם – אין תחליף לסטטיק ובן אל. הצמד הכי לוהט במוזיקה הישראלית ממשיך להפגין שמחת חיים, כריזמה ואינטליגנציה אדירה. כל פעם שהם פוצים את הפה, שרים, מנהלים דיאלוג ביניהם או סתם צוחקים – זו חגיגה. הם משוחררים יותר מכפי שהיו בעונה שעברה ונדמה שהם נולדו לטלוויזיה (אגב, התגלית המרעישה של הפרק היא שלסטטיק יש תואר בכלכלה ויחסים בינלאומיים!). כל שאר השופטים מחווירים לידם, וחלקם אף לא בא לידי ביטוי מספיק. קחו לדוגמא את אסף אמדורסקי. השופט שאמור להיות על תקן איש המקצוע הקשוח בקושי נשמע (לפחות בתכנית הראשונה) ולפרקים הוא נראה כמי שלא נהנה בכלל לשבת בפאנל השופטים (הוא עצמו הודה בכך וקרא למעמד השיפוט "ייבוש עולם").

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נפלאה. נטע ברזילי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסוף השבוע האחרון פרסם "ידיעות אחרונות" סקר שממנו עלה שמנחה "הכוכב הבא" אסי עזר הוא המנחה שלציבור הכי נמאס לראות על מסך ערוץ 2. האמת, חבל. אסי עזר הוא באמת מנחה מצוין וחכם, שיודע לשאול שאלות ומבין היטב מה זה ריאליטי ומה זה בידור. כשהוא מתעניין במועמדים, הוא עושה את זה מעולה. כשהוא צוחק עם רותם סלע, הוא עושה את זה נהדר. אבל כשהוא מתחיל להגביר את מינוני ההשתטות (ולצערנו זה קורה מהר מדי), זה נהיה מאוס. מנחה חייב לדעת גם להתחדש, להשתנות ולהתרענן, וכשאסי עזר דבק בדמות המצחיקולה והמשתטה שבנה לעצמו כשהנחה את האח הגדול, זה יותר מציק מאשר מצחיק.

"הכוכב הבא" שמר לתכנית הראשונה את הפגזים הכבדים ביותר. המתמודדים היו מעולים, קצב התחלופה ביניהם היה מהיר, והדיאלוג עם השופטים היה מעניין. יהונתן מרגי, הבן של הזמרת מיטל טרבלסי (רותם ואסי, אתם לא באמת רואים "דמיון מטורף" בינו לבין אמא שלו כי אין מצב שיש מישהו מלבד בני משפחתה ואולי כמה שכנים שזוכרים איך היא נראית), הפגיז עם ביצוע אדיר לשיר מהסרט "מואנה" והוכיח ממה עשויים כוכבים. גם נטע ברזילי (והלופר) הייתה נפלאה. אך מי שריגשה בעיקר הייתה אדווה עומר, שהציגה בפעם המי-יודע-כמה את ההוכחה החדה ביותר לעוצמתן של תכניות המוזיקה כמו "הכוכב הבא". שום דבר בעולם לא ישתווה לבחורה צעירה ונרגשת, שכל חייה חולמת לעלות על במה ולשיר, כשהיא שרה מכל הלב. בדיוק כמו הרגע האותנטי והבלתי-נשכח של עדן בן זקן באודישן ל"אקס פקטור", כך גם אדווה אתמול שהצליחה לייצר רגע מוזיקלי מרגש ונדיר שפירק את הלב של השופטים.

ל"כוכב הבא" יצא שם של תכנית שלא נמרחת. הפרק הראשון ששודר אתמול מוכיח שזה תקף גם לעונה החדשה. וטוב שכך. הקצב מהיר, העריכה מהודקת והעונה יחסית קצרה. מהפרק הראשון נותרנו עם טעם של עוד, רק תנו לנו מתמודדים שיעמדו באותו סטנדרט של התכנית הראשונה.

עוד באותו נושא

אסף אמדורסקי: "לא ניצחנו באירוויזיון 20 שנה כי השירים לא היו טובים"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מלכים. סטטיק ובן אל/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רגע נדיר. אדווה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כבר לא 'הבן של'. יהונתן מרגי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אולי די? אסי עזר ורותם סלע/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שופטי הכוכב הבא שרים לאמדורסקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully