וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה פרץ: "אסור להיות סטטי במוזיקה, צריך לגלות אומץ ולהתנסות"

31.10.2017 / 6:14

מת על המוזיקה של סטטיק ובן אל ("זה מצעיד קדימה הכול"), מודה על כל יום שהוא שופט ב'אקס פקטור' ("מפרגן שבחרו בי מכל האמנים") וחולם להיות רלוונטי גם עוד עשר שנים ("זה הכי קשה שיש"). משה פרץ מוציא שיר אהבה חדש לאשתו ירדן, ומגלה שבעיקר מתחשק לו לישון. ריאיון

רון קדמי

החופשה הטובה ביותר שאליה יצא המוזיקאי משה פרץ הייתה לפני כמה שנים במדריד. זו הייתה הפעם הראשונה שהוא ובת זוגו הטרייה ירדן (כיום אשתו ואם שלושת ילדיו - נ"י) יצאו לחופשה משותפת והוא זוכר ממנה בעיקר את דפיקות הלב הנרגשות ואת האהבה העצומה שהחלה אז לפרוח ביניהם. היום, אחרי ארבע שנות נישואים ושלושה ילדים, הוא משחרר שיר אהבה מרגש לאשתו ירדן בשם "יש לי אותך" שאותו כתב והלחין, ובו הוא מספר על אותה חופשה ספרדית שבה הבין שהיא האחת של חייו.

"פתאום נזכרתי באיך שהתחילה הזוגיות שלנו ועל זה בדיוק השיר", מספר משה פרץ לוואלה! תרבות. "היינו בחופשה יחד במדריד והתלבשנו כמו ספרדים - אני עם חליפה שחורה, היא עם פרח באוזן, בדיוק כמו שכתוב בשיר. הסתובבתי שם עיוור מרוב אהבה. שם בעצם הבנתי שיש לי אותה ואני לא צריך יותר כלום".

מאז כבר הספקתם לא מעט.

"נכון, אחרי שהלכתי אחריה כמו עיוור שם, בנינו לעצמנו בית ושגרה. זה לא אומר שהאהבה הגדולה נעלמה. להפך".

איך ירדן הגיבה כשהיא שמעה את השיר?

"היא צחקה בהתלהבות כי תוך כדי האזנה לשיר, היא נזכרה בתחילת הדרך שלנו ובאהבה המטורפת שלנו".

משה פרץ. רון קדמי
משה פרץ/רון קדמי

אתה מוזיקאי כבר הרבה שנים. איך מצליחים להתחדש ולא לשעמם את הקהל?

"אני חושב שזו עבודה עצמית לדעת לא למחזר את עצמך, בעיקר כדי להתרגש מהעבודה שלך. מוזיקה זה תחום שאסור שיהיה סטטי. זה תחום מאד גמיש, מאוד רחב, שאפשר לבחור וללמוד דברים חדשים וסגנונות אחרים. אם יש לך את האומץ לעשות את זה, אתה זוכה להכיר גם לעצמך וגם לקהל סגנון חדש. לפעמים זה סוג של הימור, אבל אם הוא מצליח - כולם נהנים מזה. זו בעצם ההמשכיות. אם אני שר משהו ששרתי לפני שנתיים, אין בזה שום חידוש, אני לא גורם לקהל שלי להבין שיש דברים אחרים ואני לא גורם לו ללכת אחרי. אני לא יכול לעמוד במקום".

מצד שני, יש דרישה מהקהל לשמוע את מה שהם אוהבים, בטח ובטח בהופעות.

"אז אני נותן להם את מה שהם אוהבים. הם אוהבים אותי ואני אותם וכל העניין זה להביא דברים חדשים. הם עוברים איתי את כברת הדרך. השיר שהיה לפני ארבע שנים לא יכול להיות היום. כולם משתנים".

עוד באותו נושא

האודישן שהדהים: צפו במתמודדת הבדואית שהביאה את שופטי "אקס פקטור" לדמעות

לכתבה המלאה

מה השתנה בך מוזיקלית?

"אני אף פעם לא מגדיר לעצמי מקום. בעבר הייתי ב'אש', אחר כך עברתי ל'שתיים בלילה', אחר כך ל-'זיקוקים'. לאט לאט נגעתי בטקסטים יותר בוגרים שמתאימים לי ולאופן שבו אני רואה את החיים שלי. אני שר היום בתור אבא לשלושה ילדים. אני עובר את הדרך שאני עובר. המוזיקה משתנה. הכנסתי יותר סגנון לטיני ובאלבום האחרון הכנסתי אלמנטים אלקטרוניים. גם המופע שלי חצי אלקטרוני. אני מושפע כל הזמן".

חשוב לך כמוזיקאי להיות מעודכן במה שקורה בעולם ובארץ?

"בטח. אני גם מעודכן. בדרך כלל כשאני עושה את הדברים שאני עושה, אני מכניס את עצמי. אני לוקח את המוזיקה ומנסה לשלב אותה איתי – עם הטקסטים והמוזיקה שלי – כדי שלא יהיה תלוש ממי שאני. שיהיה נעים וחדש, אבל לא חייזרי מדי".

מה אתה אוהב במוזיקה בישראל? אתה מתחבר לנצ'י נצ' וטונה למשל?

"המוזיקה בישראל משובחת יותר מתמיד. באים כישרונות חדשים, כמו סטטיק ובן אל, נצ'י נצ' וטונה, והם יוצרים באמת מוזיקה משובחת. העיבודים טובים יותר, ההפקות המוזיקליות משתפרות. זה מצעיד קדימה כל מה שקורה במוזיקה. דברים טובים קורים. אגב, אני גם אוהב מאד את הקליפים, את איך שזה נשמע, את האווירה, אני אוהב שאין גבולות, כולם שומעים הכול. הכול זה קיבוץ גלויות של מוזיקה ושל השפעות מכל עבר. המזרחית התערבבה עם המערבית, הראפ נכנס לתוך הדבר הזה. אפשר לדבר את השירים, אפשר ללחוש, אפשר לשיר, אפשר לצעוק. זה מה שיפה. זה לא מוזר, הכול מתקבל, ולכל דבר יש קהל. והיוטיוב מאפשר לאנשים לבחור מה שהם רוצים. אף אחד לא בוחר לציבור כמו הרדיו. אף פעם לא כיוונתי להצלחה כזו או אחרת. אני עושה את מה שאני מאמין בו".

אקס פקטור פרק 1 עונה 3 השופטים. (צילום מסך), צילום מסך
"חברים טובים". שופטי אקס פקטור/צילום מסך, (צילום מסך)

אם הילדים שלך יגידו לך שהם רוצים להפוך למוזיקאים, מה תגיד להם?

"בשמחה רבה. אם זה עושה להם טוב? זו הרי הדרך שלהם וההחלטה שלהם. אני שם בשביל לשמור עליהם ואתן להם את הערכים הטובים שאני גדלתי על פיהם. אלווה אותם כל מה שהם ירצו. אדם שמגשים את החלום שלו וגם מתפרנס מזה - זה הדבר הכי טוב בעולם".

זה לא תחום קל. אתה בטח לא תחסוך מהם אזהרות.

"ברור שאתן להם טיפים ואזהרות. הכול מהניסיון שלי. אני אנסה ללמד אותם לא לעשות טעויות, למרות שמהטעויות לומדים ומתחשלים. אני ארצה שיהיו עצמאים. אמנם תמיד אהיה שם בשבילם, אבל הכי טוב שילמדו לבד".

אתה לא רק מוזיקאי, אתה גם איש טלוויזיה. מה עושה לך החשיפה התקשורתית כשופט ב"אקס פקטור"?

"ברמה האישית זה מאד מפרגן לי שמכל האמנים בחרו בי להיות שופט ולתת חוות דעת על דור חדש של המוזיקה, להדריך אותם, להיות מנטור. זה אומר שאנשים מעריכים אותי. אני מאד מתרגש להיות במסגרת הזאת כי זה קשור למוזיקה. אני נותן כלים לדור חדש. אני כל פעם מכיר אנשים חדשים".

האמת: איך הקשר בין השופטים?

"אנחנו חברים טובים. מדברים כל יום. יש לנו קבוצת ווטסאפ משותפת, אנחנו מתרגשים ביחד, מדברים. לפעמים אני שולח תמונה של הילדים שלי וכותב: "לא נרדמתי כל הלילה". כל מיני כאלה. בגדול אנחנו משתפים חוויות שיש לנו בתכנית. מדברים על הציפיות שלנו מהעונה. כולנו מתרגשים יחד".

אתה צופה גם במתחרות שלהם? 'הכוכב הבא' למשל? מה דעתך עליהם?

"האמת שעוד לא יצא לי לראות את העונה החדשה של 'הכוכב הבא'. ראיתי רק את הפרקים שלנו ב"אקס פקטור" והיה מדהים. יש מדד נוסף ומוצלח למדוד הצלחה – היוטיוב. הסתכלתי ביוטיוב אחרי שידור 'אקס פקטור' וכל הסרטונים החמים היו שם של 'אקס פקטור'. אנשים מתחברים לדמויות ומחפשים אותן ביוטיוב".

המצעד השנתי של גלגלצ תשע"ז, נצ'י נצ'. מגד גוזני, מערכת וואלה! NEWS
"כישרון". נצ'י נצ'/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני

אתה בכלל ישן בלילות עם 3 ילדים קטנים?

"כל לילה זה מזל. כשהחליפו לשעון חורף לפני כמה ימים, היה לי את הלילה הכי לבן שהיה לי בחיים. הילדים קמו בשתיים בלילה והיו ערים עד חמש. יש לילות טובים שישנים ויש שפחות. אני מת לישון (צוחק)".

וחוץ מלהשלים שעות שינה, איזה יעד גדול שעדיין לא הגשמת ואתה רוצה להגשים?

"הופעתי כמעט בכל מקום בארץ ועשיתי הכול. החלום האמיתי שלי זה ליצור המשכיות, שזה הדבר הקשה ביותר. זה לא המקומות וזה לא ההופעות אלא ההמשכיות שאנשים ימשיכו לאהוב ולהתרגש ושאצליח תמיד לחדש להם".

  • עוד באותו נושא:
  • משה פרץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully