וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר ווטרס לניק קייב: "אל תופיע בישראל בזמן שהאפרטהייד נמשך"

30.10.2017 / 15:34

מכתב פתוח של אמנים, ובהם רוג'ר ווטרס, הופנה לניק קייב ובו קריאה לבטל את הופעותיו בישראל, שיתקיימו בחודש הבא. עוד חתומים על המכתב: הבמאים הבריטים קן לואץ' ומייק לי והמוזיקאים האמריקאים ת'רסטון מור (סוניק יות') וטונדה אדבימפה (TV on the Radio)

רוג?ר ווטרס וניק קייב. שלומי פינטו, GettyImages,
רוג'ר ווטרס וניק קייב/שלומי פינטו, GettyImages

מכתב פתוח של אמנים, ובהם המוזיקאי רוג'ר ווטרס, הופנה לניק קייב ובו קריאה לבטל את הופעותיו בישראל, שאמורות להתקיים ב-19 וב-20 בנובמבר בהיכל מנורה מבטחים בתל אביב. לצד ווטרס, חתומים על המכתב גם הבמאים הבריטים קן לואץ' ומייק לי והמוזיקאים האמריקאים ת'רסטון מור, לשעבר זמר, יוצר וגיטריסט להקת סוניק יות', וטונדה אדבימפה, סולן להקת "TV on the Radio". "אל תלך, לא בזמן שהאפרטהייד נמשך", נכתב במכתב הפתוח לקייב. "הישאר נאמן לתמיכתך באלה שהתנגדו להתקפות ישראל על עזה. תמוך בחופש". במכתב נטען כי כל הופעה "תיחשב כאישור ציבורי לסטטוס קוו".

במאי הקולנוע קן לואץ' בפסטיבל קאן, מאי 2012. AP
הבמאי קן לואץ'/AP

ווטרס עצמו אמר לתקשורת: "אני תוהה אם ניק קייב, בריאן (אדאמס, שיופיע בישראל בדצמבר – ש"ב) ותום יורק וכל האחרים שהו אפילו יום אחד או יומיים במעצר מנהלי, ללא האשמה או משפט, או אם אפילו פעם אחת העירו את ילדיהם באמצע הלילה ועצרו אותם, או אם הם עדיין יתעלמו מהצעקות של הקורבנות והתחינות הנואשות לעזרה בחברה האזרחית הפלסטינית (...). אתה יכול לשמוע את הבכי, לכבד את אחיך ואחיותיך ולעמוד לצדם במאבקם על זכויות אדם בסיסיות, שכולנו מקבלים שמובנות מאליהן, או שאתה יכול להפנות את גבך אליהם, ולבדר את השולטים בהם".

מייק לי. AP
הבמאי מייק לי/AP

בשנים האחרונות רוג'ר ווטרס פנה לאמנים רבים בבקשה שיבטלו את הופעותיהם בישראל. אחת הפניות הבולטות האחרונות מצדו היתה לרדיוהד, לפני הופעתם ב-19 ביולי בפארק הירקון בתל אביב, אולם הלהקה התעלמה מבקשתו וקיימה הופעה בלתי נשכחת אצלנו. זמן קצר לפני הופעתם, תום יורק הגיב לפניה של ווטרס בראיון למגזין הרולינג סטון: "אהיה איתך כן לגמרי: זה היה מאוד מבאס", אמר יורק. "יש המון אנשים שלא מסכימים עם תנועת ה-BDS, כולל אותנו. אני לא מסכים עם חרם תרבותי בכלל, וכך גם ג'יי קיי רולינג, נועם חומסקי ורשימה ארוכה של אחרים. יש אנשים שאני מעריץ כמו קן לואץ' שלעולם לא אעלה על דעתי להגיד להם איפה לעבוד או מה לחשוב. סוג הדיאלוג שהם רוצים להשית הוא כזה של שחור או לבן. יש לי בעיה עם זה. זה מאוד מצער שהם בוחרים לזרוק עלינו חרא בפומבי במקום לפנות אלינו באופן אישי. זה כל כך חסר נימוס להניח שאנחנו בורים או שאנחנו כל כך מפגרים עד שאנחנו לא יכולים להחליט עבור עצמנו. לדעתי זה מתנשא באופן קיצוני. זה מעליב ואני פשוט לא מצליח להבין למה ללכת לנגן בהופעת רוק או ללכת להרצות באוניברסיטה זה בעיה מבחינתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully