וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכה באלימות את בת זוגו והפקיר אותה על המדרכה: הצד האפל של בעז בנאי

2.11.2017 / 17:00

התפרצויות זעם אלימות, הרס עצמי וכישלון מקצועי: כיצד הפך הנסיך השברירי לבית משפחת בנאי לגבר מכה, שהותיר את בת זוגו חבולה על המדרכה והורחק על ידי המשטרה מבת זוגו הקודמת? תחקיר מיוחד

בועז בנאי. דרור עינב, דרור עינב
בעז בנאי/דרור עינב, דרור עינב

ביום חמישי לפנות בוקר, בתחילת מרץ האחרון, יצא המוזיקאי בעז בנאי מבר ה"אוקטובר" ברחוב אחד-העם בתל אביב עם בת זוגו שירה (שם בדוי). "אוקטובר" הוא בר שכונתי צנוע שמושך אליו שמות מוכרים מעולם הבידור הישראלי וגם בנאי הפך לבן-בית במקום. את שירה הכיר דרך חברה שלה, שאיתה ניהל מערכת יחסים רומנטית לפניה. הקשר בינו לבין שירה נמשך שלושה חודשים, על אף פער הגילאים הגדול ביניהם - שירה בת 24, בעז בן 40. את הצלקות מאותו לילה, שהחל כמו רבים לפניו, תישא איתה שירה ככל הנראה עד סוף ימיה. בני הזוג יצאו מהבר, נכנסו לרכבו של בנאי שחנה בקרבת מקום ונסעו. הדרמה שהתחוללה בשעות שלאחר מכן קיבלה כותרת יבשה למחרת בבוקר: זמר מוכר נעצר לחקירה בחשד שהכה את בת זוגו.

מהר מאוד שטפה חרושת שמועות את המדינה, אולם איש לא שיער ש"הזמר המוכר" הוא הנסיך לבית משפחת בנאי, דור שלישי לשבט החולש על עולם הבידור המקומי. בנאי מיהר להצטייד בעורכת דין ודאג להוציא צו איסור פרסום על שמו. למרות זאת, בעידן הווטסאפ והפייסבוק, היה קשה לשמור זאת בסוד. רבים התקשו להאמין שבנאי, גבר צנום עם תדמית עדינה ושקטה, הכה אישה וגרם לה לחבלות שבעקבותיהן פונתה לבית החולים. עם זאת, רבים ממכריו של בנאי - לא ממש הופתעו.

בועז בנאי. דרור עינב, דרור עינב
בעז בנאי, מתוך חזרות למופע מחווה בתיאטרון הקאמרי, ימים ספורים לאחר שהיכה את בת זוגו/דרור עינב, דרור עינב
בנאי, שהבחין בבת זוגו מרחוק, התקרב אליה, חטף מידה גם את כרטיס האשראי, והחל לחבוט בה. הוא בעט בגופה והטיח אגרופים בפניה, כל זאת כשהיא מוטלת על הרצפה - כך לפי כתב האישום

גם בימים שלאחר התפוצצות הפרשה, הסיפור לא זכה לסיקור אינטנסיבי בכלי התקשורת ועבר מתחת לרדאר, לשמחתו של בנאי. בריאיון שהעניק לוואלה! תרבות כמה ימים לאחר מכן, כאשר צו איסור הפרסום על שמו עדיין היה בתוקף, אמר בנאי לוואלה! תרבות כי התקשורת מנפחת את המקרה: "אני חושב שזה חלק מתוקף היותה, לסקר ולהעצים". לפני כחודש הוגש נגדו כתב אישום והוסר צו איסור הפרסום על שמו. כעת, משהתבררו הפרטים, עולה תמונה חמורה: לא רק שהתקשורת לא העצימה את פרטי המקרה, הסיפור המלא קשה עוד יותר, ומציג צדדים אכזריים בבנאי. בכתב האישום נכתב כי בשיאו של הערב הפקיר בנאי את בת זוגו כשהיא שוכבת פצועה על המדרכה לאחר שחבט בה בכל הכוח, היכה אותה באגרופיו וחטף ממנה את כרטיס האשראי והטלפון. בנאי הואשם בתקיפה הגורמת לחבלה של ממש, כזו שבגללה, כאמור, הובהלה לבית החולים.

כתב האישום החמור, שהגיע לידי וואלה! תרבות, מתאר את הסיטואציה לפרטי פרטים: הוויכוח בין בנאי לשירה החל כאשר בנאי נחשף להודעות מגבר זר על מכשיר הטלפון של בת הזוג, שעוררו את חשדו. השניים נכנסו לרכבו הפרטי שחנה בקרבת הבר "אוקטובר" והחלו לנסוע. הם לא הספיקו להתרחק הרבה מהמקום כשברוב זעמו עצר בנאי את הרכב, דחף את שירה החוצה ונסע. אחרי כמה דקות חזר בו, התקשר אליה, וכשעלתה לרכב - התלקח שוב ויכוח. הפעם, בנאי עצר את רכבו ושניהם יצאו ממנו. בנאי חטף מידה את מכשיר הטלפון שלה והחל לברוח. זו הייתה שעת לילה מאוחרת, סביב השעה ארבע לפנות בוקר ברחוב אבן גבירול. שירה נותרה ברחוב לבדה, ללא כסף מזומן, רכב או טלפון. היא ניגשה למכשיר הכספומט הקרוב כדי להוציא כסף ולנסוע חזרה לביתה. בנאי, שהבחין בה מרחוק, התקרב אליה, חטף מידה גם את כרטיס האשראי, והחל לחבוט בה. הוא בעט בגופה והטיח אגרופים בפניה, כל זאת כשהיא מוטלת על הרצפה - כך לפי כתב האישום. בנאי עזב את המקום כשהוא מותיר אותה חבולה ובוכייה ברחוב, השליך את הטלפון וכרטיס האשראי שלה ברחוב מרוחק – והסתלק.

עוד באותו נושא

בעז בנאי מואשם בהכאת זוגתו: "יכול היה להיות יותר קשה, שומר על שגרת חיי"

לכתבה המלאה
גברי בנאי. אביב חופי
דפנה וגברי בנאי, הוריו של בעז/אביב חופי
"הוא קיבל המון הזדמנויות גדולות בתעשייה וזה לא קרה", אמר אדם שמכיר את בנאי. "זה באשמתו. אולי בגלל הרס עצמי, אולי עצלנות. יש בו המון קסם והוא מאוד שנון, אבל הייתה תחושה של כפיות טובה בעבודה איתו"

בנאי נולד בתל אביב לפני 40 שנה וגם גדל בעיר. אמו, דפנה, מוכרת היטב בחוגי השמאל. שנים ארוכות שהיא חברה בוועד המנהל של ארגון הנוער "סדאקה-רעות" המקדם שותפות בין נוער יהודי וערבי. בשנים האחרונות הצטרפה גם לתנועת הנשים "מחסום ווטש" והיא מפרסמת מפעם לפעם מאמרי דעה בעיתון "הארץ". כשהייתה דפנה בת 21 נישאה לגברי בנאי המבוגר ממנה בכמעט עשור. גברי – שחקן, קומיקאי, צלע בשלישיית הגשש החיוור ואחת מאושיות התרבות המרכזיות בישראל - היה אז אב גרוש לאורי בן השלושה חודשים. אמו של אורי, אורנה שק, חזרה בתשובה ועזבה את הבית. דפנה גידלה את אורי מינקות ולימים הצטרפו למשפחה יסמין ובעז, שני אחיו של אורי. על אף גילו המבוגר יחסית, נמנה בעז על הדור הצעיר של משפחת בנאי המורחבת, הכוללת את אחיו אורי ובני דודו אלישע ונועם. הוא מתגורר בגפו ברמת אביב, לא רחוק מאחיו והוריו והוא רווק ללא ילדים.

בנאי לא גויס לצבא מטעמי בריאות, התנדב לשירות ושובץ בתקליטייה של גלי צה"ל. כשהשתחרר מהצבא התחיל לחפש עבודה. מכר של אחותו סייע לו להיכנס לערוץ הספורט, שם עבד במשך כארבע שנים בתפקידי הפקה שונים עד שנמאס לו. הוא ארז את חפציו ונסע לאמסטרדם, שם עבד כמלצר ובעבודות מזדמנות אחרות. פגישה מקרית עם מוזיקאי ישראלי הבהירה לו שעתידו נמצא בתחום המוזיקה. הוא התחיל לכתוב שירים והחליט לחזור לארץ. חמש שנים מאוחר יותר, בגיל 30, הוציא את אלבום הבכורה שלו.

בנאי מנסה כבר שנים לבנות קריירה מוזיקלית. שירו המוכר ביותר הוא גרסת כיסוי לשיר "מרוב אהבה" שכתב דודו המנוח יוסי בנאי והלחין מתי כספי. השיר זכה להשמעות רבות אולם למרות ההתחלה המבטיחה, בנאי לא הצליח להתרומם ולכבוש פסגות כשאר בני משפחתו, ונותר אנונימי יחסית לציבור הרחב. "הוא קיבל המון הזדמנויות גדולות בתעשייה וזה לא קרה", אמר אדם שמכיר את בנאי. "זה באשמתו. אולי בגלל הרס עצמי, אולי עצלנות. יש בו המון קסם והוא מאוד שנון, אבל הייתה תחושה של כפיות טובה בעבודה איתו". בנאי הוציא את אלבום הבכורה שלו "אהבת איש הפח" לפני עשור, אך לא זכה להצלחה מסחרית. אחריו יצא הסינגל "כל השבוע מרגיש כמו שבת", שהצליח להתברג לפלייליסט בכמה תחנות רדיו. לאורך הקריירה המוזיקלית שלו שיתף בנאי פעולה עם אמנים רבים, בהם דודו טסה, רפי פרסקי ואביתר בנאי. אלבומו השני, "אין אף אחד בבית", יצא ב-2013, ולמרות שנכלל בו הלהיט "מרוב אהבה", הוא לא זכה להצלחה. "בעז היה מאוד לחוץ בתקופה הזו, כי האלבום לא הצליח", סיפר מכר של בנאי.

לפני כמה שנים הצטלם לפרסומת לחומוס עם אביו גברי ואחיו אורי. בתקשורת פורסם אז כי עבור הפרסומת קיבלו השלושה כחצי מיליון שקלים. השילוב המשפחתי גם מתורגם למופע הבידור המוזיקלי "אלה הם בנאי", שבו מככבים השלושה. מלבד הופעות, בשנים האחרונות לימד מוזיקה בבית הנוער ביישוב גני תקווה. לפני שיצא אלבומו השני סיפר בראיון על ההתמודדות עם הפן הכלכלי של התחום: "לוקחים הלוואה, עושים קמפיין, מהדקים חגורה. עוד מעט אני בן 40 ואני לא יכול לחיות בלה-לה-לנד ולעשות תקליטים לעצמי, שאף אחד לא קונה אותם ולא בא להופעות".

גברי בנאי, אורי בנאי, בועז בנאי, שיר בחזרה. דייב שחר
גברי, אורי ובעז בנאי/דייב שחר
"לאחר שבנאי ובת זוגו נפרדו, עברה החברה להתגורר בבית סבתה. בנאי הגיע למקום, סירב להתפנות וצלצל באינטרקום עד שבני הבית נאלצו להזמין משטרה"

חברים ומכרים רבים שפנינו אליהם מסביבתו הקרובה של בנאי שמרו על שתיקה. הם סירבו לדבר על אופיו הבעייתי ולשתף פעולה. ספק הגנו עליו, ספק ביקשו לשמור מרחק מהפרשה. "הוא תמיד היה נינוח, מנומס וסבלני. יש לו חוש הומור מעולה. אנחנו תמיד משוחחים על כדורגל ומוזיקה, אני מאוד מופתע", אמר מכר של בנאי. מכר אחר תהה: "הוא ואלימות? קשה לי לדמיין. הוא נראה שדוף לגמרי".

ייתכן שחלק מחבריו של בנאי אכן לא מכירים את הצדדים האלה בו. ייתכן שדמותו השברירית לכאורה מצליחה לבלבל אותם. עם זאת, כאמור, רבים ממכריו הקרובים לא הופתעו כלל ותחקיר וואלה! תרבות מאשרר תחושות אלה וחושף צדדים אפלים בבנאי, פרצי אלימות, התפרצויות זעם ומערכות יחסים קשות: מתברר שזו לא הייתה הפעם הראשונה שבה בנאי נעצר ובילה בתחנת המשטרה על רקע מערכת יחסים עם בת זוג. לפני כשנתיים הוא עוכב לחקירה ואף הורחק ל-15 יום מאישה שאיתה היה בקשר רומנטי, בהוראת המשטרה. גורם במשטרה סיפר לוואלה! תרבות כי לאחר שבנאי ובת זוגו נפרדו, עברה החברה להתגורר בבית סבתה. בנאי הגיע למקום, סירב להתפנות וצלצל באינטרקום עד שבני הבית נאלצו להזמין משטרה ובנאי, כאמור, עוכב לחקירה במשטרה.

על אף קשר השתיקה, גם בסביבתו היו מי שהסכימו לחשוף מעט ממה שקרה בחדרי חדרים. "אני זוכר מערכות יחסים סוערות מאוד ודרמטיות", חשף אחד ממכריו. "היו הרבה פגיעות, נרשם קושי גדול בפרידות, דיכאונות קשים, הוא היה שותה הרבה בפרידות. אני זוכר שהכול היה נורא עוצמתי: אהבות גדולות, מערכות יחסים מועצמות. לא הייתי בתוך מערכת היחסים אבל מבחוץ זה נראה סוער למדי".

היית מתאר אותו כאובססיבי?

"אני מעריך שכן, איזה אמן לא אובססיבי? אני זוכר שבריריות קשה ואני זוכר לפחות פעמיים שברון לב גדול. זה העסיק אותו. הוא לא השתחרר בקלות מהקיום של בת הזוג בחייו". בריאיון שהעניק בנאי לפני כעשור תיאר את עצמו כטיפוס התמכרותי: "אפשר לומר שאני מכור לכל דבר שאני עושה יותר מפעם אחת (...). אני יכול להגדיר את עצמי כאדם שהוא יותר מדי טוטאלי".

חבר אחר חשף פרטים מטרידים ממערכת יחסים קודמת של בנאי: "היו לו קשרים של טרור פסיכולוגי. אותה הבחורה נזרקה מהבית על ידו אינספור פעמים – ואז הוא החזיר אותה, אמר לה 'תעופי מהבית', ואז שוב פעם 'בואי בואי', היו גם חפצים שעפו שם כמה וכמה פעמים". מכר אחר הוסיף: "מדובר באדם מאוד חסר ביטחון. יש בו דו קוטביות. מצד אחד הוא מאמין שהוא הכי גאון בעולם, מצד שני חוסר ביטחון רציני. הוא סובל מחשיבות עצמית מופרזת, ומתחושה שהעולם סובב סביבו. אך לצד אלה יש בו המון קסם והוא מאוד שנון".

ND כתב אישום הוגש נגד הזמר בועז בנאי בגין הכאת בת זוגו. מערכת וואלה! NEWS
"מערכות יחסים סוערות". בנאי ואחת מבנות הזוג שלו/מערכת וואלה! NEWS
"היו לו קשרים של טרור פסיכולוגי. אותה הבחורה נזרקה מהבית על ידו אינספור פעמים – ואז הוא החזיר אותה, אמר לה 'תעופי מהבית', ואז שוב פעם 'בואי בואי'"

כבן למשפחת בנאי, בעז נשא על עצמו מטען שלא תמיד התמודד עמו בקלות. בריאיון שהעניק בעבר סיפר שכבר בכיתה א' אמרה לו אחת המורות שמאחר והוא נושא את שם המשפחה 'בנאי', היא מצפה ממנו ליותר. "הרגשתי צורך להראות שלמרות שאני בנאי, אני אהיה הכי בעייתי", סיפר. "לקח לי שנים להשתחרר מהצורך להוכיח את זה, הצורך לבעוט". ואכן בילדותו עבר בנאי בין בתי ספר, ממסגרת למסגרת. נדד בין בתי ספר יסודיים. גם שנות גיל ההתבגרות לא היו פשוטות. הוא עבר לתיכון גימנסיה הרצליה, משם לגימנסיה שלווה, ולבסוף לתיכון אנקורי.

כל החברים הקרובים איתם דיברנו תיארו אדם חד-מחשבה, להטוטן-מילים רב-קסם, חבר נאמן ואדם בעל חוש הומור. שני הדברים האהובים עליו בעולם הם מוזיקה והפועל תל אביב. פעם הלך ברחוב עם אביו והשניים פגשו במקרה את ראש עיריית תל אביב רון חולדאי. גברי הציג את בנו, שהתפרץ לעברו של חולדאי ההמום. "בעז התחיל לרדת עליו שם ליד כל האנשים, בגלל שהרסו את אוסישקין", סיפר גברי בריאיון לפני כמה שנים, "ואני לא ידעתי איפה לקבור את עצמי".

מאז החלה הפרשה עברה יותר מחצי שנה. שירה, קורבן התקיפה, מנסה להתאושש, להתמודד עם הטראומה ולחזור לחייה. בנאי ממשיך בחייו הרגילים: באוגוסט הוא העלה לחשבון האינסטגרם שלו תמונות מחופשה בחו"ל ובחודש שעבר הופיע בקפה ביאליק בתל אביב. נכון לשנת הלימודים הקודמת בנאי אף המשיך ללמד בני נוער בגני תקווה. לצד אלה, פרסם תיאטרון הבימה בימים האחרונים את המופע המשותף שלו ושל בני משפחתו, "אלה הם בנאי".

באמצע דצמבר צפוי להתקיים דיון ראשון בבית המשפט השלום בתל אביב. בנאי בינתיים סיים את ההתקשרות עם עורכת הדין שליוותה אותו בראשית הפרשה, ושכר את שירותיה של עורכת הדין אילת חכמון. אחד המהלכים אותם יזם לאחרונה הוא הגשת תלונה במשטרה נגד שירה. בנאי טען בפני החוקרים שהיא הטרידה אותו בהודעות ובטלפונים, והציג בפניהם ראיות לכאורה. שירה נחקרה באזהרה ואף התקיים בין השניים עימות. לאחר שנחקר, הורחק בנאי ל-30 יום משירה ול-15 יום מביתה. שירה הורחקה ל-15 יום מביתו של בנאי ול-30 יום ממנו. במעמד העימות שילם בנאי אלף שקלים ערבות. במשטרה מדווחים שהחקירה הסתיימה וכעת מחכים להחלטת התביעות.

שירה סירבה להתראיין לכתבה, אך אמה מסרה במקומה: "אני יכולה לומר בבירור שהיא מנסה להתאושש ולחזור לשגרה. אנחנו מקווים שהצדק ינצח ושאשה נוספת לא תסבול מאלימות פיזית, נפשית ומילולית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הוא היה שותה הרבה בפרידות. אני זוכר שהכול היה נורא עוצמתי"/מערכת וואלה!, צילום מסך
seperator

תגובות:

בעז בנאי מסר בתגובה באמצעות עורכת דינו אילת חכמון: "כידוע, נשים הבוחרות להגיש תלונת שווא כאשר הגבר מבקש לסיים את הקשר ביניהם (גם כאלו המסתיימות בכתב אישום) מהוות תופעה קשה ומטרידה. התנהלות הגורמת לפגיעה לא רק בגבר 'התורן', אלא בנשים אשר חוות באמת אלימות. לראיה, רק לאחרונה ניתן צו הרחקה כנגד המתלוננת, אשר מטרידה את מרשי ללא הרף.

ככל הנוגע לטענות הנוספות שהעליתם, ובחרתם להאדיר את האמור בהן במילים 'גדולות' אך חסרות משמעות. המדובר בטענות חסרות כל בסיס, אשר מהוות לשון הרע, ובמילא משטרת ישראל, אשר לטענתכם טורחת ומעבירה לכם מידע, בחרה שלא לפעול כנגד מרשי, ועל כך יש לומר דרשני.

"לסיום, צר לנו ששיקולים אישיים, הם אלו שהביאו לכתיבת הכתבה. כולי תקווה שהתנהלות של תלונות השווא, ובמיוחד כעונש על סיום יחסים, תיפסק, וניתן יהיה לנהל מערכת יחסים ולסיים אותה ללא חשש".

תגובת התיאטרון הלאומי "הבימה": "מדובר באולם מושכר, אין להבימה קשר להצגה זו. התיאטרון לא מממן את ההפקות באולמות המושכרים ובכלל זה גם לא את מערך השיווק הקשור בהן, בכל פרסום מדובר על הצגות אורחות וכאמור לתיאטרון אין קשר להצגות אלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully