וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוי ג'ורג' וזוהר ארגוב: 5 דברים שאסור לכם לפספס השבוע

2.11.2017 / 6:03

לאיזה סרט מומלץ ללכת בסוף השבוע? לאיזו סדרה כדאי להתחיל להתמכר? ועל איזו הופעה שווה להוציא את הכסף השבוע? וואלה! תרבות מפנקת אתכם מדי יום חמישי עם 5 המלצות תרבותיות שוות במיוחד – ועוד אזהרה ממה כדאי דווקא להתרחק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קאלצ'ר קלאב

ילדי שנות השמונים נהגו לחבר את שמות כוכבי התקופה לרצף הבא: דיוויד בואי ג'ורג' מייקל ג'קסון. עצוב שמכל הכוכבים האלה נשאר בחיים רק בוי ג'ורג'. אבל משמח שהוא כשלעצמו חי, ויגיע להופעה חיה עם להקתו קאלצ'ר קלאב השבוע בישראל במסגרת סיבוב האיחוד העולמי של הלהקה (כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות).

הלהקה, החתומה בין השאר על הלהיטים "Do You Really Want to Hurt Me" ו-."Karma Chameleon", כבר הופיעה בישראל בימי הזוהר שלה, בשנת 1985, וג'ורג' הופיע סולו בישראל בשנת 2011 כאורח בהופעתו של המפיק מארק רונסון בגני התערוכה בתל אביב. שנה קודם לכן תקלט בישראל במסיבה של שמעון שירזי. ועדיין, מרגש לפגוש את דמותו האנדרוגינית, אוהבת היהדות ומעוררת הנוסטלגיה. נקווה שג'ורג' ישיר גם את להיט הסולו המרגש שלו "משחק הדמעות", שיר הנושא של הסרט בעל אותו שם.

מתי? 7 בנובמבר

איפה? היכל מנורה מבטחים

למה? כי שבוע לאחר חזרת "דברים מוזרים", יש לגיטימציה נוספת לשובם של הקאמבק של האייטיז.

לרכישת כרטיסים

Culture Club - Karma Chameleon

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

להקת הבלט הגיאורגית - סוחישווילי

להקת המחול הגיאורגית הלאומית, סוחישווילי, רק נשמעת ארכאית ומיושנת אבל למעשה מדובר במופע מרהיב, ססגוני, ועשיר בביצועים, בתלבושות פולק מפוארות ובתזמורת חיה. הלהקה, שזה הביקור השני שלה בארץ, מחדשת את הרפרטואר שלה, ועולה על הבמות הישראליות בליווי של 60 רקדנים. לאוהבי המחול, אבל לא רק.

מתי? 4,6,7,8,9/11

איפה? ירושלים, תל אביב, אשדוד, באר שבע, חיפה

למה? טעימה קטנה מגאורגיה, בלי לעזוב את ישראל

לרכישת כרטיסים

ככה הם נראים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ענן על מקל

מופע הילדים המשובח "ענן על מקל" חוגג חמש שנים (ואלבום פלטינה שיצא במקביל). המופע, שהפך לאחד המופעים המצליחים והאהובים בישראל, מציג תמונות חיים קטנות של ילדה בשם עמלי שחווה את המציאות בדרך משעשעת ומלאת דמיון. הרביעייה המוכשרת - ירדן בר כוכבא, עידן אלתרמן, טל בלכרוביץ' ודידי שחר – הלחינה, עיבדה ושרה בכישרון מלא קסם את שיריה הרגישים והמצחיקים של סופרת הילדים רינת הופר. אם איכשהו פספסתם את המופע, קחו את הילדים וטוסו לראות.

מתי? 4 בנובמבר, 13:00

איפה? זאפה הרצליה

למה? כי זה הכבש ה-16 של ימינו

לרכישת כרטיסים

ענן על מקל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

זוהר ארגוב: סוף עצוב וידוע מראש

30 שנה לאחר שזוהר ארגוב מת בתא המעצר של משטרת ראשון לציון, במה שנראה כהתאבדות, עולה הסדרה "זוהר ארגוב: סוף עצוב וידוע מראש" של דני דותן ודליה מבורך. ארגוב הורשע באונס בשנת 1978 ונגזרו עליו שלוש שנות מאסר, מהן אחת בפועל, והיו מי שחשבו - בצדק - שראוי היה לעסוק בנושא בהיקף נרחב יותר בסדרה. לצד עובדה צורמת זאת, זו סדרה מעניינת על אחד מהאייקונים הגדולים של עולם התרבות הישראלית, המשלבת חומרי ארכיון נדירים והקלטות ביתיות.

מתי? החל ב-6 בנובמבר, מידי יום ב-21:00

איפה? HOT8

למה? כי תמיד מרגש לשמוע ביצועים נדירים של ארגוב

"ים של דמעות". זוהר ארגוב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דוקאביב גליל ה-9

כל השנה כולם מדברים על זה שצריך לבזר את התרבות הישראלית ולהוציא אותה מתחומי מדינת תל אביב, והנה סוף כל סוף גם עושים משהו בנידון: ביום רביעי יחל במעלות תרשיחא פסטיבל הקולנוע התיעודי השנתי, מבית היוצר של דוקאביב, והתפריט שלו בהחלט מצדיק נסיעה צפונה. בין השאר, תהיה בו בכורה ישראלית ל"ג'יין", אחד הדוקואים המדוברים של העונה האחרונה בארצות הברית, וכן לסדרה המסקרנת של אבידע לבני על אריק איינשטיין. בערב הפתיחה החגיגי יוצא "סאלח, פה זה לא ארץ ישראל" של דוד דרעי, שבדיוק זכה בפרס היוצרים הדוקומנטריים, ובהמשך אפשר יהיה להתענג על עוד שלל יצירות דוקו משובחות ובהן "אחרייך", "אני לא הכושי שלכם", "אנשים ומקומות", "דינה", "מוחי" ו"הקיר" והרשימה עוד ארוכה.

מתי? 7-11 בנובמבר

איפה? מעלות תרשיחא

למה? גן עדן לשוחרי דוקו

לקראת הפסטיבל, דוקאביב גליל 2017

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המסחרה סביב יום השנה לרבין

4 בנובמבר תמיד יהיה יום שחור, אבל לפחות אפשר היה לציין אותו באופן מכובד. תחת זאת, כמו כל דבר אחר בימינו, גם הוא עומד להפוך בסוף השבוע הזה למפגן של ספינים, התלהמות ואגוצנטריות. עמוס גיתאי שוב יעשה סיבוב על התאריך, ואף שסרטים עולים כאן בדרך כלל ביום חמישי, סרטו החדש "ממערב לירדן", יקיים את הבכורה שלו דווקא בשבת; ובאשר למדיה החברתית – ובכן, במקרה הטוב נקבל שלל סטטוסים מז'אנר המנוח ואני, שמטרתם האמיתית תהיה להמחיש כמה חמודים היו כותביהם בגיל 14, ובמקרה הרע נקבל שלל קריאות מחודשות של ההיסטוריה מסוגת ה"היתה הסתה משני הצדדים". ובטלוויזיה? "מאסטר שף". כל זה רק על קצה המזלג, אז באמת שעדיף להסתתר מתחת לסלע ולהתגעגע לימים בהם גם כשהיה פה חושך, לפחות ידענו לעמוד זקופים ולהדליק נרות כדי שיהיה גם קצת אור.

למה לא? כי גם לפארסה שנהייתה מהשיח הישראלי יש גבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully