וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האשמת הקורבן: מוריסי מגן על קווין ספייסי והארווי וויינשטיין; לינה דנהאם תוקפת את המתלוננת

19.11.2017 / 12:59

"נשים יודעות בדיוק מה קורה ומשתפות עם זה פעולה", אמר מוריסי. "אחרי כן הן מרגישות מבוכה, או שלא אוהבות את זה, ואז הן משנות כיוון ואומרות, 'הותקפתי, נגררתי לחדר'". ואילו דנהאם אמרה כי ההאשמה של שחקנית כלפי תסריטאי בסדרה שלה "משתייכת ל-3 אחוזי תלונות שווא"

מוריסי. AP
"זה לא נשמע לי מאוד אמין. נשמע לי שספייסי מותקף שלא לצורך". מוריסי/AP

מוריסי אף פעם לא היה אחד שחוסך את דעותיו גם אם הן שנויות במחלוקת - יעיד שיר האהבה שלו לישראל באלבומו החדש, "Low In High School", שיצא ביום שישי האחרון - אלא שהפעם נראה שהוא הלך צעד אחד רחוק מדי. בריאיון לעיתון הגרמני Spiegel Online התבטא הזמר הבריטי בנוגע לקווין ספייסי והארווי וויינסטין, ואמר כי המתקפות עליהם לא מוצדקות, וכי האחריות ברוב המקרים חלה דווקא על המותקפות והמותקפים.

"למיטב ידיעתי, ספייסי היה בחדר השינה עם נער בן 14. קווין ספייסי היה בן 26 והנער בן 14", אמר מוריסי. "אי אפשר שלא לתהות אם הנער לא ידע מה עלול לקרות. לא יודע לגבייך אבל אני אף פעם לא הייתי במצבים כאלה בנעוריי. אף פעם. תמיד ידעתי מה עלול לקרות. כשאתה בחדר השינה של מישהו, אתה חייב להיות מודע למקום שזה יכול להוביל אליו. לכן זה לא נשמע לי מאוד אמין. נשמע לי שספייסי מותקף שלא לצורך".

בריאיון התבטא הזמר גם על הארווי וויינשטיין והטיל את מלוא כובד האחריות על הנשים שבאו איתו במגע. "נשים יודעות בדיוק מה קורה והן משתפות עם זה פעולה. אחרי כן הן מרגישות מבוכה, או שלא אוהבות את זה, ואז הן משנות כיוון ואומרות, 'הותקפתי, הופתעתי, נגררתי לחדר'. אבל אם הכל היה מתנהל כשורה והיה מספק להן קריירה מעולה, הן לא היו מדברות על זה. אני שונא אונס. אני שונא התקפות. אני שונא מצבים מיניים שנכפים על מישהו. אבל במקרים רבים, אדם מסתכל על הנסיבות וחושב שמישהו שמתקרא קורבן הוא בסך הכל מאוכזב. במהלך ההיסטוריה של הרוקנ'רול היו מוזיקאים ששכבו עם המעריצות שלהם. אם תלכי לאורך ההיסטוריה, כמעט כולם אשמים בסקס עם קטינות".

לינה דנהאם. GettyImages
נשים לא משקרות? לינה דנהאם/GettyImages

גם לינה דנהאם, יוצרת הסדרה "בנות", עמדה במוקד סערה בסוף השבוע האחרון. אחרי שיחד עם שותפתה ליצירה, ג'ני קונר, שחררה הודעת תמיכה בתסריטאי הסדרה מוריי מילר, שהואשם בתקיפה מינית על ידי השחקנית אורורה פריניו. "במסגרת סערת הההאשמות הנחוצות כל כך של החודשים האחרונים בהוליווד, התרגשנו לשמוע את קולן של נשים רבות כל כך על חוויותיהן האפלות בתעשייה", כתבה דנהאם. "זוהי תקופה חשובה של שינוי, וכמו כל פמיניסטית בהוליווד ומעבר לה, אנו חוגגים אותה. אולם במהלך כל תקופת שינוי, ישנה נטייה בתרבות, בהתלהבות ובקנאות שסוחפים אותנו, להפיל גם מטרות שגויות. אנו מאמינות, מאחר ועבדנו עמו בצמוד במשך מחצית עשור, שזהו המקרה של מוריי מילר. בעוד האינסטינקט הראשוני שלנו הוא להקשיב לסיפורה של כל אישה, הידע הפנימי שלנו על המקרה מאפשר לנו להיות בטוחים שבאופן מצער ההאשמה הזאת משתייכת לשלושת האחוזים של תלונות שווא שמוגשות מדי שנה. זאת בושה אמיתית להוסיף לנתון הזה, ואנחנו עומדים מאחורי מוריי".

כצפוי, דבריהן זכו לקיתונות זעם על האשמת הקורבן ותמיכה אוטומטית בחשוד, בפרט לנוכח ציוץ של דנהאם מחודש אוגוסט האחרון שבו כתבה "נשים לא משקרות", שאחרי התבטאותה החדשה הוצף שוב ושוב על ידי גולשים בטוויטר. היום (ראשון) חזרה בה דנהאם ונאלצה להתנצל. "מעולם לא חשבתי שאפרסם הצהרה על תמיכה באדם שחשוד בתקיפה מינית, אבל בתמימותי האמנתי שחשוב להביע את השקפתי האישית על מצבו של חברי, כפי שהתרחשה בחודשים האחרונים. אני מבינה כעת שזה היה העיתוי הגרוע ביותר לצאת בהצהרה כזו ואני מתנצלת... כל אישה שמחליטה לחשוף מקרה כזה ראויה להישמע באופן מוחלט, ומערכת היחסים שלנו עם החשוד לא צריכה להילקח בחשבון בהתייחסות למקרה. כל אדם וכל פמיניסטית חייבים להאזין לה".

עוד באותו נושא

לב אנגלי: מוריסי הגיע כדי לבאס את הקהל הישראלי, אבל לא תהיה תביעה ייצוגית

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully