וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

91 שמות: רשימת החיסול של הארווי ויינשטיין נחשפת

19.11.2017 / 15:03

העיתון הבריטי "אובזרבר" חשף רשימה סודית שבה כתובים שמותיהם של 91 אנשים שאותרו על ידי מפיק העל ההוליוודי ושאליהם הוא ניסה להגיע בניסיון לגלות מה הם יודעים על הטענות נגדו לפיהן אנס ותקף מינית, וכן לגלות האם הם מתכוונים לעשות משהו בנידון

עריכת וידאו: ניר חן

רשימות החיסול הסודיות של הארווי ויינשטיין נחשפות: העיתון הבריטי "אובזרבר" חשף היום (ראשון) רשימה סודית שבה כתובים שמותיהם של 91 אנשים שאותרו על ידי מפיק העל ההוליוודי, ושאליהם הוא ניסה להגיע בניסיון לגלות מה הם יודעים על הטענות נגדו לפיהן אנס ותקף מינית, וכן לגלות האם הם מתכוונים לעשות משהו בנידון.

ברשימה כלולים פובליציסטים, מפיקים, אנשי כספים ואחרים שעובדים בתעשיית הקולנוע. אותם שמות, שזוהו על ידי ויינשטיין כמי שעלולים לצאת בפומבי עם ההאשמות נגדו, הועברו לצוות ששכר שמטרתו העיקרית היא "לסלק" את הטענות שתקף נשים מינית. לפי הדיווח, המסמך הוכן בתחילת 2017, כלומר חודשים ארוכים לפני התפוצצות הפרשה.

בין השאר מופיע ברשימה שמה של רוז מק'גוון שהאשימה את ויינשטיין באונס, וכן לורה מאדן שחשפה כיצד המפיק הציע לה מסאג' במלון באנגליה בשנת 1991. שתי השחקניות היו בין הראשונות שחשפו את הטענות נגד ויינשטיין והובילו להתפוצצות הפרשה. ברשימה מופיעים גם שמותיהן של סופי דיקס, זלדה פרקינס ועוד. כ-50 שמות ברשימה סומנו בצבע אדום כדי להבהיר שהם נמצאים בעדיפות גבוהה, כלומר אנשים שויינשטיין רצה להגיע אליהן במיוחד כדי להשתיקן. עוד יצוין כי לא ברור אם המפיק התכוון לחתום על הסכמי שתיקה עם האנשים שהופיעו באותה רשימה, או שמא לפעול מולם בדרך אחרת.

הארווי ויינשטיין. GettyImages
סימן באדום. הארווי ויינשטיין/GettyImages

לפני כשבוע וחצי חשף הניו יורקר פרטים על הסוכנים הפרטיים שהפעיל ויינשטיין כדי להלם אימים על מתלוננות ועיתונאים. בתחקיר נחשף שאחת מהחברות שהציעו את שירותיהן לויינשטיין היא Black Cube הישראלית, שמעסיקה שורה של יוצאי צבא ומוסד ישראלים, כמו גם בוגרי חטיבות המודיעין.

הדיילי מייל חשף את זהותה של אחת הסוכנות, סטלה פן בת ה-30. על פי ממצאי התחקיר, פן עשתה שימוש בזהויות בדויות שונות כדי להשיג פגישות עם מתלוננות ועיתונאים, בניסיון לדלות מידע על כוונותיהם ועל המידע שנמצא ברשותם. בין היתר, נפגשה פן עם השחקנית רוז מק'גוון - אחת המתלוננות נגד ויינשטיין - והצליחה להשיג עותק מספר זכרונות פרי עטה, שטרם פורסם. השתיים נפגשו שלוש פעמים: בניו יורק, קליפורניה ופגישה נוספת בונציה. בכל אחת מהפגישות לחצה עליה פן לקבל מידע נוסף על טענותיה נגד ויינשטיין.

פן שירתה בצה"ל, ועל פי טענת הדיילי מייל אף מתגוררת ביפו. באתר החברה נכתב שעלתה לישראל מיוגוסלביה לשעבר ב-1994 ושירתה בחיל האוויר. בנעוריה לקחה חלק במשלחות לארה"ב ואוסטרליה למטרת גיוס כספים עבור קהילות יהודיות. ב-2010 סיימה את לימודיה בבית הספר למשחק של ניסן נתיב.

בפגישותיה עם מתלוננות טענה כי היא נציגה של ארגון לזכויות נשים, ואף ביקשה ממק'גוון לנאום בכנס נשים שאירגנה. גם אחרי שפרשת ויינשטיין נחשפה, המשיכה פן לשמור על זהותה הבדויה. במייל ששלחה למק'גוון לאחר שחשפה את טענותיה כלפי ויינשטיין, שיבחה את אומץ ליבה . "היי אהובה, איך את מרגישה? רק רציתי לומר לך כמה אמיצה אני חושבת שאת", נכתב במייל.

עוד באותו נושא

נחשפה זהותה של הסוכנת הישראלית שהפעיל הארווי ויינשטיין

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רשימת החיסול של המפיק, מתוך ה'אובזרבר'/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully