וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר ווטרס עונה לניק קייב: "ומה אם זו הייתה הארץ הכבושה שלך?"

27.11.2017 / 8:22

רוג'ר ווטרס ובריאן אינו הגיבו בחריפות לאמירת ניק קייב, בתגובה לשאלת וואלה! תרבות, כי בחר "לעמוד נגד אלו שמנסים להשתיק מוזיקאים" וכי "ה-BDS גרמו לי להופיע בישראל". ווטרס: "מה אם זו הייתה ארצך הכבושה? הכפרים שלך שנהרסו כדי לבנות עליהם איצטדיונים לכובשים?"

שגיא בן נון על הופעת ניק קייב בישראל מתוך המהדורה המרכזית 19.11.17/וואלה!, עריכת וידאו: ניר חן

המוזיקאים רוג'ר ווטרס ובריאן אינו הגיבו בחריפות לדבריו של המוזיקאי ניק קייב אתמול, שנאמרו בתשובה לשאלת וואלה! תרבות, לפיהם בחר "לעמוד באופן עקרוני נגד אלו שמנסים להשתיק מוזיקאים" וכי "אפשר לומר שה-BDS גרמו לי להופיע בישראל". ווטרס מסר בהודעה לעיתונות: "ניק חושב שזה נוגע לצנזורה של המוזיקה שלו? מה? ניק, עם כל הכבוד, המוזיקה שלך לא רלוונטית לנושא הזה, וכך גם המוזיקה שלי, של בריאן אינו ושל בטהובהן. העניין הוא לא המוזיקה, העניין הוא זכויות אדם".

בהמשך המכתב האשים ווטרס את קייב ב"אדישות יהירה". "מה אם זה היה הבית ההרוס שלך?", הוסיף וכתב ווטרס, "הארץ הכבושה שלך? הכפרים שלך שנהרסו כדי לבנות עליהם אצטדיונים לכובשים לקידום הופעות פופ? עצי הזית העקורים שלך? שבעה מיליון מהאחים והאחיות שלך שחיים במחנות פליטים? קורבנות טיהור אתניים? האם הצער שלך ינצח את האובססיה שלך לחששות מצנזור המוזיקה שלך?"

ניק קייב בהופעה בהיכל יד אליהו. אורית פניני,
ניק קייב בהופעתו אמש בישראל/אורית פניני

ואילו בריאן אינו מסר בתגובה לדברי קייב: "טיעוני ה-BDS פשוטים למדי: ישראל השתמשה בעקביות ובהתפארות בחילופי התרבות כצורה של הסברה כדי לשפר את התדמית של המדינה בעולם, וכדי 'להראות את פניה היפים של ישראל', כדברי משרד החוץ. קמפיין ה-BDS פשוט מבקש לא לקחת חלק מההסברה הזאת. זה לא קשור ל'השתקת' אמנים - האשמה צורמת לדעתי כשמשתמשים בה בהקשר שבו מיליוני אנשים מושתקים לצמיתות. ישראל מוציאה מאות מיליוני דולרים על הסברה, והצד שלה בוויכוח נשמע בקול רם וצלול. בנוסף לטקטיקת ההפחדה בתיוג כל צורת ביקורת על המדיניות הישראלית כ'אנטישמית' , זה יוצר תמונה מאוד לא ישרה של מה שקורה".

הדברים של קייב נאמרו במהלך מסיבת העיתונאים שקיים הזמר אתמול (ראשון) בהיכל מנורה מבטחים בתל אביב, לפני הופעותיו אמש והערב, החותמות את הסבב הנוכחי שלו. קייב התבקש על ידי וואלה! תרבות להתייחס לקריאות של המוזיקאי רוג'ר ווטרס כחלק מ-25 אמנים ואקטיביסטים לא להופיע בישראל, במכתב פתוח בו כתבו בין השאר "אל תופיע בישראל בזמן שהאפרטהייד נמשך".

עוד באותו נושא

ניק קייב בישראל: "ה-BDS גרמו לי להופיע בישראל"

לכתבה המלאה
רוג'ר ווטרס. Karl Walter, GettyImages
רוג'ר ווטרס/GettyImages, Karl Walter

קייב השיב לנו: "אם אתה מופיע בישראל, אתה חייב לעבור השפלה פומבית על ידי ווטרס וחבריו. אף אחד לא רוצה להיות מושפל. פשוט נהיה קל יותר לשכוח מישראל. לצערי עשיתי את זה במשך 20 שנה. "קיבלתי מכתב מבריאן אינו לפני שלוש שנים לחתום על עצומה למען פלסטין. לא רציתי לחתום על העצומה כי היה שם משהו מסריח. ואז הבנתי שאני לא חותם על העצומה, והבנתי שאני לא מופיע בישראל ומרגיש שזה מתוך פחד. בסופו של יום, יש שתי סיבות: ראשית, אני אוהב את ישראל. שנית, לעמוד באופן עקרוני נגד אלו שמנסים להשתיק מוזיקאים. אפשר לומר שה-BDS גרמו לי להופיע בישראל".

התשובה של קייב לשאלת וואלה! תרבות צוטטה בכלי תקשורת רבים בארץ ובעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully