וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכון הקולנוע האמריקאי: "וונדר וומן" בין עשרת הסרטים הטובים של השנה

7.12.2017 / 23:32

המוסד היוקרתי פרסם את רשימת המצטיינים של השנה החולפת, הנחשבת גם לאחד האינדיקטורים החשובים לקראת האוסקר. "וונדר וומן" בפנים, יחד עם "דנקרק", "תברח", "העיתון" של ספילברג ואחרים שחיזקו את מעמדם בעונת הפרסים

יח"צ - חד פעמי

עונת הפרסים ממשיכה במלוא הכוח, והיום הגיע תורו של מכון הקולנוע האמריקאי, ה-AFI, להכריז על עשרת הסרטים הטובים של השנה.

ההכרזה הזו יוקרתית כשלעצמה ונחשבת גם אינדיקטור רציני לקראת הפרסים של האקדמיה האמריקאית לקולנוע: בדרך כלל, בין שישים אחוז למאה אחוז מהסרטים שמופיעים כאן חוזרים גם ברשימת המועמדים לקטגוריית הסרט הטוב ביותר באוסקר.

מנקודת מבט מקומית, השם הבולט בעשירייה השנה הוא "וונדר וומן" בכיכובה של גל גדות, שמשפר בכך את סיכוייו לשבור את תקרת הזכוכית השמורה בדרך כלל לסרטי קומיקס ולהיות מועמד לאוסקר – אם כי שוב, האזכור של המכון האמריקאי לקולנוע אמנם מקדם אותך בגדול, אבל ממש לא מבטיח שום דבר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך "וונדר וומן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ועוד בעשירייה: "תברח", מותחן האימה החברתי על יחסי שחורים-לבנים בארצות הברית, שגם נבחר השבוע לסרט השנה של כתב העת היוקרתי "סייט אן סאונד"; "ליידי בירד", סרטה הראשון כבמאית של גרטה גרוויג, שנבחר לסרט השנה בידי איגוד המבקרים של לוס אנג'לס; "קרא לי בשמך", שנבחר לסרט השנה של איגוד המבקרים של ניו יורק, ויפתח בקרוב את פסטיבל הקולנוע היהודי בירושלים.

"חולי אהבה", הקומדיה הרומנטית שהיתה אחד מלהיטי האינדי הגדולים של הקיץ, גם אצלנו; "דנקרק" המונומנטלי של כריסטופר נולאן; "צורת המים" של גיירמו דל-טורו, זוכה פרס אריה הזהב בפסטיבל ונציה האחרון; "העיתון" של סטיבן ספילברג, בכיכובם של מריל סטריפ וטום הנקס; "פרויקט פלורידה", שווילם דפו ככל הנראה יזכה עליו באוסקר לשחקן משנה; ו"שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי" בכיכובה של פרנסס מקדורמנד, אחת הפייבוריטיות לאוסקר בקטגוריית המשחק.

חוץ אולי מ"וונדר וומן" ומ"חולי אהבה", הרשימה הזו היתה צפויה למדי. בולטים בהעדרם "השעה האפלה" עם גרי אולדמן כצ'רצ'יל, "חוטים נסתרים", סרט הפרישה של דניאל דיי לואיס, "פרחים בבוץ" של נטפליקס, "The Disaster Artist" של ג'יימס פרנקו ו"קוקו" של פיקסאר, שיקוו לגורל טוב יותר עם פרסום המועמדויות לגלובוס הזהב בשבוע הבא.

מכון הקולנוע האמריקאי פרסם גם את רשימת עשרת הסדרות הטובות של השנה, ואלה שמות: "שקרים קטנים גדולים", "הכתר", "משחקי הכס", "דברים מוזרים", "אויבות: בטי וג'ואן", "סיפורה של שפחה", "החיים עצמם", "לא בטוחה", "המקום הטוב" ו"מאסטר אוף נאן".

עוד באותו נושא

אתר IMDB: גל גדות היא הכוכבת הגדולה של השנה

לכתבה המלאה
ליידי בירד. מתוך הסרט ליידי בירד,
מתוך "ליידי בירד"/מתוך הסרט ליידי בירד
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך "קרא לי בשמך"/מערכת וואלה!, צילום מסך
תברח.
מתוך "תברח"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך "העיתון"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך "דנקרק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully