וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנקמה, המורה והתלמידה: כל מה שצריך לדעת על "מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי"

12.12.2017 / 0:00

הסרט השמיני בסדרת סרטי "מלחמת הכוכבים" ינחת ביום רביעי בישראל, והוא צפוי להיות עשיר במיוחד בעלילות, דמויות ויצורים. כל התשובות לכל השאלות הבוערות לפני שאתם נכנסים לאולם

צילום מסך

איפה אנחנו על ציר הזמן של "מלחמת הכוכבים"?

לא בכדי, אפילו מארק האמיל בכבודו ובעצמו רמז שיש יותר מדי סרטי "מלחמת הכוכבים" לאחרונה. הקושי לעמוד בקצב הטרילוגיות, הפריקוולים והספין-אופים מובן בהחלט, אבל ננסה לעשות סדר. יקום "מלחמת הכוכבים" כולל שלוש טרילוגיות וסדרת אנתולוגיה:

הטרילוגיה המקורית שהחלה ב-1977 ("תקווה חדשה", "האימפריה מכה שנית", "שובו של הג'דיי")

טרילוגיית הפריקוול שהחלה ב-1999 ("אימת הפנטום", "מתקפת המשובטים" ו"נקמת הסית'")

סדרת סרטי האנתולוגיה שהחלה עם "רוג אחת" (ותכלול את הסרט על האן סולו הצעיר ב-2018 וסרט נוסף ב-2020 שעלילתו נשמרת בחשאי בשלב זה)

הטרילוגיה החדשה שהחלה עם "הכוח מתעורר" ב-2015

מאחר וטרילוגיית הפריקוול הושלמה ואיש לא רוצה להיזכר בה באמת, אפשר ואף רצוי להניח אותה בצד. גם סרטי האנתולוגיה לא רלוונטיים לצורך הסרט הנוכחי, כך שבין אם צפיתם ב"רוג אחת" או לא, אין לכך משמעות ל"אחרוני הג'דיי". כזכור, "הכוח מתעורר" מתרחש 30 שנה אחרי אירועי "שובו של הג'דיי", כך שזהו המקום בו אנחנו נמצאים כעת. הסרט החדש מתחיל שתי דקות אחרי סיום אירועי "הכוח מתעורר".

באופן טבעי זה הזמן להיזכר: מה בעצם קרה ב"הכוח מתעורר"?

"הכוח מתעורר" הציג בפנינו את סיפורה של הגלקסיה 30 שנים לאחר הניצחון הגדול של אבירי הג'דיי על האימפריה המרשעת, הקיסר ודארת ויידר. השלום והשקט לא נמשכו זמן רב, שכן כוח אפל חדש בשם "המסדר הראשון" עלה מחורבותיה של האימפריה וצבר כוח רב. בראשו עומד חייזר-אדם מסתורי ורב עוצמה בשם המנהיג העליון סנוק, שפיתה אל הצד האפל של הכוח את בן סולו, בנם של הנסיכה ליאה והאן סולו. כשהוא פועל תחת השם קיילו רן, הוביל המתלמד של סנוק את המסדר הראשון במרדף אחרי דרואיד שמחזיק ברשותו את המיקום הסודי של לוק סקייווקר, אחרון אבירי הג'דיי שירד למחתרת ונעלם מהמפה.

במקביל לרן, מנסה גם הגנרלית ליאה אורגנה לאתר את מיקומו של אחיה, לוק, כדי להיעזר בו להדוף את התעצמותו של המסדר הראשון. המחתרת בהנהגתה של ליאה נעזרת בפין - חייל סער עריק - בהאן סולו המבוגר ובצעירה אלמונית מכוכב ג'אקו בשם ריי, שמתגלה כבעלת משיכה חזקה אל הכוח. בשיאו של הסרט הורג קיילו רן את אביו, אך מובס בקרב עם ריי. טייסי המחתרת מצליחים להשמיד את "קוטל הכוכבים", בסיס עצום ממדים של המסדר הראשון בגודל של כוכב לכת (גדול פי כמה וכמה מ"כוכב המוות") שאפשר לו להשמיד ממרחק את כוכבי הלכת הנאמנים לרפובליקה. הניצחון מושג במחיר כבד, שכן כוחות המחתרת והכוכבים הנאמנים לה אובדים, ומעניקים את השליטה בגלקסיה למסדר הראשון.


הסרט מסתיים כשריי מאתרת את לוק על אי בשם אץ' טו (Ahch-To), ומגישה לו את חרב האור הישנה שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מיהו הג'דיי האחרון?

מאחר וג'דיי באנגלית הוא צורת רבים וצורת יחיד, השם שנבחר עורר שורה של תיאוריות וספקולציות באשר לדמויות שהוא מתייחס אליהן - מריי, דרך פין ועד קיילו רן או סנוק. במאי הסרט, ריאן ג'ונסון, הבהיר שמאז ומעולם הכוונה הייתה לפרשנות המובנת ביותר (וזו שגם הופיעה בקרדיטים הפותחים של "הכוח מתעורר"). כלומר, הג'דיי האחרון (והיחיד בשלב הזה) הוא לוק סקייווקר כמובן.

מהי עלילת הסרט החדש?

שאלת הרבה מיליוני הדולרים. החשאיות של דיסני סביב הטרילוגיה החדשה שוברת שיאים, וגם הטריילרים והפוסטרים הרבים לא באמת מאפשרים לומר בביטחון מלא מה צפוי לנו. אתרי חדשות ומעריצים טוענים שכבר פיצחו את העלילה של הסרט כולו, אבל לא הגענו לכאן לעשות לכם או לעצמנו ספוילרים - ולכן נימנע מלעסוק בדיווחים הללו. מה שאנחנו יודעים בוודאות הוא שהסרט החדש יציג את הניסיונות של ריי לשכנע לוק לאמן אותה בדרכי הכוח. הכמיהה הזאת צפויה להיתקל בהתנגדות, מכיוון שלוק נושא עמו את הטראומה של אימון בן סולו, ואיבודו לצד האפל. במקביל, צפויה המחתרת לצאת למשימה סודית משלה, בראשות פו דמרון ופין ובהנהגתה של ליאה.

מן הצד האפל של הכוח, צפוי הסרט החדש להציג בפנינו את התגובה של המסדר הראשון לכישלון, ובעיקר לחשוף הרבה יותר מסנוק - שנראה לפרקים בודדים מאוד בסרט הקודם. תהיה זאת הערכה נוחה למדי לומר שקיילו רן המובס יחפש להנחית את נקמתו על המחתרת בראשותה של אמו, והפוסטר הרשמי שמציג את חרב האור של ריי מאזנת בין לוק וקיילו רן - מנבא את העימות הבלתי נמנע בין המורה לתלמידו לשעבר.

אילו דמויות מ"הכוח מתעורר" צפויות לשוב, ומה חשוב לזכור אודותיהן?

ריי (דייזי רידלי)

גיבורת הטרילוגיה החדשה עשתה דרך ארוכה מאז פגשנו בה לראשונה כמלקטת גרוטאות על הכוכב הנידח ג'אקו. כבר ידוע לנו בוודאות שריי קשורה מאוד לכוח, וכן שהמשיכה שלה לחרב האור של לוק סקייווקר אינה מקרית כלל וכלל. שאלת מקורותיה וזהות הוריה של ריי עשויה לקבל לפחות תשובות מסוימות בסרט החדש, והוא בעיקר אמור להפוך אותה מלוחמת בוסרית לגיבורה המיומנת שהיא מיועדת להיות.

לוק סקייווקר (מארק האמיל)

34 שנים אחרי שכיכב בפעם האחרונה בסרט מהיקום של "מלחמת הכוכבים", לוק סקיווקר שב למרכז הבמה. אמנם קיבלנו כ-30 שניות שתיקה שלו בסוף "הכוח מתעורר", אבל הקאמבק האמיתי שלו מתרחש כאן. דמותו תעמוד במוקד הסרט הנוכחי, ותהיה לה חשיבות מכרעת באשר לעלילתו. האם יסכים לאמן את ריי, מה יעשה כשישמע על גורלו של האן, והאם יאזור אומץ לעמוד מול התלמיד שאיבד לטובת הצד האפל? על כל השאלות האלה ואחרות אמור הסרט הזה לענות.

פין (ג'ון בויגה)

חלקו השני של "הכוח מתעורר" גילה לנו שחייל הסער לשעבר הוא ממש לא פחדן שדואג רק לעצמו. החברות האמיצה שנקשרה בינו ובין פו דמרון צפויה לעמוד במוקד מאמציה של המחתרת גם הפעם. לפחות על פי הטריילרים, נדמה שחלק הראשון של הסרט יפריד בינו לבין ריי - אבל קשה להאמין שהם לא ייפגשו במהלכו.

פו דמרון (אוסקר אייזק)

הטייס הטוב בגלקסיה והאדון של BB8, ישוב לתא של ה-X-Wing למשימות חדשות גם הפעם. בהיעדרו של האן סולו, פו הוא כעת הגרסה הקרובה ביותר לאיש שיודע להתעופף משום מקום ולהציל את היום.

קיילו רן (אדם דרייבר)

היורש של דארת ויידר יעבור תהליך משמעותי משלו בסרט הקרוב, שצריך - אם הכל יעבור כשורה - להפוך אותו לנבל הגדול והמאיים שהוא אמור להיות. בנם של ליאה והאן היה אחד מתלמידיו של לוק באקדמיית הג'דיי, אך הוא פותה אל הצד האפל על ידי סנוק, רצח את כל חבריו לכיתה ויצא בחיפוש אחר המורה שלו. כמו סבו, אנאקין סקייווקר, גם רן נקרע בין הצד המואר והאפל של הכוח, והקונפליקט הזה ילווה אותו גם בסרט הקרוב.

מאז קנאטה (לופיטה ניונגו)

מלכת ההברחות של הגלקסיה ואחת הדמויות החדשות היותר חמודות מ"הכוח מתעורר", חשפה את ריי לראשונה לכוחות האצורים בתוכה עם חרב האור הישנה של לוק. בשלב זה לא ברור כיצד קנאטה תשתלב בעלילה החדשה, אך יש להניח שהזעם על המסדר הראשון שהחריב את הכוכב בו התגוררה במשך אלף שנים (כן, היא עד כדי כך עתיקה), יוביל אותה להציע את שירותיה ונכסיה לטובת המחתרת.

גנרל הוקס (דומנל גליסון)

המפקד הקשוח והצרחני משהו של המסדר הראשון, שפועל במקביל לקיילו רן ומקבל את הנחיותיו ישירות מהמנהיג העליון, סנוק, ימשיך לנהל את הצד הטכני של המלחמה. כבר ב"הכוח מתעורר" הובהר לנו שהשניים לא מסתדרים טוב ביחד, וככל שהמלחמה תתעצם אנחנו עשויים לראות התפתחויות גם בגזרה הזו.

קפטן פאזמה (גוונדוליין כריסטי)

המפקדת הקשוחה של חיילי הסער במסדר הראשון הופיעה למשך דקות ספורות בלבד ב"הכוח מתעורר", אבל הפכה לאחת הדמויות האהובות על המעריצים, בעיקר בגלל חליפת הכרום הייחודית שלה. האם תפגוש שוב בפקודה לשעבר, פין (או בשמו המקורי FN 2187) בעימות בין המחתרת למסדר הראשון? הטריילרים כבר חשפו בפנינו שכן.

המפקד העליון סנוק (אנדי סירקיס)

המנהיג המסתורי של המסדר הראשון הסתיר מאיתנו את מרבית כוחותיו ב"הכוח מתעורר". למעשה, כל מה שראינו ממנו עד כה היה הולוגרמה שדרכה שוחח עם פקודיו. "אחרוני הג'דיי" צפוי לפזר לפחות חלק מהערפל לגבי כוחו הגדול של סנוק בצד האפל של הכוח, ויכולתו לתעל אותו כדי לאיים על הגלקסיה כולה. כיאה לנבל הכי גדול מאז הקיסר, זה אמור להיות הסרט שבו סנוק נותן את הטון.

R2D2 ו-BB8

האנדרואיד המתוק והכדורי ששבה את לב המעריצים כבר בדקות הראשונות להופעתו בסרט הקודם, יצטרף לחבריו מהמחתרת גם בסרט החדש, גם אם לפחות בהתחלה הוא יהיה רחוק מריי. "אחיו" הוותיק ושבע הקרבות יתאחד סוף סוף עם האדון האובד שלו, ובוודאי ישוב להיות הפרטנר הנאמן והמועיל שהיכרנו.

צ'ובאקה (פיטר מייהו)

הווינג מן והשותף המיתולוגי של האן, מוצא את עצמו לראשונה ללא חברו הטוב. בסיומו של "הכוח מתעורר" ראינו את צ'ואי מצתוות עם המילינום פאלקו לריי בחיפושה אחרי לוק, וסביר להניח שכעת יהפוך הווקי הנאמן לבן בריתה הקרוב.

ומה באשר לקארי פישר?

אחרי מותה הטראגי של פישר על סף סיומה של 2016, שונה התסריט כדי להעניק לאחת מהכוכבות הגדולות ביותר של הסדרה את הכבוד הראוי לה. יש לציין שפישר סיימה לצלם את הסצנות בכיכובה, וכי נשיאת לוקאס פילם, קתלין קנדי, התחייבה כי לא ייעשה שימוש באפקטים ממוחשבים כדי לשחזר את דמותה.

אילו דמויות חדשות יופיעו ב"אחרוני הג'דיי"?

בניסיו דל טורו מצטרף ליקום מלחמת הכוכבים עם דמות מסתורית ומפוקפקת בשם דיג'יי, שמשמשת כפורצת קודים. לא ברור עדיין באיזה מהצדדים במאבק נמצאת נאמנותו. קלי מארי טרן הצעירה והאלמונית למדי צפויה לגלם דמות חשובה בשם רוז בסרט. רוז מוגדרת כ"עובדת תחזוקה", אבל כבר למדנו שהגדרות ראשוניות בעולם הזה לא באמת אומרות כלום. המועמדת לאוסקר לורה דרן תיכנס לנעליה של אדמירלית במחתרת. הסרט צפוי לכלול גם שורה של הופעות אורח קצרצרות של ג'סטין ת'רו, ג'וזף גורדון לוויט, טום הארדי, במאי "רוג אחת" גארת אדוארדס, ולא פחות מאשר הנסיכים ויליאם והארי (שאמורים לגלם חיילי סער, כך שמסכות יכסו את פניהם). בתחום הדרואידים, נפגוש את BB-9E, הגרסה המרשעת של BB8.

מי הם היצורים החמודים שמופיעים בטריילר?

מאז הופעת הבכורה של היצורים דמויי הפינגווין בטריילר, הרשת הפכה אובססיבית אליהם. לכן, כדאי שתכירו אותם עוד לפני שתגיעו לאולם. קוראים להם פורגים (Porgs), ועל פי המידע שסיפק ריאן ג'ונסון עצמו מדובר בגרסה המד"בית של תוכי ים. הם מתגוררים על האי אץ' טו שבו ריי מוצאת לוק, והם סקרנים, מקננים ומייצרים צלילים שגורמים לכם לרצות לחבק אותם.

חברים מסקרנים נוספים שנראו בטריילר הם הוולפטקסים (Vulptex), שוכני כוכב בשם קרייט, בו שוכן גם הבסיס הישן של ברית המורדים. הם דמויי שועל, חיים במערות במעמקי הכוכב ולאורך השנים התמזגו עם הטופוגרפיה שלו כשפיתחו מעטה חיצוני עשוי קריסטלים.

מהו אורכו של הסרט?

שעתיים וחצי. הסרט הארוך ביותר בתולדות סדרת "מלחמת הכוכבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully