וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהונתן טופז: "באתי ל'אקס פקטור' כי לא רציתי שהשם 'טופז' יוכתם"

12.12.2017 / 0:02

מאז שנחשפו באודישן מול שופטי 'אקס פקטור', חברי להקת ג'ין דיפרטמנט חולמים להמשיך להופיע ולהקליט. הערב הם יופיעו שוב בתכנית והם מודים למעריצים שמעודדים אותם. חבר הלהקה ובנו של דודו טופז, יהונתן טופז: "השם 'טופז' תמיד יישאר בחיים, הוא לעולם לא ייעלם"

יונתן טופז הבן של דודו טופז בריאיון לפני החשיפה באקס פקטור. צילום מסך, צילום מסך
להקת ג'ין דיפרטמנט/צילום מסך, צילום מסך

"משהו השתנה אצלנו בעקבות האודישן שלנו ב'אקס פקטור'. אחרי שהיינו נחבאים אל הכלים גילינו שיש עולם סביבנו. אנחנו רוצים להופיע כמה שיותר, להקליט כמה שיותר. אנשים מגיעים להופעות שלנו וזה מרגש אותנו. יש כבר סצנה סביבנו ואנחנו מאושרים ונרגשים מזה" - כך אמרו לוואלה! תרבות חברי להקת ג'ין דיפרטמנט שהצליחו לרגש את השופטים ולעבור אודישן. חברי הלהקה הם הסולן והגיטריסט בן בר (17), המתופף אסא רוזנבלום (17) והבסיסט יהונתן טופז (17, בנו הצעיר של כוכב הטלוויזיה המנוח דודו טופז). הערב (21:00, רשת 13) חוזרים השלושה לשיר מול ארבעת השופטים ולרגל השתתפותם תפסנו אותם לשיחה קצרה על מוזיקה, טלוויזיה, מעריצות ושאיפות.

אילו תגובות קיבלתם מאז ששודר האודישן שלכם?

בן: "אנחנו מקבלים תגובות מפרגנות מהחברים. גם אנשים שאנחנו מכירים כותבים לנו ברשתות החברתיות. באמת שהתגובות כולן חיוביות".

אסא: "אבל מי שלא חושב משהו חיובי, פשוט לא יגיד לנו".

יהונתן: "יצא לי דווקא לקרוא ביקורות לא חיוביות על האודישן. עם כמה שאנחנו אוהבים את התכנית ושמחים להיות בה, באודישן עצמו לא יכולנו להביא את עצמנו כי לא היינו שם להקה. היינו אסא, בן ו'תתן' (הכינוי של יהונתן). הופענו שם עם קחון, דבר שאנחנו לא מורגלים אליו, והיינו צריכים להפיק מזה את המיטב. בהופעה שלנו שנערכה ביום ראשון שרנו את אותו השיר והביצוע היה הרבה יותר טוב מהאודישן. גם אמרו לנו את זה".

מי מגיע להופעות שלכם?

בן: "כרגע זה בעיקר חברים וחברים של חברים. היו גם מועמדים אחרים מאקס פקטור שהגיעו ועוד מעריצים ומעריצות. הייתה לנו בשבת הופעה מעולה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יונתן טופז/מערכת וואלה!, צילום מסך

ספרו לי איך התנהלו מאחורי הקלעים הדיונים ביניכם לפני ההחלטה ללכת לאקס פקטור.

יהונתן: "ניהלנו דיון מאד קשה שיצר מתח בין חברי הלהקה. חלק מאיתנו רצה ללכת ל'אקס פקטור' וחלק לא. מה שקרה זה שהשיקולים בעד עלו על השיקולים נגד. למזלנו, כיום כולם שלמים עם זה ונהנים מהבונוסים שבאו עם האודישן".

איך אתם מסתדרים ביניכם?

יהונתן: "אנחנו שלושה אנשים עם שלוש תפיסות. לכל אחד יש מחשבות משלו ומוח משלו. במקומות מסוימים זה יכול אמנם להכשיל אותך, ברוב המקרים זה תורם דווקא לגיוון וליצירתיות של הלהקה. כשזה אמן יחיד, הוא בדרך כלל מחליט על עצמו ועל השירים שלו".

מאיזה סגנון מוזיקלי כל אחד מגיע ואיך אתם מצליחים לגשר על הפערים ביניכם?

בן: "לכל אחד יש את המכנה המשותף של הלהקה ועוד קצת מבחוץ. אני למשל אוהב רוק אבל גם ג'אז ובלוז. אסא אוהב רוק אבל גם רוק כבד ופופ. יהונתן תמיד היה בעניין של רוק אבל הוא בעצם התחיל מקלאסי".

יהונתן: "גם הרוק שאני שומע מגיע ממקום מאוד ישן: לד זפלין, ביטלס וכו'".

איזו מוזיקה ישראלית אתם אוהבים לשמוע?

אסא: "מרסדס בנד, אביתר בנאי, דודו טסה".

מה ההורים שלכם אמרו על החשיפה?

בן: "זה לא נכנס לחיים שלנו ברמה הזו שזה שינה את המשפחות והשפיע עליהן. עם זאת, יש מין תחושה באוויר שאנחנו משדרים שאנחנו מאד בתוך ענייני המוזיקה ומשקיעים בה המון. אני חושב שזה קצת בא על חשבון הלימודים, אז לי, לדוגמא, עושים שיחות לא לצאת מהלימודים ולהמשיך להשקיע".

עוד באותו נושא

פסנתר, חלומות ואבא: הבן הצעיר של דודו טופז נחשף לראשונה ב"אקס פקטור"

לכתבה המלאה
יונתן טופז הבן של דודו טופז בריאיון לפני החשיפה באקס פקטור. צילום מסך, צילום מסך
להקת ג'ין דיפרטמנט/צילום מסך, צילום מסך

איך היחסים ביניכם בתוך הלהקה? אין חיכוכים?

בן: "היחסים מעולים. כל אחד מאיתנו חבר אחד של השני. אנחנו סוג של משפחה. החיכוכים שהיו לפני 'אקס פקטור' נגרמו כי לא כולנו רצינו לעשות את זה. היו חששות. חלקנו תפס רגליים קרות. אבל ברגע שהלכנו לתכנית והופענו בנוקיה מול קהל גדול, הבנו כמה עוצמות יש לקהל ואתה רק רוצה יותר ויותר מזה".

יש לכן מעריצות?

יהונתן: "יש לנו מעריצים ומעריצות. אחרי שהוצאנו את השיר הראשון שלנו ליוטיוב הוקם לנו עמוד מעריצים. אני מאמין שבסופו של דבר אנחנו עושים את זה בשביל עצמנו והמעריצים רק מעודדים אותנו להמשיך לעשות את זה".

ולמי ביניכם יש חברה?

יהונתן: "לאסא ולי"

יהונתן, בריאיון לקראת תחילת העונה אמרת שבשביל לעשות מוזיקה צריך יותר כישרון מלעשות מטלוויזיה. אתה עדיין חושב ככה אחרי שהשתתפת ב-'אקס פקטור'?

"באותו ריאיון דבריי הוצאו מהקשרם. מה שהתכוונתי זה שהנחיית טלוויזיה היא הרבה יותר מבוססת על כריזמה ופניה לסוג קהל מסוים מאשר משהו שאתה נולד איתו. לא התכוונתי לסדרות או לתכניות שאנשים יוצרים. לא אמרתי שמנחים מקצועיים אינם מוכשרים. אני רק אומר שזה סוג כישרון מאד שונה שנובע מאיזושהי גדולה כזו".

אם אביך דודו טופז המנוח היה רואה אותך היום עם להקת רוק ב'אקס פקטור', מה הוא היה אומר?

"אני לא יודע להגיד. הכרתי אותו לתקופה קצרה, הייתי ילד קטן כשהוא מת. אתה לא יודע להכיר בן אדם כשאתה צעיר. אני חושב שכל הורה בסופו של דבר רוצה לעשות מה שטוב לו. ריגש אותי לחשוב שמפה זה מתחיל".

יש לכם תכניות למקרה שלא יצליח לכם במוזיקה?

בן: "כרגע לא. מרגיש לי שתמיד אפשר ללמוד מקצוע באוניברסיטה".

יהונתן, אתה האח השני מתוך שלושת הילדים של דודו טופז שמשתתף בריאליטי. מה עומד מאחורי זה?

"אני חושב שאני ואח שלי דניאל הלכנו מסיבות אחרות. דניאל הלך ל'מרוץ למיליון' בשביל לשמור את השם טופז בחיים. אבל השם טופז תמיד יישאר בחיים. בנוסף, הוא בא גם בשביל להמשיך את הדרך. אני הלכתי גם מהסיבה הזו אבל הסיבה העיקרית זה החשיפה. דניאל הלך בשביל החוויה. זה לא לאנשים שיודעים ללכת או לרוץ או לשיר או לשחות. ו'אקס פקטור' זה לאנשים עם סוג מסוים של יכולת, חלום. זה לא היה פחד שהשם טופז ייעלם אלא שבגלל כל מה שקרה, אז בסופו של דבר היה חשש שהקונוטציה סביב השם טופז תהיה שלילית. הרי מלבד דבר או שניים שכולם יודעים עליהם, דודו טופז היה אדם שכל מהותו הייתה טובה ונתינה".

אז מה התכניות להמשך?

אסא: "להופיע, להופיע, להופיע. וגם להקליט".

פנו אליכם כבר גורמי מקצוע והציעו להפיק לכם אלבום?

אסא: "עדיין לא. ההצעה פתוחה ונשמח מאוד. אנחנו מחכים להם".

דודו טופז. יותם רונן
דודו טופז/יותם רונן

Gene Department - Replacer

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully