וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאייר "הרפתקאות דוד אריה" תובע 300 אלף ש"ח מהבימה

12.12.2017 / 22:37

פרסום ראשון: יניב שמעוני, מאייר סדרת ספרי הילדים "הרפתקאות דוד אריה", עתר לבית המשפט בבקשה למנוע את העלאת ההצגה "הרפתקאות דוד אריה והמכשפה חמתותה" בהבימה, ותבע פיצוי של 300 אלף שקל בטענה להפרת זכויותיו בעיצוב הדמות של הדוד אריה. הבימה: "אין בסיס לתביעה"

מימין: הדמות של דוד אריה מסדרת הספרים שאייר יניב שמעוני וכתב ינץ לוי. משמאל: טל מוסרי בדמות הדוד אריה מפרסום להצגה בהבימה. יח"צ,
מימין: הדמות של דוד אריה מסדרת הספרים שאייר יניב שמעוני וכתב ינץ לוי. משמאל: טל מוסרי בדמות הדוד אריה מפרסום להצגה בהבימה/יח"צ

פרסום ראשון: הצייר והמאייר יניב שמעוני, שאייר בין השאר את סדרת ספרי הילדים הפופולרית "הרפתקאות דוד אריה" שכתב ינץ לוי, עתר הערב (שלישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד התיאטרון הלאומי הבימה, בבקשה למנוע את העלאת ההצגה "הרפתקאות דוד אריה והמכשפה חמתותה". הבכורה של ההצגה, שכתב לוי ובה טל מוסרי מגלם את הדוד אריה, אמורה להתקיים ביום חמישי בתיאטרון. בנוסף לבקשה לצו המניעה, שמעוני תובע פיצוי בגובה 300 אלף שקלים בטענה להפרת זכויותיו בדמות.

שמעוני ביקש להוציא צווי מניעה זמניים האוסרים על התיאטרון לעשות כל שימוש שהוא בעיצוב הדמות של הדוד אריה ודורשים מהתיאטרון להסיר את כל הפרסומים בהם מופיעה הדמות. זאת בטענה כי בהצגה בהבימה נעשה שימוש בלתי מורשה ביצירתו של שמעוני, שלטענתו הינו הבעלים הבלעדי והמלא של זכויות היוצרים בעיצוב הדמות ושל שאר הדמויות בסדרת הספרים. תיאטרון הבימה, טוען שמעוני באמצעות עורך דינו דרור דוד נחום, לא ביקש ולא קיבל ממנו רשות לעשות שימוש בדמות, והתיאטרון עשה זאת לטענתו בידיעה כי שמעוני הוא הבעלים של הזכויות בעיצוב הדמות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טל מוסרי בדמות דוד אריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שמעוני טען באמצעות עורך דינו כי "אין צורך אף לא בהפעלת דמיון כדי להבחין בזהות בין הדמות שעיצב שמעוני לבין זו המופיעה על גבי פרסומיה המפרים של הבימה ובעיבוד המפר של הדמות הדו-מימדית שיצר שמעוני לדמות תלת מימדית בגילום שחקן, מהם עולה באופן ברור כי המדובר בהעתקה באופן מלא מתוך יצירותיו של שמעוני".

שמעוני טוען עוד כי הבימה בין השאר הפרה את חוק זכות היוצרים, חוק עוולות מסחריות וחוק עשיית עושר ולא במשפט.

מהבימה נמסר בתגובה: "תיאטרון הבימה סבור שאין בסיס לתביעה ויציג את טענותיו ככל שיידרש בפני בית המשפט".

השתתפה בהכנת הידיעה: יעל געתון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully