וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד צעד בדרך לאוסקר: "פוקסטרוט" בשורטליסט של הסרט בשפה זרה

15.12.2017 / 4:21

האקדמיה האמריקאית לקולנוע הכריזה על הרשימה המקוצרת של תשעה סרטים מתוכם ייבחרו חמשת המועמדים לאוסקר בקטגוריית הסרט בשפה זרה - וגם "פוקסטרוט" הישראלי שם

כתב: שגיא בן נון, צלם: אבי כהן, עריכה: תום זואילי

"פוקסטרוט" עשה לפנות בוקר (שישי שעון ישראל) צעד נוסף בריקוד שלו לעבר האוסקר. האקדמיה האמריקאית לקולנוע הכריזה על השורט-ליסט, רשימה מקוצרת של תשעה סרטים מתוכם ייבחרו חמישה שיתמודדו על הפסלון בקטגוריית הסרט בשפה זרה – וגם הנציג הישראלי שם.

בסך הכל, הוגשו לאקדמיה האמריקאית 92 סרטים, מ-92 מדינות שונות כמובן. התחרות השנה היתה מגוונת ואיכותית במיוחד, ושמונה המדינות האחרות שעלו שלב חוץ מישראל הן: שוודיה ("הריבוע", זוכה דקל הזהב בפסטיבל קאן האחרון), רוסיה ("אהבה חסרה", זוכה פרס חבר השופטים בפסטיבל קאן האחרון), צ'ילה ("אשה פנטסטית", זוכה פרס התסריט בפסטיבל ברלין האחרון), לבנון ("העלבון", זוכה פרס השחקן בפסטיבל ונציה האחרון), הונגריה ("על גוף ונפש", זוכה דב הזהב בפסטיבל ברלין האחרון), סנגל ("פליסיטיה", זוכה הפרס הגדול של חבר השופטים בפסטיבל ברלין האחרון), דרום אפריקה ("הפצע", סרט הפתיחה של פסטיבל הקולנוע הגאה בתל אביב בשנה זו) גרמניה ("In the Fade", זוכה פרס השחקנית בפסטיבל קאן האחרון).

שני שמות בולטים שלא עברו הלאה הם "120 פעימות בדקה" של צרפת, שממשיכה את הרקורד העלוב שלה בקטגוריה בשנים האחרונות, ו"בהתחלה הם הרגו את אבא" שאנג'לינה ג'ולי ביימה בקמבודיה.

חמשת המועמדים בקטגוריית השפה זרה יוכרזו יחד עם שאר המועמדויות לאוסקר – בשלישי 23 בינואר. במידה ו"פוקסטרוט" אכן יצליח להתברג פנימה, זו תהיה המועמדות הראשונה של ישראל מאז "הערת שוליים" ב-2012, וה-11 בסך הכל. אף אחת מהן, עד כה, לא הולידה זכייה בפרס.

אגב, ישראל היא אחת מן השיאניות בכמות המועמדויות לאוסקר, אבל גם הלוזרית הכי גדולה – אף מדינה אחרת לא היתה מועמדת לפסלון כל כך הרבה פעמים בלי לזכות בו.

פוקסטרוט. גיורא ביח,
הסערה תפרוץ מחדש? מתוך "פוקסטרוט"/גיורא ביח

את "פוקסטרוט" כמעט כבר אין צורך להציג. נזכיר כי שמוליק מעוז ("לבנון") כתב וביים אותו, ומככבים בו ליאור אשכנזי, שרה אדלר, יונתן שיראי, גפן ברקאי, שירה האס ואחרים, וכל אלה מציגים לנו סיפור בשלוש אפיזודות: שתיים מתרחשות בדירה תל אביבית, בה גר זוג בורגני שבנו משרת בצה"ל, ואחת בתוך בסיס הצבאי בו נמצא החייל, בו מתרחש פשע מלחמה שבגינו התעוררה כזכור סערה ציבורית סביב הסרט. יש להניח כי הבשורות מלוס אנג'לס יעוררו מחדש את ההמולה הזו.

המסע הבינלאומי של "פוקסטרוט" החל בקיץ האחרון בפסטיבל ונציה, שם זכה בפרס אריה הכסף, השני בחשיבותו, וגם לביקורות מהללות שכבר אז הגדירו אותו כמועמד אפשרי לאוסקר. כמו כן, זכה החורף בפרס הנשיונל בורד אוף ריוויו בקטגוריית השפה זרה, שנחשב אינדיקטור מהימן לקראת האוסקר בקטגוריה הזו. לעומת זאת, הלהיט הישראלי לא קיבל מועמדות מגלובוס הזהב ולא זכה בפרסי איגודי המבקרים השונים למיניהם, כך שצפויה לו תחרות קשה מול שמונת הסרטים האחרים, כמה מהם מדוברים ומהוללים לא פחות ממנו, על מקום בחמישייה וכמובן גם על הפסלון עצמו.

עוד באותו נושא

"מפה זה ירוץ לאוסקר": תגובות משתפכות בוונציה על "פוקסטרוט"

לכתבה המלאה
כתבה בטקס פרסי אופיר 2017. אבי כהן
הזכייה בפרס אופיר, שהעניקה אוטומטית את הנציגות באוסקר. ליאור אשכנזי ושמוליק מעוז בטקס/אבי כהן
פוקסטרוט זכה בפסטיבל ונציה. AP
מוונציה להוליווד? שמוליק מעוז עם אריה הכסף/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תחרות מזרח-תיכונית. מתוך "העלבון" הלבנוני/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד המועמדים החזקים. "חסרי אהבה" הרוסי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully