וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שבע דרכים לאיבוד" הוא ספר הביכורים הזוכה בפרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2017

17.12.2017 / 14:15

ספרה הראשון של סמדר שטיינברג נבחר על ידי חבר השופטים של הפרס בזכות דמויותיו המורכבות, הכתיבה הבוטחת והמורכבות של חלקיו השונים. שטיינברג תזכה בפרס בסך 40 אלף ש"ח ממפעל הפיס, ומהדורה בת 500 עותקים מספרה תירכש ותועבר לספריות ברחבי הארץ

שבע דרכים לאיבוד. יח"צ,
שבע דרכים לאיבוד/יח"צ

חבר השופטים של פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2017 הכריז היום (ראשון) על הזוכה בפרס ספר הביכורים. החלטת השופטים, בראשותה של פרופ' ארנה בן נפתלי, כוללת פרס בסך 40 אלף ש"ח לזוכה ורכישה של מהדורה בת 500 עותקים מהספר הזוכה, שיוענקו לספריות ברחבי הארץ. בכבוד זכתה השנה סמדר שטיינברג, עבור ספרה "שבע דרכים לאיבוד" בהוצאת זמורה ביתן. גם יתר מועמדי "הרשימה הקצרה" יזכו בפרסים הכספיים.

בנימוקי חבר השופטים לבחיר נכתב: "שבע דרכים לאיבוד" מאת סמדר שטינברג הוא הישג מרשים של סופרת בראשית דרכה. שטינברג מיטיבה להתבונן בחיים של דמויותיה על המורכבות, הכאב, והצער הכרוכים בהתמעטות החיים. הכתיבה של שטינברג מוליכה את הקוראים ביד בוטחת בין הדמויות והעלילות תוך שימוש מאופק ורב יופי בדמיון וברגש. יכולתה של שטינברג לבסס דמויות ועלילות ולקשור אליהם את הקוראים, ראויה לציון ומעידה על כישרון רב. כל אלה מתבטאים בין היתר במורכבות של חלקיו השונים של הספר המתלכדים במיומנות רבה לידי סיום המשאיר אותו בנפשם של הקוראים זמן רב אחרי הקריאה.

בשבוע שעבר נחשפה "הרשימה הקצרה" של המועמדים לפרס ספיר לספרות, מתוכה יבחר הספר הזוכה ב-22 בינואר. המועמדים הם: "קום קרא" - מאת שמעון אדף, בהוצאת כנרת זב"מ דביר; "כ??י ג?י" - מאת סמי ב??רדוגו, בהוצאת הספריה החדשה, הוצאת הקיבוץ המאוחד; "ארבעה אבות" - מאת אמיר זיו, בהוצאת עם עובד; "שטוקהולם" - מאת נעה ידלין, בהוצאת כנרת זב"מ דביר; "פתח גדול מלמטה" - מאת אסתר פלד, בהוצאת בבל.

לזוכה בפרס יוענק פרס כספי בסך 150 אלף ש"ח, ספרו יתורגם וייצא לאור בשפה הערבית וכן יתורגם לשפה זרה נוספת על פי בחירתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully