וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה קפטן ימונה למנהל האמנותי הקבוע של הבימה

24.12.2017 / 12:52

שני התיאטראות הגדולים בארץ הודיעו על מינויים: תיאטרון הבימה הודיע כי הבמאי משה קפטן ימונה באופן רשמי לתפקיד המנהל האמנותי של התיאטרון, לאחר ששימש בתפקיד כממלא מקום. במקביל, תיאטרון הקאמרי הודיע על מינוי הבמאי והשחקן גלעד קמחי כבמאי הבית

משה קפטן. צילום: ז'ראר אלון,
משה קפטן/צילום: ז'ראר אלון

שני התיאטראות הגדולים בארץ הודיעו היום (ראשון) על מינויים: תיאטרון הבימה הודיע כי הבמאי משה קפטן ימונה באופן רשמי לתפקיד המנהל האמנותי של התיאטרון הלאומי הבימה. בשנת 2014 מונה קפטן לתפקיד במאי הבית של התיאטרון, ובשנת 2016, לאחר פרישתו של המנהל האמנותי אילן רונן, מונה קפטן לתפקיד ממלא מקום המנהל האמנותי. בישיבה האחרונה של דירקטוריון הבימה אושרה המלצת מנכ"לית התיאטרון אודליה פרידמן להפוך את מינויו של קפטן לתפקיד המנהל האמנותי של התיאטרון – באופן קבוע.

הבמאי המוערך קפטן, בן 46, סיים תואר ראשון ושני בחוג לתיאטרון באוניברסיטת תל אביב. בשנת 1998 ביים לראשונה את מופע הפסטיגל, ומאז ביים עוד הרבה הצגות, מחזות זמר והפקות מסחריות, ובהן הצגות הבימה "גבירתי הנאווה", "נעצר בחצות", "עלובי החיים", "שיקספיר מאוהב" ו"סימני דרך"; הצגות הקאמרי "כנר על הגג" ו"שיער"; והצגת בית לסין "שם פרטי". קפטן כיהן בעבר בין השאר בתפקיד המנהל האמנותי של תיאטרון המדיטק בחולון ובתפקיד המנהל האמנותי של פסטיבל ישראל, זכה בפרסים שונים ובהם פרס הבמה לילדים ונוער על בימוי ההצגה "שוםבצל", ופרס ע"ש יוסף מילוא על בימוי ההצגה "כנר על הגג".

"בימים אלה, בהם חוגג התיאטרון 100 שנים להיווסדו", מסר קפטן, "אני גאה להצטרף באופן רשמי כמנהל אמנותי, ולעמוד לצדה של מנכ"לית התיאטרון אודליה פרידמן. זהו אתגר גדול ואני משוכנע כי יחד נוכל להמשיך להוביל את הבימה להישגים מקצועיים מקומיים ובינלאומיים, ובתוך כך להמשיך ולבסס את מעמדו של התיאטרון הלאומי הבימה כתיאטרון החשוב ביותר וכתיאטרון המוביל בישראל. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לדירקטוריון ולאודליה על האמון והבחירה בי".

גלעד קמחי. ינאי יחיאל,
גלעד קמחי/ינאי יחיאל

במקביל, תיאטרון הקאמרי הודיע היום כי הנהלתו מינתה את הבמאי, השחקן והכוריאוגרף גלעד קמחי כבמאי הבית של התיאטרון. קמחי, בן 35, הוא בוגר בית הספר לאמנויות הבמה בית צבי. הוא החל את דרכו כבמאי בתיאטרון בית לסין ובו שימש עד לאחרונה כבמאי הבית. במהלך השנים זכה בפרסים ומלגות על עבודות בימוי וכוריאוגרפיה, כולל מספר זכיות בפרס התיאטרון.

קמחי מסר: "אני רואה במינוי זה אפשרות לממש את השאיפה התמידית שלי, להתנסות בחומרים בעלי מנעד יצירתי רחב ולחקור מחוזות תיאטרוניים מגוונים. אני מתחיל תפקיד זה מיד לאחר שסיימתי לביים את המחזה ציד המכשפות, מחזה שמאז ומעולם רציתי לביים, על אחת כמה וכמה בתקופה זו, ושמחתי שהקאמרי אפשר לי את מרחב הפעולה והתנאים האידיאליים לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully