וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רציתי שהחלק שלי בשיר של סטטיק ובן אל יהיה גדול יותר"

2.1.2018 / 6:04

נוסקת מעלה מעלה: ליאורה יצחק, המנגו שבלאסי המוזיקה הישראלית, מתארחת בשיר "נמסטה" של סטטיק ובן אל. בריאיון לוואלה! תרבות היא מודה שקיוותה שתפקידה בשיר יהיה גדול יותר, מייחלת לכך שיכירו גם את שמה ולא רק את קולה ונזכרת בהופעתה הפרטית בבית ראש הממשלה

יח"צ - חד פעמי

"מעלה מעלה" הוא לא רק שם להיט של צביקה פיק, אלא גם שם של להיט אחר של הזמרת ליאורה יצחק. בנוסף, המילים האלה הם גם תיאור הולם לדרכה המקצועית. יצחק, בת להורים ילידי הודו הידועה בסגנון המוזיקלי המושפע מתת היבשת הזאת, הפכה זה מכבר למנגו שבלאסי המוזיקה הישראלית. אחרי ששרה גם בלהיטים "חליפות" עם הדג נחש, "מלים יפות מאלה" של הפרויקט של עידן רייכל ובלהיט הסולו שלה "פזמון ליקינטון", רשמה אתמול יצחק הישג נוסף, כזמרת האורחת בשיר החדש של סטטיק ובן אל תבורי, "נמסטה". ועל כך נאמר: הודו לאדוני (הוא ג'ורדי) כי טוב שיש ליאורה יצחק.

לצד יתרון החשיפה הגדולה בשיתוף פעולה עם סטטיק ובן אל, הייתה לך בכלל התלבטות אם להקליט איתם? הרי הרבית לשתף פעולה עם אמנים רבים ואולי היה בך חשש מלהיתפס יותר מדי פעמים בקריירה כצלע שנייה?

"נכון, אני עושה הרבה שיתופי פעולה, תמיד אהבתי שיתופי פעולה. כשסטטיק ובן אל הציעו לי לשיר איתם, בכלל לא הייתה התלבטות. הם הצמד הכי חם, לוהט ומהמם. אני והבנות שלי מעריצות שלהם. נכון שאני רוצה את הפוקוס, והייתי רוצה שזה יהיה הרבה יותר משמעותי בשירה ובקליפ. הייתי שמחה אם בשיר היה עוד קטע של שירה שלי, שתהיה קצת יותר חשיפה. אבל ידעתי מראש שאני מתארחת. אני לגמרי מבינה שמדובר פה בסטטיק ובן אל, ולא באיזה דואט. החשיפה הזאת תהיה עוד עליית מדרגה עבורי, וייפתחו עוד דלתות בעקבות שיתוף פעולה עם האנשים הנכונים והטובים. הסטייל החדש שלהם עם הסטייל שלי ביחד - זה שילוב נהדר".

פסטיבל ישראל ליאורה יצחק. רוסלו שמריה,
ליאורה יצחק/רוסלו שמריה

"הגעתי לשיר עם סטטיק ובן אל דרך ג'ורדי", משחזרת יצחק. "הם אנשים מאוד צנועים. כמה שהם מצליחים הם עדיין צנועים. כולם צריכים ללמוד מזה. התרגשתי על סט צילומי הקליפ כשסטטיק בא אלי, חיבק אותי ואמר לי שהוא מאוד אוהב את השירה שלי. דיברנו על הבגדים שלנו בקליפ שמאוד דומים בסטייל".

עלמה זהר אמרה בריאיון לוואלה! תרבות: "עוד 10 שנים גם סטטיק ובן אל ייאבקו על מקומם בגלגלצ". האם לדעתך מדובר בתופעה חולפת או במשהו שיישאר עוד שנים ארוכות במוזיקה הישראלית?

"וואו. אני חושבת שאף אחד לא יכול לחזות מה יקרה עם עצמו בעוד שנה, שנתיים או עשר שנים. אי אפשר לדעת לאן יילך כל אחד. כרגע ההצלחה איתם, הם עושים את זה יפה, וזה הכי חשוב. ובלי קשר, מוזיקה זה משהו שכל הזמן צריך לחדש בו. האם זה יחלוף? אני באמת לא יודעת".

עוד באותו נושא

חיים בסרט הודי: "נמסטה" של סטטיק ובן אל מהנה אבל סתמי

לכתבה המלאה

הקול שלך מוכר לרבים – מהלהיטים "מלים יפות מאלה", "חליפות" ומלהיט הסולו "מעלה מעלה" – אבל עד עכשיו לפחות את השם שלך הקהל הרחב לא הכיר. זה ביאס אותך? יש מצב שהשיר "נמסטה" ישנה זאת?

"שיתפתי פעולה עם סטטיק ובן אל גם בשביל זה, כי אחרי שיתוף פעולה כזה הנוער לא יוכל לדלג על השם של ליאורה. אני מאוד אוהבת קהל, ורוצה גם שירצו אותי. התחלתי הקריירה שלי בגיל טיפה מאוחר, בשנות ה-40. בגדול רק עכשיו התחלתי את הדרך שלי. 'מעלה מעלה' יצא לפני כשנה וזה עושה את העבודה שלו. יש דרך, אין מה לעשות, אני עדיין בדרך. אחרי 'מעלה מעלה' חשבתי שאני אהיה סופרסטאר, ואז הבנתי שלמרות שזאת ישראל הקטנה, עדיין צריך לעשות דרך".

"אני שמחה שאלוהים הולך איתי, והמלאכים מלווים אותי לאנשים הנכונים ולמקומות הנכונים", מוסיפה יצחק. "אומרים שהצלחה שבאה מיד זה לא טוב. אני כבר הרבה שנים מתעסקת בזה, אולי לא קיבלתי את ההדרכה הנכונה. דברים לא קרו עד שסופסוף הגעתי לידיים של אמיתי פריינטה המנהל האישי שלי. כנראה שקודם לא הייתי בידיים הנכונות. סופסוף זה קורה. עכשיו כשזה קורה, אין מצב לסגת לאחור".

את אמנם שרה בעברית אבל מתמקדת בסגנון המוזיקה הודי. לצד הברכה בהתמקצעות וההתמקדות בז'אנר אחד, היית רוצה לנסות גם ז'אנרים אחרים? את חוששת מכך שיתייגו אותך כזמרת של סגנון אחד בלבד?

"זה נכון שבארץ מקטלגים. חבל שזה ככה. מוזיקה בעיני היא מוזיקה. אני בעד לנסות דברים. ארצה לנסות עוד דברים. אם לא אנסה, לא אדע. חשוב להדגיש שהחומרים שלי הם בעברית. אני רק מביאה את הסטייל ההודי".

מה גרם למוזיקה ההודית להיות אהובה בישראל?

(צוחקת) "מה שגרם למוזיקה ההודית להיות אהובה בישראל - ליאורה יצחק! אני חושבת שאני זאת שפתחה את השערים של הודו. כשטסתי להודו ל-3 חודשים ונשארתי שם 8 שנים. אחרי שחזרתי, קלטתי שלאט לאט אנשים התחילו לנסוע להודו. הרבה דברים קירבו את האנשים להודו – השאנטי, השקט והצניעות של הודו. והיו את השירים שתפסו חזק בארץ, 'Dil to pagal he' ו-'Chori chori'. יש הרבה סוגים של מוזיקה הודית. אני בחרתי לקחת את הבוליווד כדי שזה יהיה קל לאוזן הישראלית".

ליאורה יצחק. רוסלו שמריה,
ליאורה יצחק/רוסלו שמריה

אמנם הופעתה של שירי מיימון בפני הנשיא טראמפ וראש הממשלה נתניהו זכתה ביותר כותרות, ועם זאת בכבוד אחר זכתה ליאורה יצחק כשהופיעה בבית ראש הממשלה בפני נתניהו וראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, נכשהוא קיים ביקור ממלכתי ראשון בישראל ביולי האחרון.

ממש מפתיע שנתניהו לא הזמין את אחינועם ניני להופיע בפניו. האם כיבדו אותך בסיגרים ובשמפניות?

"אז זהו, שלא. איזה כיף שהוזמנתי להופעה הזאת. לפני זה, גם כשנשיא הודו הגיע לארץ בפעם הראשונה, הוזמנתי לנשיא המדינה ושרתי שם שלושה שירים. ולפני כמה חודשים הופעתי בפני ראש ממשלת הודו, שהוא בעצם הכוכב המרכזי של העם ההודי. ההופעה היתה מאוד אינטימית, כולם מאוד התרגשו. בעקבות ההופעה פנו מהטלוויזיה ומעיתונים מהודו, הגיעו אלי הביתה וקיבלתי מאות אלפי הודעות. הבנתי שהפכתי לכוכבת בהודו. לא האמנתי כשאמרו לי ככה, אבל התברר שזה נכון".

סיפרת בעבר כי בנעוריך חיית בתנאים קשים בביתך בהודו. אם היית נאלצת לבחור את אחת האפשרויות, במה היית בוחרת: לחיות שוב בבית בלי מים זורמים ובלי חשמל או לצפות בבינג' של הסדרה "סברי מרנן"?

(צוחקת) "האמת שלא ראיתי את הסדרה הזאת. כשנסעתי להודו באמת לא הייתי במקום טוב, בלי מיטה, עם חשמל שמגיע רק בשעות מסוימות, עם מים שמגיעים רק בלילה או רק שעתיים ביום. וצפרדעים בבית. היה קשה. זו הייתה טראומה. אם היה אפשר לחזור לגיל 15 לא הייתי רוצה לנסוע שוב להודו. אבל עכשיו, כשאני בת 43, הייתי מוכנה לנסוע שוב להודו. היום אני מרגישה מיוחדת בתעשייה. היום טוב לי עם עצמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully