וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורה הציג לתלמידיו ציורים קלאסיים - ופוטר באשמת "הצגת פורנוגרפיה"

10.1.2018 / 6:30

מתיאו רואידה, שהציג לתלמידיו בבית ספר יסודי במדינת יוטה תמונות ציורי קלאסיים, גילה כי הוגשה נגדו תלונה במשטרה. הפרקליטות המקומית מסרבת להגיש כתבי אישום על הצגת אמנות, והמורה עצמו מתכוון לערער על פיטוריו

Famous Nude Paintings - DougC1
הציור Odalisque של פרנסואה בושר. צילום מסך
פעם קראו לזה אמנות, היום פורנוגרפיה. הציור "Odalisque" של פרנסואה בושר/צילום מסך

מורה לאומנות במדינת יוטה שבארצות הברית פוטר מעבודתו בעקבות תלונות שהגישו הורים להנהלת בית הספר על כך שהציג לתלמידים פורנוגרפיה. המורה טוען מצדו כי פיטוריו אינם מוצדקים כיוון שמה שהראה לתלמידי בית ספר היסודי היה בסך הכל חומר לימודי בנושא אומנות קלאסית, שהציג בין היתר כמה ציורי עירום נשי מפורסמים.

מתיאו רואידה, מורה בבית הספר היסודי לינקולן בעיר היירום שמצפון לסולט לייק סיטי, הביא לשיעור שקיים בחודש שעבר סט גלויות של 100 תמונות קלאסיות מפורסמות, אותו השאיל לטובת השיעור מספריית בית הספר, והניח לתלמידים לעיין בו. המורה טען שלא ידע כי לצד ציורים קלאסיים מפורסמים כמו המוניה ליזה של לאונרדו דה וינצ'י או החמניות של ואן גוך, כולל הסט גם כמה ציורים שכוללים עירום נשי. כך למשל נכלל באוסף פורטרט מתקופת האימפרסיוניזם של הצייר האיטלקי אמדאו מודיליאני ("Iris Tree") ועבודה בסגנון רוקוקו מהמאה ה-18 של פרנסואה בושר ("Odalisque") המציגה עירום חלקי.

הציור Iris Tree של מודוליאני. צילום מסך
הציור שהביא לפיטורי של רודיאה. "Iris Tree" של מודוליאני/צילום מסך

מספר ימים אחרי השיעור, קיבל רואידה שיחת טלפון מהמשטרה המקומית וזו הודיעה לו להפתעתו כי הוגשה נגדו תלונה על הצגת פורנוגרפיה לילדים, תלונה שהביאה בהמשך לפיטוריו מבית הספר. "הייתי מופתע לגלות שבין התמונות נמצאים גם ציורי עירום", כתב רואידה בעמוד הפייסבוק שלו לאחר המקרה. "מיד הסרתי ממנו את הגלויות שחשבתי כי הן עלולות לגרום לחלק מהתלמידים אי נוחות".

לאחר הגשת התלונה, הגיעו שוטרים לבית הספר, אולם אלה גילו כי מנהלת בית הספר גרסה את התמונות, בטענה שקיבלה מרשויות החינוך במחוז ההוראה לעשות כן. "היא אמרה שקיבלה הוראה להשמיד את התמונות על מנת שהן לא יופצו לתלמידים נוספים", אמר בכיר במשטרה המקומית. "כמה מהתמונות נמצאות ברשותנו והצגנו אותן בפרקליטות המחוזית, שם אמרו שהן לא יעמדו בהגדרה של פורנוגרפיה. הם סירבו להגיש כתבי אישום". רואידה אומר כעת כי בכוונתו לערער על פיטוריו ולפעול לניקוי המוניטין שלו, כיוון שהוא חושש כי יתקשה במציאת עבודה שוב כמורה לאומנות בבית ספר יסודי. בבית הספר עצמון סרבו להגיב לפיטורים בנימוק שמדובר בענייני כח אדם וב"סוגיה פרטית שעודנה בתהליכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully