וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלובוס הזהב 2018: "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי" ו"ליידי בירד" הם המנצחים הגדולים

שני סרטים קטנים עם לב ענק הגיעו לפסגת הטקס הנוצץ, שעמד השנה כולו בסימן כוח נשי. גארי אולדמן, פרנסס מקדורמנד, סרשה רונאן וג'יימס פרנקו זכו בפרסי המשחק הבולטים. "סיפורה של שפחה" זכתה בפרס הדרמה הטוב ביותר

אימג'בנק GettyImages

(הקטעים מהטקס באדיבות yes. גרסה ערוכה ומתורגמת של הטקס תשודר הערב, יום שני, ב-yes drama ב-20:30)

בצל קמפיין MeToo#, שהיה האירוע הגדול והחשוב באמת בשנה האחרונה בקולנוע, וכשמיטב כוכבות התעשייה מגיעות אל הטקס לבושות בשחור כאות להזדהות עם המאבק לשוויון ולזכותה של האישה על גופה - נערך לפנות בוקר (שני) טקס גלובוס הזהב ה-75 בלוס אנג'לס. את הטקס הנחה הפעם מגיש תוכנית הלילה של NBC, סת' מאיירס.

אופרה וינפרי קיבלה את הפרס למפעל חיים על שם ססיל ב. דמיל, ונשאה נאום מרגש על נחישותם של נשים בכלל ושחורות בפרט, ועל התקווה שעתיד טוב יותר צפוי לכולם בזכות תנועת MeToo#. הערב כולו היה משופע בנאומים, עקיצות של שחקניות על הפערים בתעשייה, ושלל אזכורים אחרים למאבק ההולך וגובר לשינוי פניה של הוליווד. גל גדות, שהפכה לאחד הדמויות החשובות של השנה בקולנוע, הגישה את הפרס הראשון של הערב.

"שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי" זוכה בגלובוס הזהב 2018. GettyImages
מרטין מקדונה/GettyImages

הפתעה גדולה נרשמה בפרס שנחשב לגדול ביותר של הערב, סרט הדרמה. "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי", המגולל את סיפורה של אם שמבקשת צדק בעקבות רצח בתה, זכה בפרס סרט הדרמה הטוב ביותר, וגבר על שלל סרטים שנחשבו פייבוריטים בסוכנויות ההימורים. "ליידי בירד" של גרטה גרוויג, על סיפור ההתבגרות המקסים והנוגע ללב של נערה ענייה מסקרמנטו, הוכתר לסרט הקומדיה הטוב ביותר.

גיירמו דל טורו הותיר מאחורי שמות כמו סטיבן ספילברג, כריסטופר נולאן ורידלי סקוט, בדרך לזכייה הראשונה שלו אי פעם בפרס הבימוי בגלובוס הזהב, עבור "צורת המים".

בפרס השחקן הטוב ביותר בסרט דרמה זכה כצפוי גארי אולדמן, שנכנס לנעליו של צ'רצ'יל ב"שעה אפלה". פרנסס מקדורמנד התאוששה מרצף של חמישה הפסדים רצופים, כשזכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר בסרט דרמה עבור "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי". זוהי הזכיה השנייה של מקדורמנד, אחרי שעשתה זאת כבר ב-1994 עם "פארגו".

עוד באותו נושא

שעה תפלה: "שעה אפלה" המדובר על גדולתו של צ'רצ'יל מתגלה כסרט פושר למדי

לכתבה המלאה
גיירמו דל טורו זוכה בגלובוס הזהב 2018. GettyImages
מועמדות ראשונה, זכייה ראשונה. גיירמו דל טורו/GettyImages

תתחילו לגלגל את השם הזה על הלשון, אתם תצטרכו אותו בעתיד הנראה לעין. סרשה רונאן, הכוכבת הנפלאה של "ליידי בירד" היא השחקנית הטובה ביותר בסרט קומי, ומועמדת בכירה לשחזר את הזכייה בעוד שלושה חודשים. פיצול הקטגוריות בגלובוס הזהב סייע לג'יימס פרנקו לזכייה שככל הנראה לא תחזור על עצמה באוסקר, ובכל זאת ראויה ללא ספק. כוכב "חי בסרט", המגוללת את אחורי הקלעים של מה שנחשב לסרט הגרוע ביותר בכל הזמנים, זכה לשבחים רבים עבור הופעתו וכעת הוא נושא איתו גם את פרס השחקן הטוב ביותר בקומדיה.

אליסון ג'ני, שגילמה את אמה הקשוחה של מרגו רובי ב"אני, טוניה", זכתה בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר.

סרשה רונאן זוכה בגלובוס הזהב 2018. GettyImages
כוכבת בגיל 24. סרשה רונאן/GettyImages

סם רוקוול הביא כבוד נוסף ל"שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי" עם פסלון שחקן המשנה. מרטין מקדונה, הבמאי-תסריטאי של אותו הסרט בדיוק, סגר שלישיית זכיות עבור "שלושה שלטים" עם פרס התסריט הטוב ביותר.

בתחום האנימציה לא נרשמה, ובצדק, כל הפתעה. "קוקו" המופלא של פיקסאר הוכתר לסרט האנימציה הטוב ביותר. פרס הסרט הטוב ביותר בשפה זרה ניתן ל"In The Fade", נציג גרמניה. פרס הפסקול הטוב של השנה ניתן ל"צורת המים", בעוד השיר הטוב ביותר, "This Is Me", מספק ל"אמן הגדול מכולם" את הפרס היחיד שלו הלילה.

קוקו. פורום פילם,
הזכייה הצפויה והמוצדקת מכולן. "קוקו"/פורום פילם

ובתחום הטלוויזיה

אחרי שנה כמו 2017, לא יכולה הייתה להיות זוכה אחרת בתחום סדרת הדרמה הטובה ביותר. "סיפורה של שפחה" של רשת הולו, שהפכה לתופעה עולמית ולסמל למאבק הנשי נגד דיכוי וכוחנות גברית, המשיכה את התנופה מטקס האמי וזכתה בפרס הגדול השני בתחום הטלוויזיה. שם חדש הרבה יותר "גברת מייזל המופלאה" של רשת אמזון, שהוכתרה לקומדיה הטובה ביותר השנה. הסדרה, העוקבת אחר סטנדאפיסטית צעירה ויהודיה בברוקלין של שנות ה-50, זכתה לחיבוק המבקרים וכעת גם לתואר משמעותי ראשון.

מהרגע בו קטפה את מספר המועמדויות הגדול ביותר לטקס, היה ברור שאף אחד לא יוכל ל"שקרים קטנים גדולים" של HBO. הלהיט שופע הכוכבים ומהלל האחדות הנשית ניפק הלילה שלוש זכיות, כשהגדולה בהן היא המיני-סדרה הטובה ביותר.

שקרים קטנים גדולים זוכה בגלובוס הזהב 2018. GettyImages
מקסימום זהב בפריים אחד. הכוכבות של "שקרים קטנים גדולים" עם פרסי גלובוס הזהב/GettyImages

אליזבת מוס, כוכבת "סיפורה של שפחה", הותירה מאחור כוכבות אהובות ומוערכות כקלייר פוי ומגי ג'ילנהול, וזכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה. זוהי הזכייה השנייה של מוס, אחרי שב-2014 זכתה בפרס השחקנית הטובה במיני-סדרה (עבור "קצה האגם"). סטרלינג ק. בראון, כוכב "החיים עצמם", העניק נציגות נאה לאחת הסדרות האהובות בארה"ב, והוכתר לשחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה.

עזיז אנסרי אמנם הפסיד את פרס סדרת הקומדיה הטובה ביותר עם "מומחה לכלום" המצוינת שלו, אך התנחם בפרס השחקן הטוב ביותר בקומדיה. רייצ'ל ברושנן, כוכבת "גברת מייזל המופלאה", השאירה אבק לשמות כמו אליסון ברי ופמלה אדלון, כשזכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר בקומדיה.

יואן מקגרגור היה הנציג היחיד של "פארגו" שחזר הביתה עם פסלון מוזהב, עבור השחקן הטוב ביותר במיני-סדרה. ניקול קידמן גברה, בין היתר, על חברתה לסדרה ריס וויתרספון, בדרך לזכייה בפרס המקביל לשחקנית הטובה ביותר במיני-סדרה. לורה דרן עם פרס שחקנית המשנה, ואלכסנדר סקרסגארד עם פרס שחקן המשנה, השלימו לילה ענק עבור "שקרים קטנים גדולים".

אליזבת מוס זוכה בגלובוס הזהב 2018. GettyImages
הופעת ענק. אליזבת מוס/GettyImages
ליידי בירד זוכה בגלובוס הזהב 2018. GettyImages
גרטה גרוויג, סרשה רונאן ולורי מטקאלף/GettyImages
ג'יימס פרנקו זוכה בגלובוס הזהב 2018. GettyImages
ג'יימס פרנקו עם אחיו, דייב, ופרס השחקן הטוב ביותר בקומדיה/GettyImages
אופרה וינפרי זוכה בגלובוס הזהב 2018. GettyImages
אופרה וינפרי זוכה בנאום הזכייה בפרס למפעל חיים/GettyImages
שלושה שלטים מחוץ לאבינג מיזורי זוכה בגלובוס הזהב 2018. GettyImages
הצוות של "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי" חוגג/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully