וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסי הבאפט"א: "צורת המים" מוביל עם 12 מועמדויות

9.1.2018 / 10:17

לאחר שזכה בפרס הבימוי בגלובוס הזהב, "צורת המים" של גיירמו דל טורו קטף תריסר מועמדויות לאוסקר הבריטי. "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי" ו"שעה אפלה" נהנו מתשע מועמדויות, וגם "פדינגטון 2" מככב

יח"צ - חד פעמי

יממה לאחר טקס גלובוס הזהב, המשיכה עונת הפרסים בכל הכוח עם הכרזת המועמדויות לפרסי האקדמיה הבריטית לקולנוע – הבאפט"א. "צורת המים", הפנטזיה הרומנטית של גיירמו דל טורו שכבר זכתה באריה הזהב בפסטיבל ונציה ובגלובוס הזהב לבימוי הטוב ביותר, המשיכה להרשים עם 12 מועמדויות לאוסקר הבריטי. "שלושה שלטים מחוץ לאבינג מיזורי", זוכה פרס סרט הדרמה בגלובוס הזהב, קטף תשע מועמדויות. עוד בלטו שני סרטי מלחמת עולם שנייה המציגים למעשה פרק היסטורי דומה מנקודות מבט משלימות – "שעה אפלה" עם תשע מועמדויות ו"דנקרק" עם שמונה מועמדויות.

בהשוואה לפרסים האמריקאים, המפסידים הגדולים של המועמדויות לבאפט"א הם "העיתון" של ספילברג, "ליידי בירד" ו"תברח", שזכו לכמות אפסית עד זעומה של אזכורים. כמו כן, יש לציין כמו בגלובוס הזהב, גם כאן כל המועמדויות בקטגוריות הבימוי הלכו לגברים ואין בהן ולו יוצרת אחת לרפואה.

The Shape of Water. פורום פילם,
12 מועמדויות. מתוך "צורת המים"/פורום פילם

לפרס הסרט הטוב ביותר מועמדים "קרא לי בשמך", "שעה אפלה", "דנקרק", "צורת המים" ו"שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי".

חמשת הגברים שמועמדים בקטגוריית הבימוי הם דני וילנב הקוויבקי על "בלייד ראנר 2049", גיירמו דל טורו המקסיקאי על "צורת המים", לוקה גואדנינו האיטלקי על "קרא לי בשמך", מרטין מקדונה האירי על "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי" וכריסטופר נולאן הבריטי על "דנקרק".

בקטגוריית השחקנית הראשית, מועמדות אנט בנינג על "כוכבים חיים לנצח", פרנסס מקדורמנד על "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזרי", מרגו רובי על "אני, טוניה", סאלי הוקינס על "צורת המים" וסרשה רונאן על "ליידי בירד". בקטגוריה הגברית המקבילה: דניאל דיי-לואיס על "חוטים נסתרים", סרט הפרישה שלו, דניאל קאלויה על "תברח", גרי אולדמן על "שעה אפלה", ג'יימי בל על "כוכבים חיים לנצח" וטימותי שאלמה על "קרא לי בשמך".

בקטגוריית שחקן המשנה מועמדים כריסטופר פלאמר על "כל הכסף שבעולם", יו גרנט על "פדינגטון 2", וודי הרלסון וסם רוקוול על "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי", ווילם דפו על "פרויקט פלורידה". בקטגוריה הנשית המקבילה: אליסון ג'ני על "אני, טוניה", לורי מטקלף על "ליידי בירד", קריסטן סקוט תומאס על "שעה אפלה", לזלי מנוויל על "חוטים נסתרים" ואוקטביה ספנסר על "צורת המים".

לפרס התסריט המקורי מועמדים "תברח", "אני, טוניה", "ליידי בירד", "צורת המים" ו"שלושה שלטים מחוץ לאבינג מיזורי". לפרס התסריט המעובד: "קרא לי בשמך", "סטאלין מת", "כוכבים חיים לנצח", "המשחק הגדול" של ארון סורקין ו – שימו לב – הסרט לכל המשפחה, "פדינגטון 2".

לפרס הסרט הזר, שבו "פוקסטרוט" היה מחוץ לתמונה כיוון שטרם הופץ באנגליה, היו מועמדים "היא" הצרפתי, "המשרתת" הקוריאני, "אהבה חסרה" הרוסי, "הסוכן" האיראני ו"בהתחלה הם הרגו את אבא", בבימויה של אנג'לינה ג'ולי, שצולם בקמבודיה. לפרס הדוקו מועמדים "עיר הרוחות", "אני לא הכושי שלכם", "איקרוס", "אמת מטרידה יותר" ו"ג'יין". בפרס סרט האנימציה הארוך, מועמדים שלושה בלבד –"קוקו", "לאהוב את וינסנט" ו"חיי כקישוא".

עוד באותו נושא

הנאומים, העקיצות וגל גדות: הרגעים הגדולים של גלובוס הזהב 2018

לכתבה המלאה
שעה אפלה. אלקו מדיה,
תשע מועמדויות. מתוך "שעה אפלה"/אלקו מדיה

"בלייד ראנר 2049", "דנקרק", "שעה אפלה" ו"צורת המים" השתלטו על רוב המועמדויות בקטגוריות הצילום, האפקטים, העריכה, עיצוב ההפקה, הסאונד והמוזיקה המקורית. הלהיט "בייבי דרייבר" זכה למועמדות יחידה בקטגוריית העריכה, ושובר הקופות העצום "היפה והחיה" לשתי מועמדויות, בקטגוריות עיצוב ההפקה ועיצוב התלבושות.

הבאפט"א גם מחלק פרס לסרט הבריטי הטוב ביותר, והמועמדים המשובחים הם "ליידי מקבת", "ארץ אלוהים", "סטאלין מת", "פדינגטון 2", "שעה אפלה" ו"שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי".

טקס חלוקת הפרסים עצמו יתקיים ב-18 בפברואר בלונדון. לאחר שסטיבן פריי פרש מהנחייתו, ניתנו המושכות לקומיקאית ג'ואנה למליי.

שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי. יח"צ,
תשע מועמדויות. מתוך "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי"/יח"צ
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמונה מועמדויות. מתוך "דנקרק"/מערכת וואלה!, צילום מסך
קוקו. פורום פילם,
גם הוא פה כמובן. מתוך "קוקו"/פורום פילם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully