וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים על פי אסי: ארכיונו של אסי דיין הועבר לספרייה הלאומית

9.1.2018 / 16:45

תסריטים, שרבוטים, איורים וצילומים נדירים: הציבור יוכל להיחשף לארכיון הפרטי של אסי דיין, במאי "גבעת חלפון אינה עונה" ו"החיים על פי אגפא" בין השאר, שהועבר לספרייה הלאומית

בן קלמר

חדשות טובות לכל מי שמתעניין בהיסטוריה של הקולנוע הישראלי, ושל התרבות הישראלית בכלל למעשה: הספרייה הלאומית שבירושלים קיבלה לידה את ארכיונו האישי של אסי דיין, ובחודשים הקרובים חלקו כבר יעמוד לרשות הציבור הרחב.

דיין, שהלך לעולמו בשנת 2014 והוא בן 68, נחשב אחד האייקונים הגדולים של הקולנוע המקומי וביים כמה מן הסרטים הבולטים בתולדיו, למשל "גבעת חלפון אינה עונה ו"החיים על פי אגפא". הארכיון שלו כולל את תסריטיו, רעיונות לסרטי המשך שלא מומשו, טיוטות שלא יצאו לפעול ועוד שלל טקסטים הקשורים בעבודותיו. יש בו גם איורים פרי עטו, צילומים שלו מפרקים שונים בחייו ובמסגרת הפקותיו השונות וגם מכתבים שכתב וקיבל.

הארכיון של דיין מצטרף לעוד שלל אוספים שקיימים בספריה הלאומית ובהם של ש"י עגנון, נעמי שמר, דבורה עומר, דויד גרוסמן, א.ב יהושע, אורי אבנרי, חיים באר ורבים אחרים.

בארכיון אפשר למצוא בין השאר מכתב שאבנרי יבדל"א כתב לדיין ז"ל, צילומים שלו מהפקת "מבצע יונתן" בו כיכב, מכתבים ששלח לבנו ליאור ועוד שלל מטעמים מרגשים ומרתקים.

אסי דיין. ספרייה לאומית,
אסי דיין בצילומי "מבצע יונתן"/ספרייה לאומית
אסי דיין. הספרייה הלאומית,
אסי דיין חודש לפני מותו/הספרייה הלאומית
אסי דיין. הספרייה הלאומית,
מכתב של אסי דיין לבנו ליאור/הספרייה הלאומית
אסי דיין. הספרייה הלאומית,
מכתב של אורי אבנרי לאסי דיין/הספרייה הלאומית
  • עוד באותו נושא:
  • אסי דיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully