וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסי בחירת המבקרים: הלילה הגדול של גל גדות

12.1.2018 / 6:55

הלהיט בכיכובה של גל גדות קטף את הפרס בקטגוריית האקשן והכוכבת הישראלית קטפה גם פרס מיוחד לנשים שפרצו גבולות ונשאה נאום מרגש. "צורת המים" המשיך את המומנטום מגלובוס הזהב וג'יימס פרנקו זכה בפרס למרות ההאשמות נגדו

יח"צ - חד פעמי

לאחר שפרסי גלובוס הזהב התחילו את השבוע, פרסי בחירת המבקרים נעלו אותו הלילה. פרסים אלה מחולקים בידי קבוצה של כ-300 עיתונאים אמריקאים, והם נחשבים אליטיסטים פחות ופופוליסטים יותר מהגילדות של ניו יורק, לוס אנג'לס וכדומה, כך שהם בדרך כלל מהווים אינדיקציה לא רעה לקראת האוסקר.

"צורת המים", הפנטזיה הרומנטית של גיירמו דל טורו שכבר זכתה באריה הזהב בפסטיבל ונציה ובגלובוס הזהב לבימוי, המשיכה את המומנטום עם ארבעה פרסים: לסרט הטוב ביותר, הבמאי הטוב ביותר, המוזיקה המקורית הטובה ביותר ועיצוב ההפקה הטוב ביותר.

גם בקטגוריות המשחק קיבלנו שחזור לגלובוס הזהב. הזוכה בפרס השחקן הטוב ביותר היה גארי אולדמן ("שעה אפלה"), הזוכה בפרס השחקנית הטובה ביותר הייתה פרנסס מקדורמנד ("שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי"), בפרס שחקן המשנה היה זה סם רוקוול ("שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי") ובפרס שחקנית המשנה, אליסון ג'ני ("אני, טוניה").

"שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי", סיפור על הקשר יוצא הדופן שנוצר בין שוטר גזען ואישה הנלחמת באוזלת היד של המשטרה בכל הקשור לטיפול ברצח של בתה, קטף גם את הפרס לאנסמבל משחק. בכך הוא חיזק עוד יותר את מעמדו כפייבוריט לזכייה באוסקר, שכן השחקנים הם הסקטור המוביל באקדמיה האמריקאית לקולנוע.

בקטגוריות התסריט, "תברח" קטף את פרס התסריט המקורי ו"קרא לי בשמך" את פרס התסריט המעובד. את פרס העריכה חלקו "דנקרק" ו"בייבי דרייבר", את פרס הצילום לקח "בלייד ראנר 2049" ואת פרס עיצוב התלבושות גרף "חוטים נסתרים". "כוכב הקופים: המלחמה" התכבד בפרס האפקטים ו"קוקו" גרף צמד פרסים – לסרט האנימציה הטוב ביותר ולשיר המקורי הטוב ביותר. "ליידי בירד" של גרטה גרוויג ו"העיתון" של סטיבן ספילברג, שניהם מן הסרטים המדוברים של השנה, נותרו בידיים ריקות.

שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי. יח"צ,
המשחק הטוב ביותר. מתוך "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי"/יח"צ

פרסי בחירת המבקרים מחלקים גם פרסים בקטגוריות שלא קיימות באוסקר, לפי חלוקה ז'אנרית. בקטגוריות האקשן, הפרס הלך ל"וונדר וומן" בכיכובה של גל גדות, ובכך נקבעו שני ציוני דרך. קודם כל, זו הפעם הראשונה בעשר השנים שבהן מחולק פרס בקטגוריה הזו, שלהיט גיבורות-על זוכה בו. כבר זכה בו סרט בכיכובה של דמות נשית, "מקס הזועם: כביש הזעם" לפני שנתיים, אך מעולם לא ראינו סרט על גיבורת-על קוטף אותו. כמו כן, מן הסתם זו גם הפעם הראשונה שתוצר הוליוודי בכיכובה של שחקנית ישראלית מתכבד בעיטור היוקרתי.

הסרטים הקודמים הנוספים שזכו בקטגוריה הזו לפני "וונדר וומן" היו רובם ככולם להיטים מוערכים שגם נכנסו לקאנון: "האביר האפל", "אווטאר", "התחלה", "דרייב", "סקייפול", "השורד האחרון", "שומרי הגלקסיה" ו"הסרבן". בקיצור, כבוד.

עוד באותו נושא

הנאומים, העקיצות וגל גדות: הרגעים הגדולים של גלובוס הזהב 2018

לכתבה המלאה

הציוץ של גל גדות עם הפרס

גדות זכתה גם בפרס מיוחד בשם SeeHer, הנועד להוקיר נשים ש"פרצו גבולות והעניקו ייצוג ראוי לנשים בתעשיית הבידור". לאחר שפטי ג'נקינס, במאית "וונדר וומן", הרעיפה עליה שלל מחמאות והזמינה אותה לבמה לקבל את הפרס, נשאה גל גדות נאום מרגש, באנגלית מושלמת בלי מבטא:

"לאורך הקריירה תמיד שאלו אותי מה תפקיד החלומות שלי והיה לי ברור שאני רוצה לגלם אשה חזקה ועצמאית על אמת. לאחר מכן ליהקו אותי כוונדר וומן ומצאתי בה את כל האיכויות שתמיד חיפשתי בתפקיד חלומותיי: יש לה לב גדול והיא מלאת עוצמה וחמלה. היא פועלת כדי לתקן עוולות. היא נותנת דוגמה חיובית לאנושות. לפעמים היא מבולבלת וחסרת ביטחון. היא לא מושלמת וזה בדיוק מה שהופך אותה לאמיתית. רצינו שתהיה אוניברסלית ומעוררת השראה ורצינו לא לתת יותר מדי תשומת לב לעובדה שהיא אישה. תהליך ההפקה של הסרט עורר בי השראה ואני מקווה שעוררנו השראה גם באחרים

"כשאני התחלתי לעבוד בתעשייה, היו מעט מאוד סרטים בכיכובן של דמויות נשיות ועוד פחות במאיות. השנה, שלושה מהסרטים הכי מצליחים בקופות היו בכיכובן של נשים ('וונדר וומן', 'מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי' ו'היפה והחיה'), אבל בסך הכל, מתוך מאה הסרטים הקופתיים ביותר, רק שמונה היו בכיכובה של גיבורה נשית. כך שגם אם התקדמנו, זה מראה שיש לנו עוד דרך ארוכה והרבה עבודה.

"פטי בדיוק חלקה עמי שמישהו סיפר לה, שהילד בן השלוש שלו סיים לראות 'וונדר וומן' ואז צעק – 'כשאגדל, אני רוצה להיות אישה!'" התפקיד של הקולנוע הוא לא רק לבדר אלא גם לעורר השראה ולחנך לאהבה ולכבוד. בשבועות האחרונים אנחנו עדים לתנועה בתעשייה ולחברה שלנו ואני חולקת את הפרס הזה עם כל הנשים והגברים שמתייצבים בשם הצדק, שמתייצבים בצד מי שלא יכולים לדבר בעצמם. ההבטחה שלי וההתחייבות שלי לכולכם היא שבחיים לא ישתיקו אותי ,וכולנו נמשיך יחדיו לפעול למען שיוויון".

הנאום של גדות במלואו

באשר לשאר הקטגוריות הקולנועיות: פרס הסרט הקומי הוענק ל"חולי אהבה". ג'יימס פרנקו זכה בפרס השחקן הקומי על "חי בסרט", למרות רצף ההאשמות בהטרדות מיניות נגדו בימים האחרונים, אך לא התייצב לקבל את הפסלון. מרגו רובי ("אני טוניה") זכתה בקטגוריה הנשית המקבילה. "תברח" קטף את פרס סרט האימה/מד"ב הטוב ביותר. בקטגוריית הסרט הזר, שבה "פוקסטרוט" לא היה מועמד, ניצח "In the Fade" הגרמני שזכה גם בגלובוס הזהב מוקדם יותר השבוע, ובהחלט מסתמן כבר כפייבוריט בפרסי האקדמיה האמריקאית לקולנוע, כך שאוסקר ישראלי ראשון בקטגוריה הזו כנראה כבר לא יהיה.

הקו הפמיניסטי של הטקס המשיך גם בקטגוריות הטלוויזיוניות. "סיפורה של שפחה" זכה בפרס הדרמה ואליזבת מוס ואן דאוד המשחקות בו בפרסי המשחק בדרמה. "שקרים קטנים גדולים" זכתה בפרס המיני-סדרה וניקול קידמן ולורה דרן המשחקות בה בפרסי המשחק במיני סדרה. "גברת מייזל המופלאה" הוכתרה כסדרה הקומית הטובה ביותר ורייצ'ל ברוסנן המככבת בה בפרס השחקנית בקומדיה. בקיצור, ערב מכונן.

גל גדות. AP
הכי גדול עד כה. גל גדות עם הפרס/AP
גל גדות. AP
מסמר הערב. גל גדות/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הזוכה הגדול בפרסי הטלוויזיה. "סיפורה של שפחה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully