וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיאה מ"הומלנד": "הוטרדתי כל כך הרבה פעמים, נגעו בי, גברים חשפו עצמם בפני"

12.2.2018 / 6:25

אליזבת' מארוול, ששיחקה לצד קווין ספייסי ודסטין הופמן, חושפת לוואלה! תרבות איך הוטרדה בחייה ואומרת כי "קמפיין MeToo היה צריך לקרות כבר מזמן". היא גם נזכרת בעבודה עם ספילברג ומגלה מה הסדרה הישראלית האהובה עליה. ריאיון עם שובה לתפקיד נשיאת ארה"ב ב"הומלנד"

אליזבת' מארוול. GettyImages
בסביבת עבודה מעצימה. אליזבת' מארוול/GettyImages

השחקנית האמריקאית אליזבת' מארוול בת ה-48 היא מסוג הפרצופים שאתם מכירים מהרבה סדרות וסרטים, גם אם לא תמיד יודעים לומר מה שמם. היא שיחקה בין השאר בסרטים "אומץ אמיתי" של האחים כהן, "לינקולן" של סטיבן ספילברג, "סיפורי מאירוביץ'" בבימוי נוח באומבך ו"חיבור פשוט" בבימויו של מארק ווב, ובסדרות "בית הקלפים", "פארגו" ו"הומלנד", שחזרה השבוע לעונתה השביעית. מארוול שבה לגלם את תפקיד הנשיאה החדשה אליזבת' קין. גם בלי כוחות על המשויכות לשם מארוול, השחקנית הצליחה להיות מזוהה עם דמויות נשיות רבות עוצמה, חזקות ואמביציוזיות. האיפיון הפמיניסטי של כמה מדמויותיה, בשילוב העובדה שעבדה עם שני שחקנים ידועים שהואשמו בלי קשר אליה בהטרדה ובתקיפה מינית, מובילה לשאלה טעונה במיוחד בריאיון לוואלה! תרבות.

כמי שעבדה גם עם השחקנים קווין ספייסי (ב"בית הקלפים") וגם עם דסטין הופמן (ב"סיפורי מאירוביץ'"), ובכלל כשחקנית מנוסה בתעשיה, מה יחסך לקמפיין MeToo# והאם היית עדה או נתקלת במקרים של הטרדה ותקיפה מינית?

"זו שאלה חשובה. רק להיות אישה בחברה שלנו, גם מחוץ לחיי המקצועיים, בתחבורה ציבורית לבדה, כאשר נסעתי יום יום ברכבת התחתית, הוטרדתי כל כך הרבה פעמיים, נגעו בי, גברים חשפו עצמם בפני. וזה בתחבורה הציבורית, זה אפילו לא בתעשייה. כן, זו המציאות, הרבה נשים בעולם המקצועי אומרות שזה המחיר של העבודה, שאם את רוצה לעבוד אז את צריכה לקבל דברים כאלה. זה רגע מדהים שבו אנחנו אומרות 'לא' ביחד, אומרות שאנחנו בעצם לא חייבות, אומרות 'לא עוד'. זה היה צריך לקרות כבר מזמן, ואני אסירת תודה על כך שזה קורה. לא נחשפתי למקרים בסדרות ששיחקתי בהן. ב'הומלנד' יש כל כך הרבה נשים חזקות על הסט ובצוות. במאיות, מפיקות, תסריטאיות וכמובן קלייר הכוכבת. זו באמת סביבה מעצימה שאני חלק ממנה. זו סדרה נהדרת להיות בה".

יותר מ-100 אמניות צרפתיות חתמו על מכתב פומבי שבו קראו לקמפיין MeToo# "סכנה לחירות המינית" ו"ציד מכשפות". מה דעתך על כך?

"אני חושבת שזה מצער. זו החלטה מצערת. שמעתי את הטענות שלהן, אבל אני לא יכולה לדמיין מה יכול להיות החיסרון במאבק בהטרדות מיניות".

אליזבת' מארוול בסדרה "הומלנד". yes,
אליזבת' מארוול בסדרה "הומלנד"/yes

הסדרה זוכת האמי "הומלנד", של רשת שואוטיים, חזרה לעונה שביעית, ומשודרת מדי יום שני בשעה 6:00 וב-22:00 בערוץ yes Edge ו-StingTV. העונה החדשה עוברת מניו יורק לוושינגטון ומתרכזת במאבקה של קארי (קלייר דאנס) נגד הנשיאה החדשה אליזבת' קין, שהתגלתה בסיום העונה הקודמת כקיצונית והכניסה את המדינה ואת ה-CIA לרכבת הרים של הפחדה, מעצרים וחקירות. קארי כעת חיה עם אחותה מגי ועסוקה בניסיונות שלה להפיל את הממשל החדש, ולדאוג לשחרור 200 אנשי קהילת המודיעין שנכלאו בסוף העונה הקודמת תחת ההוראות החדשות של הנשיאה. לצד דאנס ומארוול, חוזר גם מנדי פטנקין לתפקידו סול ברנסון, והעונה מצטרף דילן בייקר ("האישה הטובה", "האמריקנים") בתפקיד סנטור סאם פאלי הפרובוקטיבי.

לאחר השינוי העצום שעברה הדמות שלך בסוף העונה הקודמת, איך תתפתח הדמות שלך העונה?

"בסוף העונה הקודמת היה שינוי גדול. עקבנו אחרי הנשיאה הנבחרת קין עד לכניסה לתפקיד. קצת לפני כן נהרג חלק גדול מהצוות שלה וניסיון ההתנקשות בחייה, אז סיימנו את העונה עם מנהיגה במצב מובן של פארנויה שמנסה לחזור לשלוט בזירה הפוליטית. כך אנחנו מתחילים את העונה החדשה, עם מישהי שמנסה לחזור לשלוט, מנסה למצוא דרך כדי לקדם את האג'נדה שלה וגם מנסה לפייס ולאחד את האומה הקורסת. יש הרבה שריפות לכבות. הנשיאות שלה כבר פצועה ופגומה. ועל פי טבעה של 'הומלנד', זה רק הולך ונהיה יותר גרוע".

עוד באותו נושא

חוויה חוץ-גופית: "פחמן משודרג" מרהיבה ויכולה לפרוץ את מחסום הגיקים

לכתבה המלאה
אליזבת' מארוול ומנדי פטינקין בסדרה "הומלנד". yes,
שמים מראה מול נושאים דומים. אליזבת' מארוול ומנדי פטינקין ב"הומלנד"/yes

עד כמה נשיא ארצות הברית הנוכחי, דונלד טראמפ, היווה השראה לעלילת העונה הקודמת והנוכחית של 'הומלנד'?

"הייתי אומרת שמה שהשפיע זה הדברים הלאומיים והבינלאומיים שמאיימים על הדמוקרטיה שלנו. הדברים שדומים בנוף שלנו, ולא האישיות של הבנאדם. אני מתכוונת לכך שהאיום על הביטחון הפנימי, על הדמוקרטיה, אלה הדברים הדומים, לא האישיות הספציפית של הבנאדם והממשל הנוכחי. אלה לא דומים. אנחנו שמים מראה מול נושאים דומים אבל לא על אישיות ספציפית".

'הומלנד' התחילה בעקבות סדרה ישראלית. האם יש סדרה ישראלית או עיבוד לסדרה ישראלית שאהבת במיוחד?

"הייתה סדרה ישראלית אחת מעולה, שעשינו כאן, 'בטיפול'. זה היה מצוין".

אליזבת' מארוול בסדרה "הומלנד". yes,
קודם כל שוויון בשכר. אליזבת' מארוול ב"הומלנד"/yes

לאורך השנים, רבים גילמו את תפקיד נשיא ארצות הברית בסדרות ובסרטים שונים, ובהם מרטין שין, אנתוני הופקינס ודניאל דיי לואיס. איזה שחקן או שחקנית שגילמו את התפקיד היו אהובים עליך במיוחד?

"זו שאלה מאד מעניינת. אף פעם לא נשאלתי את השאלה הזאת קודם. יש כמובן הבדל בין מי שמשחק נשיא שהיה באמת, כמו אנתוני הופקינס ששיחק את ניקסון, לבין מרטין שין ששיחק נשיא בדיוני. אלו שני דברים שונים. עוד דבר מעניין, הוא שיש סדרה שלמה של נשים שאפשר לבחור ביניהן. אני חושבת ששרי ג'ונס (ששיחקה את הנשיאה בסדרה הקודמת של יוצרי 'הומלנד' - '24'; ש"ב) מדהימה. אני חושבת שאולי שרי היא האהובה עלי. זו תקופה גדולה להיות מודל לאישה בעמדה הזאת, ובזה אני מאד גאה. לקחת חלק בלהיות אישה כמודל שמעביר את הסיפור הזה בתקופה הנוכחית בארץ שלנו".

אם תהיי באמת נשיאת ארצות הברית, מה השינוי הראשון שתעשי?

"השינוי הראשון יהיה שוויון בשכר!"

דסטין הופמן ואליזבת' מארוול. GettyImages
"רגע מדהים שבו אנחנו אומרות 'לא' ביחד". אליזבת' מארוול ודסטין הופמן/GettyImages

איך את חשה עם השינויים שנעשו בעונה האחרונה של "בית הקלפים"?

"לא צפיתי בזה. לא מתוך חוסר כבוד. אני לא צופה הרבה בטלוויזיה, כי יש לי ילד צעיר (הבן המשותף לה ולבן זוגה, ביל קאמפ, ששיחק את דמות הבלש בסדרה "ליל האירוע"; ש"ב). אני חושבת שיש סדרות טובות אבל אין הרבה זמן לצפות בהן. אם אתה מתכוון לשינוי מאז שקווין עזב... הסדרה כל כך טובה והכותבים מדהימים, הם יכולים להתאים את עצמם לכל מה שצריך להתאים. ובזמן שהם יוצרים, יש להם שחקנים נפלאים לכתוב להם".

הסרט "חיבור פשוט" היה הצלחה גדולה גם בישראל. האם הופתעת מההצלחה?

"אה, קול! זה מצחיק, כי לפעמים אני בצילומים של חודשיים, ובסדרות אחרות את נקראת ליומיים. טסתי לצילומים של ארבעה ימים ל'חיבור פשוט', ואז את שכחתי שעשיתי את הסרט כי חזרתי לסדרה שלי. ופתאום אני במטוס, ואני אומרת הו, אלוהים, אני עשיתי את הסרט הזה!"

אליזבת' מארוול. GettyImages
אין הרבה זמן לצפות בטלוויזיה. אליזבת' מארוול/GettyImages

עבדת עם ספילברג ועם האחים כהן. איזה רגעים בלתי נשכחים היו לך בעבודות איתם?

"להיות עם סטיבן, ועל הסט של סטיבן זו הרגשה כל כך מדהימה. הוא כזה מאסטר, ומרגישים את זה ברגע שנכנסים לסט. ואיתן וג'ואל הפכו לחברים. איתן הוא חבר טוב שלי. אני כל כך בת מזל שיש לי מערכת יחסים עם במאים כל כך גדולים".

בסרט "סיפורי מאירוביץ'" שיחקת בקאסט הכי יהודי שיש, לצד דסטין הופמן, אדם סנדלר ובן סטילר. האם היית רוצה לחגוג איתם את ליל הסדר?

(צוחקת) "הו, אלוהים. כן כן, זה יהיה כל כך נפלא. אני מרגישה שיצרנו משפחה משלנו כשעשינו את הסרט הזה. התקרבתי מאד לחבר'ה האלה, אז אני דווקא יכולה לראות את זה קורה".

seperator

העונה השביעית של "הומלנד" משודרת מדי יום שני בשעה 6:00 וב-22:00 בערוץ yes Edge ו-StingTV.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully