וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחסים בהקפאה: סדרות הענק שישובו אל המסכים רק ב-2019

המסך הקטן עמוס לעייפה בסדרות חדשות וחוזרות שימלאו את כל הזמן הפנוי שלנו ב-2018, ובכל זאת כמה מהלהיטים הגדולים של השנים האחרונות ייקחו בה שנת שבתון. מתי אנחנו צפויים להתאחד שוב עם "משחקי הכס", "דברים מוזרים", "שקרים קטנים גדולים" ועוד? כל הפרטים

יח"צ - חד פעמי

משחקי הכס

עונת הסיום של סדרת הפנטזיה הפופולרית תכלול אמנם ששה פרקים בלבד, בניגוד לכל אחד מקודמותיה, אולם מיליוני מעריציה ברחבי העולם ייאלצו לחכות כמעט שנתיים תמימות עד שתגיע אל המסכים. הסיבה נטועה בנסיבות מתגלגלות. העונה השביעית של "משחקי הכס" עלתה ביולי 2017, שלושה חודשים אחרי המועד הרגיל - זאת בגלל הרצון של יוצרי הסדרה לצלם בחודשי החורף. כתוצאה מכך, העונה השביעית שודרה בקיץ, וצילומי העונה האחרונה בהחלט התעכבו אף הם, והחלו רק בסוף השנה החולפת. תקופת העריכה של הסדרה, כמו גם השילוב המורחב של אפקטים ודמויות מחשב אל הפרקים האחרונים ועמוסי האקשן - צפויים להאריך את העבודה על העונה האחרונה עמוק אל תוך חודשי הקיץ.

בניגוד ל-2017, הפעם החליטה רשת HBO לא לעלות באיחור שישפיע על לוח המשדרים כולו, ולחכות עם הסדרה על המדף עד אביב 2019. תקופת הזמן הזו נועדה באופן רשמי לאפשר לצמד היוצרים, דן וייס ודיוויד בניוף, שקט תעשייתי לממש את חזונם בלי לחצי דדליין. אלא שבאופן לא רשמי, הדחייה הזאת משרתת גם את מטרותיה העתידיות של HBO. משאבת הרייטינג העצומה שהיא "משחקי הכס" אמנם תסתיים, אבל הרשת כבר נמצאת עמוק בשלבי פיתוח של סדרת פריקוול אחת לפחות. הדחייה של סדרת האם מאפשרת גם לסדרות הבת זמן חיוני לעבודה, ונראה שבקצב הזה נוכל לראות את הראשונה שבהן כבר ב-2020.

אף שנותרו יותר מ-12 חודשים עד שובה למסכים, ההייפ סביבה נמשך במלוא העוז. בשבועות האחרונים התפרסמו כמה וכמה עדויות של כוכבי הסדרה, המתייחסים לאירועים הדרמטיים בסיומה ולמותם של רבים מגיבוריה בישורת האחרונה שלה. יש כבר מי שרואים גם כאן סמל להתדרדרות של הסדרה בעונות האחרונות, לכזו שאירועי השיא שלה הפכו לחזות הכל, על חשבון בניית עולם ותסריט הדוק. אבל קייסי בלוס, מנהל התוכניות של HBO רגוע: "הם (וייס ובניוף) פרפקציוניסטים, וזה התאריך הקרוב ביותר שבו הסדרה תגיע לרמה שהם חשים בה בנוח", הסביר בלוס ולא נתן לגלגולי העיניים שלנו להפריע לו.

תאריך חזרה משוער: אביב 2019

"משחקי הכס" עונה 7 פרק 7.
הקרובים לבית טארגאריין לוקחים את הזמן

פארגו

עם סיומה של העונה השלישית בסדרת האנתולוגיה הנפלאה של נואה האולי, נדמה היה שהגענו לסוף הדרך. שולחנו של היוצר המוערך עמוס מאוד עם "לגיון" השאפתנית, ולפני מספר חודשים הוכרז כי ישמש כתסריטאי (ואולי אף ישודרג לבמאי) של סרט ד"ר דום שנמצא בתכנון באולפני מארוול. בכירי רשת FX פיזרו רמזים כי האולי עשוי שלא לשוב עוד אל הגיבורים והנבלים של העיירה הקטנה במינסוטה, עד שהנשיא ג'ון לנדגרף הפתיע במסיבת העיתונאים בתחילת השנה.

אחד המכשולים הגדולים בדרך לעונה רביעית היה רעיון חדש, שיהיה מאתגר מספיק עבור האולי כדי לחזור ליקום שיצרו האחים כהן בסרטם האייקוני מ-1996. כעת התברר כי לא רק שיש להאולי רעיון שכזה, אלא הוא צפוי להביא אותו אל המסכים כבר בשנה הבאה. בשלב זה ההפקה נמצאת בשלבים התחלתיים בלבד, ולא ברור אף מי הם השחקנים שייכנסו לנעלי הגיבורים בעונה החדשה. אבל עונה חדשה של "פארגו" בראשותו של האולי הנלהב, היא חדשות נפלאות עבור המעריצים.

תאריך חזרה משוער: סתיו 2019

עוד באותו נושא

נתראה ב-2019? כל הפרטים על העונה השמינית והאחרונה של "משחקי הכס"

לכתבה המלאה
פארגו עונה 3 פרק 10. HOT,
חוזרים לעוד סיפור במינסוטה/HOT

Fleabag

אחד הממתקים הטלוויזיוניים המעולים של השנים האחרונות, הוא הקומדיה הקודרת בכיכובה ופרי עטה של פיבי וולר-ברידג' המעולה. העונה הראשונה עקבה אחר אישה צעירה ששמה לא ידוע, צינית, מרוששת ומוכת יגון, שמנסה להתמודד בשלל דרכים קורעות ונוגעות ללב עם טרגדיה שהולכת ומתחוורת ככל שהעלילה הולכת ומתקדמת. עיקר התקשורת של פליבאג מתבצעת בהתייחסות ישירה ושוברת קיר רביעי אל המצלמה, מעין וידוי מתגלגל אל הצופים.

"שאלתי את עצמי אם ל'פליבאג' היה עוד מה לומר, ולמען האמת היא פשוט לא סתמה את הפה מאז", סיפרה וולר-ברידג' בריאיון לאתר דדליין. "העונה השנייה תציג הרפתקה חדשה לחלוטין, ואני מאושרת לחזור". הסדרה, שזכתה לשלל פרסים יוקרתיים בבריטניה ומחוצה לה, תופק שוב בשיתוף פעולה בין ה-BBC לרשת אמזון. עד שזה יקרה וולר-ברידג' עסוקה בפרויקטים אחרים, בהן הסדרה המסקרנת שיצרה, "להרוג את איב", מותחן אקשן של BBC אמריקה שכבר נרכש על ידי HOT, וכן בתפקיד בסרט "סולו" מיקום "מלחמת הכוכבים", שייצא במאי הקרוב.

תאריך חזרה משוער: קיץ 2019

Fleabag, פיבי וואלר-ברידג'.
סוף סוף היא חוזרה. פיבי-וולר ברידג'

הכתר

הדרמה התקופתית המפוארת של נטפליקס, והסדרה היקרה ביותר בספרייה ההולכת וגדלה שלה, הגיעה לעונתה השנייה בדצמבר האחרון. ובעוד מבחינת היסטורית יש עדיין הרבה מאוד שטח לחקור, העונה הבאה תציג שינוי רדיקלי למדי מבחינת הסדרה. בניסיון לשמור על אמינות לאורך השנים, החליט היוצר פיטר מורגן להחליף את הקאסט כולו מדי שתי עונות. וכך נפרדנו בסיום 20 פרקים מקלייר פוי המופלאה, וכן ממאט סמית' (פיליפ) ונסה קירבי (מרגרט), ויקטוריה המילטון (המלכה האם) ויש לשער שגם מדמויות מרכזיות נוספות.

ההחלטה הזאת מובילה לצורך ללהק מחדש את התפקידים בסדרה, מה שכמובן מעכב משמעותית את הפקת העונה החדשה. עד כה לוהקו מחדש אליזבת (אוליביה קולמן) ומרגרט (הלנה בונהם קרטר), אך התפקידים האחרים עדיין לא אוישו, וככל שההתמהמהות עמם גדלה, כך נדמה שסיכוייה של העונה השלישית להיות מוכנה עד דצמבר הקרוב הולכים וקטנים. צילומי העונה השלישית מיועדים בשלב זה להתחיל ביולי.

תאריך חזרה משוער: תחילת 2019

הכתר עוונה 2 פרק 8. Alex Bailey / Netflix,
היא כבר לא תשוב לסדרה. קלייר פוי/Alex Bailey / Netflix

שקרים קטנים גדולים

אחת ההצלחות הגדולות ביותר של 2017 התבססה אמנם על עלילת ספר שמוצתה עד תומה, אבל זה לא מה שיעצור סדרה במציאות התחרותית של הטלוויזיה של היום. "שקרים קטנים גדולים" חודשה רשמית בדצמבר, כאשר היוצר דיוויד אי. קלי והכוכבות הגדולות ניקול קידמן, ריס וית'רספון, שיילין וודלי, לורה דרן וזואי קרביץ, צפויות לשוב כולם לסיבוב נוסף עם סיפור חדש שיעמיק יותר אל ההיסטוריה של הגיבורות. לא רק זאת, התוספת החדשה לגלריית הדמויות היוקרתית כוללת את לא פחות מאשר מריל סטריפ בתפקיד טלוויזיוני נדיר. ליאן מוריארטי, שספרה שימש רקע לסדרה, אמונה על הסיפור החדש שיעסיק את העיירה הפרברית.

העונה הראשונה של הסדרה הופקה במשך למעלה משנה שלמה, לא מעט בשל הצורך להתאים את הצילומים ללוח הזמנים העמוס מאוד של הכוכבות. סביר להניח שגם הפעם האתגר הזה יאריך את הצילומים לא פחות, בוודאי כשכוכבת-על כמו סטריפ נמנית על צוות השחקנים. ומאחר וההפקה צפויה להתחיל רק בעוד מספר חודשים, ב-HBO כבר מבהירים שאין כל סיכוי להשלימה במהלך השנה הנוכחית.

תאריך חזרה משוער: אביב 2019

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנשים של מונטריי חוזרות לסיבוב נוסף/מערכת וואלה!, צילום מסך

ריק ומורטי

2017 סימלה עבור מעריצי את "ריק ומורטי" את סופה של המתנה בת כמעט משנתיים לשובה של הסדרה למרקעים. כעת מסתמן כי גם העונה הרביעית של סדרת האנימציה המצליחה ועטורת השבחים, תיקח את הזמן עד שתשוב לגולל את קורותיהם של המדען המטורף ונכדו הנבעך. למעשה, נכון לרגע זה, רשת אדולט סווים כלל לא הזמינה עונה רביעית מהיוצרים דן הרמון וג'סטין רוילנד. הרמון אף שחרר מעין חצי אולטימטום בימים האחרונים, כשטען כי נכון לעכשיו "אף רשת לא הביעה עניין בעונה נוספת".

אפשר להירגע כמובן. אין סכנה ש"ריק ומורטי" תישאר ללא דורשים, ונראה שהשאלה כרגע היא בעיקר של משחקי כוח בין רוילנד והרמון לבין הרשת, שידועה בפרקטיקה של עיכוב הפקות. אחת הקומדיות המצליחות שלה, "האחים ונצ'ר", משודרת מזה 15 שנים (7 עונות) ועונה שמינית תגיע כנראה גם כן רק ב-2019. גם במקרה הלא-סביר שאדולט סווים תוותר על "ריק ומורטי", יהיו מספיק רשתות גדולות אחרות שילטשו עיניים אל הסדרה הוויראלית עם קהל המעריצים האדוק והנלהב. ראוי לציין בשלב זה כי הפקת כל עונה של "ריק ומורטי" היא עניין מורכב כשלעצמו, שכן היא דורשת מיוצריה העסוקים לכתוב ולדבב את הדמויות בעצמם, וכל זאת מבלי שהזכרנו את עבודת האנימציה הנרחבת.

תאריך חזרה משוער: 2019, ואולי אף מאוחר יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין חשש, הם יחזרו. השאלה רק מתי/מערכת וואלה!, צילום מסך

דברים מוזרים

דרמת ההרפתקאות הנוסטלגית של רשת נטפליקס היא אחד הלהיטים הגדולים ביותר באמתחתה, ועל אף רצונה להמשיך את ההייפ הגדול סביבו, נדמה שתצטרך להסתדר בלעדיה ב-2018. האחים דאפר, יוצרי הסדרה, מצויים עדיין עמוק בשלב הכתיבה של העונה השלישית, ובשלב זה אין עדיין אפילו תאריך רשמי לתחילת הצילומים. ראשי נטפליקס ניסו לעודד מהלך בו צילומי העונה השלישית והרביעית יתקיימו בצמוד - צעד שהיה מאריך אף יותר את שובה של הסדרה - אולם הרעיון הזה נגנז על ידי האחים.

העונה החדשה צפויה לכלול קפיצה משמעותית למדי בזמן, וזאת כדי להתאים את מהלך האירועים להתבגרותם המהירה של כוכביה המקסימים. יש לזכור שגם הם עצמם הופכים אט אט לשמות חמים בתעשייה, ופרויקטים נוספים מצטברים על שולחנם ככל שהזמן חולף. מילי בובי בראון, למשל, תככב בסרט החדש בסדרת "גודזילה" בשנה הבאה. לפין וולפהארד (מייק) יש לא פחות משלושה פרויקטים קולנועיים בשנה הבאה. הצורך לשלב בין לוחות הזמנים הללו בוודאי לא יזרז את השלמת ההפקה.

תאריך חזרה משוער: אביב 2019

דברים מוזרים עונה 2. Jackson Lee Davis/Netflix,
החבורה הכי כיפית בטלוויזיה לוקחת את הזמן שלה/Jackson Lee Davis/Netflix

בלש אמיתי

אחרי פיאסקו העונה השנייה של אנתולוגיית הפשע, נדמה היה שגורלה להיקבר בארכיונים נחרץ. במשך זמן רב היא ישבה על המדף ללא כיוון או דורש, עד ש-HBO מצאה סוף סוף כיוון חדש בסתיו האחרון. היוצר ניק פיצולטו נעזר ביוצר "דדווד", דיוויד מילץ', כדי לכתוב את העונה השלישית, וזה ללא ספק שילוב מסקרן ומבטיח, גם אם היה קצר מועד ומילץ' כבר אינו קשור אליה. כבר כעת ידוע שהעונה החדשה תתרחש בהרי האוזרק במיזורי (בדומה ל"אוזרק" של נטפליקס). העלילה תתמקד בפרשיית פשע מסתורית המתפרשת על פני עשורים רבים ותוצג על פני שלוש תקופות נפרדות.

לצורך הצגה של סיפור מורכב שכזה תידרש הסדרה לתהליך ליהוקים מסיבי. כבר כעת ידוע כי זוכה האוסקר מהרשלה עלי ("אור ירח"), יככב בעונה החדשה. לצדו ניתן יהיה למצוא את כרמן אג'וגו ("סלמה", "חיות הפלא והיכן למצוא אותן") בתפקיד הנשי הראשי, וכן את סטיבן דורף ("בלייד"), סקוט מקניירי ("קוד שרוף"), מיימי גאמר ("האישה הטובה"), ריי פישר ("ליגת הצדק") ועוד. קארי פוקונגה ישוב לכיסא הבמאי.

תאריך חזרה משוער: תחילת 2019

בלש אמיתי.
בתקווה שהפעם זה יצדיק את הזמן של כולנו

Veep

העונה האחרונה של אחת הקומדיות המעוטרות בתולדות הטלוויזיה מתעכבת בעיקר בשל המאבק של ג'וליה-לואי דרייפוס בסרטן השד. הכוכבת חשפה את דבר מחלתה לפני כחצי שנה, ומאז מעדכנת את עוקביה ברשתות החברתיות בתהליך החלמתה. טוני הייל (גארי) עדכן לאחרונה כי חלה התקדמות משמעותית במצבה של לואי-דרייפוס, וכי הצילומים עשויים להתחיל כבר במהלך הקיץ. יחד עם זאת, קשה להאמין שהעונה החדשה תהיה מוכנה לפני השנה הבאה. השואוראנר דיוויד מנדל כבר הודיע שלוח הזמנים יהיה ארוך יותר השנה, הן בגלל הרצון לקשור את כל קצוות הסדרה והן מתוך צורך להתחשב בלואי-דרייפוס.

תאריך חזרה משוער: אביב 2019

Veep עונה 6, ג'וליה לואי-דרייפוס, טוני הייל, אנה קלמסקי, ריד סקוט, סם ריצ'רדסון. HBO,
רק שתהיה לנו בריאה. ג'וליה לואי-דרייפוס/HBO

פילדלפיה זורחת

העונה ה-12 של הקומדיה הוותיקה - ששודרה בראשית 2017 - הסתיימה עם עזיבתו של דניס (גלן האוורטון), אחד החברים בחמישייה המופרעת מאז ראשית ימי הסדרה, וגם כוח משמעותי מאחורי הקלעים. האם הוא יחזור לעונה ה-13? הוא ויתר חברי הקאסט נמנעים מלאשר או להכחיש. החשש להיעדר דמותו רק התעצם כאשר NBC הזמינה סדרה חדשה בכיכובו של האוורטון, "A.P. Bio" שעלתה לאחרונה בארה"ב, אבל ננסה בכל זאת לשמור על אופטימיות. צ'ארלי דיי (המגלם את צ'ארלי) סיפר שהתחיל לכתוב לאחרונה את העונה החדשה ושהיא צפויה להיות מוכרת מאוד למעריצים, כך שאולי יש בזה רמז לכך שדניס הוא חלק ממנה.

אנחנו הרי יודעים שסדרה נוספת בכיכובו של אחד השחקנים היא לא סיבה לנטוש את "פילדלפיה" - קייטלין אולסון (שמגלמת את די) מככבת בעצמה ב-"The Mick" של רשת FOX, שכבר נמצאת בעונה השנייה שלה, ומשלבת אותה עם הסדרה שממנה הגיעה. גם יתר החברים עסוקים בפרויקטים נוספים. רוב מקלהני (יוצר הסדרה ומגלם בה את מאק) מביים את הסרט על פי משחק המחשב הפופולרי "מיינקראפט", הצפוי גם הוא להגיע לאקרנים ב-2019. דני דה ויטו וצ'ארלי דיי משחקים בסרטים משלהם. זאת הסיבה לעיכוב הגדול בעונה ה-13, שככל הנראה נזכה לראותה רק בתחילת השנה הבאה.

תאריך חזרה משוער: תחילת 2019

פילדלפיה זורחת. יח"צ,
הלו"זים עמוסים ואנחנו נצטרך לחכות עד לשנה הבאה/יח"צ

מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully