וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוזיקאי יצחק קלפטר מאושפז בבית חולים במצב קשה, מורדם ומונשם

הזמר, היוצר והמוזיקאי יצחק קלפטר מאושפז במצב קשה במחלקת טיפול נמרץ, כשהוא מורדם ומונשם, בבית חולים איכילוב. קלפטר הגיע לפני שלושה ימים לבית החולים כשהוא סובל מדלקת ריאות. כזכור, גם ב-2011 אושפז באיכילוב בעקבות סיבוכי מחלת ריאות חסימתית כרונית

צילום סטילס: נמרוד סונדרס, צילום ודאו: אבי שושן, יח"צ

(בסרטון: פרופ' רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי איכילוב, מעדכן על מצבו של המוזיקאי יצחק קלפטר, שמאושפז במצב קשה אך יציב ביחידה לטיפול נמרץ כללי. צילום ודאו: אבי שושן, יח"צ)

הזמר, היוצר והמוזיקאי יצחק קלפטר מאושפז במצב קשה במחלקת טיפול נמרץ בבית חולים איכילוב, כשהוא מורדם ומונשם. קלפטר הגיע בשבת לבית החולים כשהוא סובל מדלקת ריאות.

קלפטר, מעשן כבד, אושפז גם בפברואר 2011 בבית חולים איכילוב בעקבות סיבוכי מחלת ריאות חסימתית כרונית. ביולי באותה שנה שוחרר מבית החולים ועבר תהליך שיקום ארוך.

יצחק קלפטר. נמרוד סונדרס
יצחק קלפטר/נמרוד סונדרס

קלפטר, שבשבוע הבא ימלאו 68 שנה להולדתו, נחשב לגיבור הגיטרה הראשון ברוק הישראלי. הוא היה חבר בלהקות הצ'רצ'ילים הנקראת על שם כינויו, אחרית הימים חלוצת הרוק הישראלי, כוורת וצליל מכוון. בין השאר הוא חתום על הלחנים של כמה מהשירים היפים ביותר במוזיקה הישראלית, ובהם "היא כל כך יפה" של כוורת, "שיר אהבה בדואי" שביצעה תחילה יעל לוי ובהמשך דויד ברוזה, "תמונה" (הנעימה של התכנית "ארבע אחר הצהריים" בגלי צה"ל), "חשבון פשוט" ו"בואי נישאר" של גידי גוב, "אני אוהב" מתוך אלבום "הכבש ה-16", "לוקח ת'זמן", "צליל מכוון" של ההרכב צליל מכוון, "נפגשנו", "האהבה שלי היא לא האהבה שלו", "מחזיק מעמד" ו"דמיון חופשי" שביצע בעצמו, ו"יושב על הגדר" ו"שביר" של אריק איינשטיין. בסך הכל הוציא קלפטר 5 אלבומי סולו.

בשנת 2008 זכה בפרס על מפעל חיים למלחין בתחום הזמר העברי מטעם אקו"ם. בנימוקי השופטים למתן הפרס נכתב: "יצחק קלפטר הינו מוזיקאי מחונן שכותב רק מהלב. הוא יוצר שלא רדף מעולם אחר אופנות. לחניו מאוד פשוטים, מקוריים ומרגשים. הם על גבול הנאיביות וזה למעשה כל הקסם כי רק דרך הנאיביות ניתן לחדור באמת ללבם של אנשים. הגיטרה של קלפטר נשמעת ממש כמו אדם ששר. הוא אמן בלוז אמיתי ויצירותיו לא ממצות עצמן לעולם. כל שיר שלו אפשר לשמוע שוב ושוב ולהנות בכל פעם מחדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully