וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשיר עם האישה על מערכות יחסים קודמות: דני רובס נחשף

25.4.2018 / 12:52

קצת אחרי שחגג 60, דני רובס משיק את אלבומו החדש ומדבר על השיר לזכר אמו, על ביצוע משותף עם אשתו לשירים על מערכות יחסים קודמות, על עבודתו עם שלמה ארצי ב"חום יולי אוגוסט" החוגג 30, ועל כך שלא הוזמן לבצע את להיטו "פנים ושמות" בטקס המשואות. ריאיון

כתב: שגיא בן נון, צילום סטילס: מגד גוזני, צילום ודאו: אבי כהן, עריכה: אביעד בללי

אחרי הצלחה ענקית של היוצר, הזמר והמוזיקאי דני רובס בשנות ה-80 ותחילת ה-90, הוא נעלם למשך מעל לעשור. ואז הוא חזר בגדול עם הלהיט הענק "משהו חדש מתחיל". אחר כך הוא שוב נעלם קצת, ואז שוב חזר. כעת קורה דבר מפתיע, בפעם הראשונה דני רובס גם חזר וגם נעלם - בו זמנית! זמן קצר לאחר שחגג יומולדת 60, רובס חזר עם אלבום חדש ומקסים, "לקראת" שמו, אבל הוא גם הולך ונעלם, בכל הנוגע למשקל גופו המצטמק. "הגעתי לגיל עגול. הגעתי למסקנה שאם הגיל עגול אז אני צריך להיות פחות עגול", צוחק רובס בריאיון לוואלה! תרבות שהתקיים לרגל השקת אלבומו החדש אתמול בתל אביב. "אני שנה כבר שומר, עושה ספורט, חושב על מה שאני אוכל ובעיקר מנסה נורא להיות בריא כדי לעשות עוד המון תקליטים ולעשות עוד המון הופעות, אני נורא אוהב את זה ונהנה מזה מאוד".

דני רובס ואשתו אילאיל תמיר. מגד גוזני
דני רובס/מגד גוזני

אחד הרגעים העוצמתיים באלבומו ה-11 החדש הוא השיר "מוקפת באור", אותו כתב והלחין רובס על מיטת חוליה של אמו, שהלכה לעולמה לפני כשנה וחצי. השיר זכה להשמעות רבות ולתגובות נרגשות, גם מצד חולים, לרבות חולים סופניים, ובני משפחותיהם, ששמעו רבות את השיר, וגם מצד אנשים שאיבדו את יקיריהם. "זה השיר שקיבלתי עליו הכי הרבה תגובות מכל השירים שעשיתי בחיים שלי, כולל שירים נורא נורא מצליחים. וזה נורא נורא מרגש אותי, כי אני לצערי הרב לא מאמין בחיים אחרי, אבל אני יודע שאמא שלי בפנים, אני מדבר איתה הרבה, בתוכי, היא מקשיבה גם לשיר הזה, היא שומעת אותו, והיא יודע שאני נורא אוהב אותה, והיא בעיקר יודעת שאני מעריך נורא שכל החיים היא נתנה לי להרגיש אהוב, בכל מצב, בכל צורה, לא משנה מה עשיתי, דברים טובים או דברים רעים, בתקופות של הצלחה, בתקופות של כישלון, תמיד להרגיש נאהב. אני חושב שזה מה שמחזיק אותי הרבה הרבה שנים, ואני מנסה להעביר את זה גם לילדים שלי".

עוד באותו נושא

בזמן שזמרי קיטש עושים לנו בחילה, דני רובס גורם לנו לדמוע

לכתבה המלאה

דני רובס מבצע את השיר "מוקפת באור", שכתב והלחין לזכר אמו

אבי כהן

אמרת בהופעתך בפני עיתונאים משפט יפה: "ככל שאתה מצליח להעמיק יותר פנימה, ככה אתה מצליח להגיע עמוק יותר לבנאדם מולך".

"אני באמת מאמין שאנשים נפתחים אל אנשים שנפתחים אליהם. כשבני אדם נפגשים, אם אתה עומד מול מישהו ששומר על מרחק, אתה גם תשמור על מרחק. אם הוא פתוח אליך, חם אליך, ומספר לך דברים נורא פנימיים שלו, אתה תרגיש משוחרר לעשות את זה מולו. אותו דבר גם במוזיקה. כשאתה כותב משהו נורא פנימי ונורא אישי שלך, אנשים שנמצאים מולך מרגישים חופש להרגיש את הרגשות האישיים שלהם כדי להכניס לתוך זה גם את הכאבים שלהם, את האובדנים שלהם, את השמחה שלהם ואת התקווה שלהם".

דני רובס עם הוריו. באדיבות המצולמים
דני רובס הפעוט עם הוריו/באדיבות המצולמים

נראה שהשיר הזה, כמו שירים רבים שלך לפניו, שימש ככלי טיפולי בחייך. המוזיקה היא תחליף לטיפול?

"בהחלט. יש משהו במוזיקה שהוא נורא ישיר. אתה אומר טקסט, אתה משמיע מנגינה, אתה עושה דברים כאילו מאוד אסתטיים, ויש להם כרום של שיר. ואנשים שמקבלים את הדבר הזה... זה כמו, אתה יודע, התרופות האלה שאתה בולע והן אחר כך נמסות לך בתוך הבטן ונפתחות. השירים נכנסים לתוכך ונמסים לתוך מי שאתה, והופכים להיות מי שאתה. והם נהיים שלך. אני כל החיים שמעתי שירים של אנשים אחרים, שאני נורא נורא אוהב, והשירים האלה הפכו להיות שלי, ואני הפכתי אותם להיות נופי ילדותי. ולשמחתי, אחרי הרבה שנים אני יודע שאנשים עושים אותו דבר עם השירים שלי, וה באמת המחמאה הכי גדולה שאתה יכול לקבל. הרבה יותר מהצלחות מסחריות, מהופעות מלאות וכאלה. המקום הזה שאנשים לוקחים אותך ואומרים אני הייתי בשיר שלך ברגע הכואב הזה, במדים האלה, בדירה הזאת, שם הייתי והשיר שלך צרוב בתוכי בקטע הזה, בעיני זה שווה את הכל. זאת השליחות שלי כנראה בעולם הזה".

דני רובס מבצע את השיר "אני לא מפסיק להתרגש ממך"

אבי כהן

אתה מופיע עם אשתך, הזמרת והיוצרת אילאיל תמיר (שכתבה בין השאר את "משהו חדש מתחיל"), ואתם מבצעים שירים שחלקם נכתבו על מערכות יחסים עם נשים קודמות בחייך. האם זה היה לאילאיל מוזר, לפחות בהתחלה?

"אילאיל מכירה אותי הכי טוב שרק אפשר בעולם, כולל את כל עלילותיי הקודמות. אני חושב שבמערכת זוגית טובה, אתה פתוח לגמרי עם בן הזוג שלך. גם בדברים הטובים וגם בדברים הפחות טובים. זה דברים שקרו, אני לא יכול להתעלם מהם או למחוק אותם ולא רוצה, זה דברים שקרו ומהם למדתי, ועם כל האנשים האלה אני בקשר טוב, וגם אילאיל בקשר טוב עם חלק מהאנשים שבסיפורים האלה. וזה בסדר גמור. כולם משפחה אחת גדולה ודביקה".

דני רובס מבצע את השיר "בדרך אל האושר"

אבי כהן

הבחירה ב"פנים ושמות" לפתוח את טקס המשואות היא מצד אחד כבוד גדול. מצד שני האם קצת התבאסת שלא הזמינו אותך לשיר?

"קודם כל, הייתי בטקס לפני שנתיים או שלוש עם 'מכתב קטן', אז אני מניח שיש בעיה להזמין אותי בכזאת תדירות. אני אקבל שם דגל קבוע שלי תקוע על ההר. אבל לא, השירים שלי הם השגרירים הטובים שלי. והם הולכים גם למקומות שאני לא יכול ללכת אליהם. והשיר הזה גדול ממני בהרבה, 'פנים ושמות', וכשהוא הושר שם על ההר זה היה נורא נורא מרגש. אני מרגיש בר מזל, שהילד ההוא מרחובות, הקטן, מסתכל על הדני רובס של היום, ואומר בואנ'ה, אתה עושה פחות או יותר מה שחשבת שתעשה, מה שרצית, מה שחלמת ולא האמנת שתוכל. אז להסתכל על הר הרצל על 'פנים ושמות', עם כל הפנים והשמות וכל האנשים שרים שם מסביב... אין לי טענות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האלבום "חום יולי אוגוסט"/מערכת וואלה!, צילום מסך

עבדת עם כל כך הרבה אמנים גדולים, אחד מהם הוא שלמה ארצי. בהמשך השנה ימלאו 30 שנה לאלבומו "חום יולי אוגוסט". מה אתה זוכר מהשותפות שלך בעבודה עם ארצי על האלבום הזה?

"שלמה הוא אולי בית הספר הגבוה ביותר שהיה לי בחיים. אני למדתי שם המון המון המון. על אמנות, על רצינות, על דיוק בכתיבה, על שיוף, על מקצוענות. זה אחד האלבומים הכי יפים שלו, אם לא הכי יפה שלו בעיני. אלבום פשוט נהדר, ניגנתי בו וגם הייתי בחלק מההפקה שלו וחלק מהעבודה עליו. אני זוכר בעיקר חזרות מאוד אינטנסיביות על כל צליל, על כל דבר, ותחושה כללית בחדר, גם באולפן וגם בכל מקום, שאנחנו עושים משהו גדול".

seperator

רובס יקיים מופע השקה ב-11 במאי באמפי שוני, בו יארח את דני סנדרסון. כמו כן יופיע ב-12 ביולי בכרם יקב ברקן, ב-13 ביולי בזאפה הרצליה, ב-20 ביולי בזאפה חיפה, וב-4 באוגוסט בגריי ביהוד

דני רובס ואשתו אילאיל תמיר. מגד גוזני
דני רובס ואשתו אילאיל תמיר/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully