וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם האירוויזיון לא יתקיים בישראל? ההודעה המוזרה של איגוד השידור האירופי

22.5.2018 / 17:59

"אל תזמינו טיסות עדיין, בשביל עדכונים רשמיים בנוגע לאיפה ומתי הוא ייערך, חפשו אחר הכרזות בערוצים הרשמיים שלנו", כך נכתב בהודעה רשמית של איגוד השידור האירופי בנוגע לאירוויזיון 2019

אימג'בנק GettyImages

בהודעה שפורסמה היום (שלישי) בעמודי הרשתות החברתיות הרשמיות של האירוויזיון, מבהיר איגוד השידור האירופי כי עוד לא ברור היכן תיערך התחרות בשנה הבאה. "אתם כבר מצפים לאירוויזיון של השנה הבאה? גם אנחנו!", נכתב בהודעה. "אבל אל תזמינו טיסות עדיין, בשביל עדכונים רשמיים בנוגע לאיפה ומתי הוא ייערך, חפשו אחר הכרזות בערוצים הרשמיים שלנו".

יצוין כי על פניה הכוונה היא של ההודעה היא לזהות העיר המארחת, שאינה חייבת להיות בירת המדינה הזוכה. מאחר שברחבי הרשת כבר פורסמו פרטים על תאריכים ומיקום על ידי ספקולטורים, ההודעה הזו בעיקר נראית כמו הבהרה רשמית שאין להסתמך עליהם. בשלב זה לא נבחרו עיר ואולם ואף אין תאריך. הפרטים האלה מתפרסמים מדי שנה לכל המוקדם באוגוסט, ולעתים אף מאוחר יותר. מ"כאן" נמסר בתגובה: "הפרטים אודות האירוויזיון בישראל יסגרו בקרוב בין האיגוד השידור האירופי ותאגיד השידור כאן ובכפוף לתקנון התחרות".

ההכרזה של האיגוד באה בצל ביקורת חריפה בעולם על ישראל וקריאות לחרם אמנים עליה, בשל המתרחש בגבולות עזה בעקבות העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים. הכרזה על קיום תחרות האירוויזיון ב-2019, בפרט אם תיערך בירושלים, עלול להקים אף הוא קול צעקה בעולם וקריאות לחרם. וכפי שניתן היה לצפות, מתחמי התגובות להודעה הפכו לזירת התגוששות בין מצדדים בחרם על ישראל לבין מתנגדיהם.

כזכור, בסוף השבוע האחרון זכה השיר "TOY" והביצוע של נטע ברזילי לפרודיה בתוכנית סאטירית הולנדית, שמתחה ביקורת חריפה על המדיניות הישראלית. במקום הפזמון החוזר שבו נטע שרה "אני לא הצעצוע שלך", שרה הקומיקאית, "תראו כמה יפה אני משגרת את הטילים שלי", ביקרה גם את פתיחת השגרירות האמריקנית בירושלים ועקצה את טראמפ, באומרה כי כשהכסף זורם, "יש סיבה טובה לחגוג". הסאטירה הזו זכתה לביקורת קשה, ושגרירות ישראל בהולנד הגישה מחאה לתחנת הטלוויזיה ששידרה את הקטע: "חציתם את הגבול. היו לסרטון ניחוחות אנטישמיים".

בתוך כך, מאז זכייתה של ברזילי באירוויזיון מתנהל קרב קרדיטים סמוי בין שרת התרבות והספורט מירי רגב ושר התקשורת איוב קרא בדבר האחריות להכנות לקראת האירוע, עליו מופקד תאגיד השידור הישראלי. שני השרים מעוניינים להיות מופקדים על האירוויזיון ובשבוע שעבר אף נועדו עם ראש הממשלה בנושא. במקביל, השר קרא פנה היום ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה שיפנה בדחיפות לבג"צ בבקשה שיכריע בעתירה שהוגשה נגד פירוק תאגיד השידור והקמת תאגיד חדשות נפרד, לאור הצורך לעמוד בדרישות איגוד השידור האירופי ולסייע בהכנות לקראת אירוח התחרות.

כזכור, נטע ברזילי כבשה ב-12 במאי את אירופה כשניצחה בגמר האירוויזיון 2018, והחזירה את האירוע בפעם הרביעית לירושלים. "תודה רבה שבחרתם משהו שונה. תודה רבה. אני אוהבת את המדינה שלנו. בשנה הבאה - בירושלים", אמרה עם ניצחונה על הבמה. למקום השני הגיע "Fuego" הקפריסאי ואת המקום השלישי תפס "Nobody But You" האוסטרי.

עוד באותו נושא

בגלל הפרודיה ההולנדית על TOY: ישראל מגישה מחאה רשמית

לכתבה המלאה
seperator

טל שלו השתתפה בהכנת הכתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully