וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

25 שנה לאלבום הבכורה של הקספרים: נחשפת הסקיצה של "בואי דינה"

24.5.2018 / 0:38

במלאת 25 שנה לצאת אלבום הבכורה המצליח של "מופע הארנבות של ד"ר קספר", וואלה! תרבות חושפת את הסקיצה של אחד מלהיטיה הגדולים, "בואי דינה". הלהקה תחגוג 25 שנה לאלבום הבכורה בהופעה מיוחדת שתתקיים מחר (שישי) בצהריים במועדון בארבי בתל אביב

באדיבות שי להב ואורן ברזילי

(סקיצה גנוזה ללהיט "בואי דינה" של "מופע הארנבות של ד"ר קספר". בתמונת הסטילס: הקספרים בתחילת דרכם בהופעה ב"רוקסן". באדיבות שי להב ואורן ברזילי)

seperator

במלאת 25 שנה לצאת אלבום הבכורה המצליח והנפלא של "מופע הארנבות של ד"ר קספר", שנשא את שמה וראה אור ב-14 במרץ 1993, וואלה! תרבות חושפת את הסקיצה של אחד מלהיטיה הגדולים, "בואי דינה", שכיכב באותו אלבום. הלהקה תחגוג 25 שנה לאלבום הבכורה, שנחשב כאחד משיאי הרוק הישראלי של תחילת שנות התשעים, בהופעה מיוחדת שתתקיים מחר (שישי, 25 במאי) בצהריים במועדון בארבי בתל אביב.

הסקיצה של "בואי דינה" המתפרסמת כאן לראשונה נוצרה במסגרת הקלטת גרסת הדמו בלייב של האלבום הראשון ביום העצמאות 1992, באולפני די בי, שהיו אז במרתף של בית ציוני אמריקה. חברי להקת "מופע הארנבות של דוקטור קספר" באותם ימים היו אורן ברזילי (שירה וגיטרות), שי להב (שירה וקלידים), איציק רפאל רייזנברג (בס) וצביקה כהן (תופים), והם נפגשו באולפן עם המפיק המוזיקלי דודי לוי. הקלטת הסקיצות היתה הכנה לקראת הקלטת האלבום באוגוסט אותה שנה. הקסטה עם ההקלטות האלה שוכפלה בעשרות עותקים, ועברה מיד ליד בין החברים ומעריצים, שאהבו אותה מאוד. מבחינתם זה היה האלבום. מאז נגנזו ההקלטות והקלטות האלה נמצאות רק בידי מתי מעט.

"הכניסו אותנו ליום אחד באולפן, מהבוקר עד הלילה, להקליט את כל האלבום בלייב. הדמו של כל האלבום הוקלט ביום אחד, כדי להכנס להפקה כמה חודשים אחרי זה, זאת היתה פעם ראשונה בחיים שעשינו משהו כזה", סיפרו להב וברזילי לוואלה! תרבות, "כשסיימנו את יום ההקלטות הזה, לקחנו הביתה קסטה. אורן שיכפל את הקסטה בטייפ דאבל קאסט לקסטות נוספות, והעביר את הקסטות מחבר לחבר. הסתובבו עשרות עותקים בלבד של הקסטה, כמו בתחנה המרכזית באותם ימים. ככה הכיר הקהל את האלבום".

עוד באותו נושא

צפו: הופעה של מופע הארנבות של ד"ר קספר באולפן השקוף של וואלה! NEWS

לכתבה המלאה
מופע הארנבות של ד"ר קספר – מנגינות.
מופע הארנבות של ד"ר קספר

"לאחר ההקלטה של האלבום האמיתי, הוצאנו אותו במרץ 1993. אנחנו זוכרים שהקהל שהכיר את הקסטה, ממש התאכזב מהאלבום, הם אמרו 'הרסתם הכל'", הם נזכרים. להב מוסיף: "אני אישית לא שמעתי את הסקיצה של 'בואי דינה' מאז, לא היתה לי את הקסטה הזאת. עכשיו כששמעתי את הגרסה הזאת לראשונה מאז אותם ימים, הייתי מסוגל להבין את תחושת האכזבה של המעריצים. יש בסקיצה של 'בואי דינה' איזה קטע מוזיקלי באיזשהו שלב, עם מלא גיטרות, זה היה פחות מסחרי, ויותר לקח את הזמן, עם סולואים. לא זכרתי שהיה את זה בכלל בשיר. זאת היתה הגרסה שהופענו איתה בעצם, ככה היא נשמעה".

באלבום הבכורה, שיצא בהד ארצי, נכללו גם הלהיטים "הקומיקאים", "בשמלה אדומה (את לא מבינה), "סקס" ו"יום שני השמח". הוא הצליח גם במכירות, כשזכה לאלבום זהב, וגם בביקורות המשבחות. "זה קטע שהקהל הגרעיני שמר על הקסטה של הסקיצה, ומבחינתם היא האלבום בעצם", הוסיפו ברזילי ולהב. "הסקיצה הזאת מוקדשת לכל המעריצים ששמעו את השיר הזה בזמן אמת".

מופע הארנבות של ד"ר קספר באולפן וואלה. מגד גוזני
מופע הארנבות של "דר קספר באולפן השקוף של וואלה! NEWS/מגד גוזני

לצד ההנאה בהתרפקות על העבר, יצויין כי הקספרים הם דוגמא מרשימה ללהקה שלא נשארת מאובקת על המדף רק כ"להקת ניינטיז" אלא מתחדשת גם בחומרים שלה וגם בקהל שלה. לכן מופע ה-25 שנה יתקיים מחר (שישי) בצהריים במחיר מוזל, כדי שלהורים יהיה יותר נוח להגיע עם ילדיהם. "לילדים שהכירו אותנו, שהיו אז בני 15, יש היום ילדים בני 15 בעצמם", אומרים להב וברזילי, "משמח אותנו מאוד שהוצאנו את האלבום 'מנגינות' ב-2015, והוא רלוונטי ושיריו צעדו במצעדים. 'בוקר חדש' למשל היה גם במצעד השנתי. התחושה הפנימית שלנו, שאנחנו להקה פרש, אנחנו לא מרגישים את נטל 25 השנה על גבנו במובן הזה. אין לנו תחושת נוסטלגיה כלפי הקריירה שלנו. אנחנו תמיד עם הפנים לשירים הבאים. כשסיימנו להקליט את האלבום הבא, כבר כתבנו את האלבום הבא".

בנוסף ליצירתה משובבת הנפש ומרטיטת הלב, אחת הדרכים של הקספרים לעבור מדור לדור היא התברגות שיריהם במוקדים חשובים לא פחות: תכניות טלוויזיה. כך, למשל, שפרה קורנפלד יצאה מבית "האח הגדול" כמנצחת עם השיר "תראו אותי", טל גלבוע יצאה כזוכה מאותו בית עם השיר "עולם שקט", "השיר שלי" היה פתיח סדרת האנימציה זבנג, אות הפתיחה של "מה זה השטויות האלה?!" של עדי אשכנזי הוא השיר "היא כל הסיפור" מאלבומם "סוף לא טוב" שהוציאו ב-2009, ושירים נוספים כיכבו בפרסומות. "הקטע ההזוי שלנו", אומר להב, "שמכירים טוב את השירים שלנו, אבל פחות מכירים את שם הלהקה שמאחורי השירים, ופחות מזהים מי אלה 'מופע הארנבות של ד"ר קספר'. בתחושה שלנו, בלעו אותנו בעולם הרוקרים של שנות ה-90, אתה כבר לא מבדיל בין השמות של הלהקות כבר. אבל במציאות מי שמכיר את הלהיטים שלנו זה בעיקר מהטלוויזיה, ולא מהקטע הנוסטלגי. השירים שלנו, גם אלה שכתבנו בשנים האחרונות, מוצאים את המקומות שלנו".

seperator

חגיגות חצי היובל של הלהקה יצויינו מחר (25 במאי) בצהריים בבארבי תל אביב, וכן ב-19 ביולי בגריי ביהוד וב-26 ביולי בזאפה חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully